Συνεργασία της Rimac που αλλάζει το τοπίο στις μπαταρίες solid state

Η Rimac Technology, προμηθευτής των Porsche και BMW, θα συνεργαστεί με την Prologium Technology για την μικρής κλίμακας παραγωγή μπαταριών solid state από το 2030.

Rimac Technology solid state battery

Η Rimac Technology, προμηθευτής των Porsche και BMW, θα συνεργαστεί με την Prologium Technology για την ανάπτυξη προηγμένων μπαταριών, προσφέροντας την τεχνογνωσία της στην ολοκλήρωση συστημάτων.

Η Prologium σχεδιάζει την κατασκευή ενός εργοστασίου μπαταριών solid state στη Γαλλία, το οποίο αναμένεται να ξεκινήσει τη λειτουργία του το 2028.

Διαβάστε Επίσης

Η ανακοίνωση έγινε στις 8 Σεπτεμβρίου, στο πλαίσιο της έκθεσης IAA Mobility στο Μόναχο, με την υπογραφή μνημονίου συνεργασίας μεταξύ των δύο εταιρειών.

Rimac Technology solid state battery

Σύμφωνα με το δελτίο Τύπου, η Rimac θα σχεδιάσει κλιμακούμενα, υψηλών επιδόσεων πακέτα μπαταριών, αξιοποιώντας την τεχνολογία στερεάς κατάστασης της Prologium.

Το πρώτο δείγμα αναμένεται έως το τέλος του 2027, ενώ το λεγόμενο "Β sample" θα είναι έτοιμο για δοκιμές σε οχήματα το 2028, όπως δήλωσε στην Automotive News Europe, ο COO της Rimac Technology, Nurdin Pitarevic. Στόχος είναι η έναρξη μικρής κλίμακας παραγωγής έως το 2030.

Ο Pitarevic πρόσθεσε ότι "σε έναν ιδανικό κόσμο, η μπαταρία αυτή θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί σε μελλοντική έκδοση της Bugatti Tourbillon plug-in hybrid", τονίζοντας πως για την ώρα αυτό αποτελεί περισσότερο ευχή παρά ρεαλιστικό σχέδιο. Να θυμίσουμε πως η Rimac Technology αποτελεί θυγατρική του Rimac Group, το οποίο έχει τον έλεγχο και της Bugatti.

Bugatti Tourbillon

Το εργοστάσιο στη Γαλλία

Η Prologium συνεχίζει την ανάπτυξη του εργοστασίου της στη Δουνκέρκη (Βόρεια Γαλλία), επένδυσης ύψους 5,2 δισ. ευρώ. Σύμφωνα με γαλλικά μέσα, η έναρξη παραγωγής έχει ήδη καθυστερήσει έναν χρόνο.

Η Rimac και η Prologium συνεργάζονται εδώ και δύο χρόνια, με στόχο την κατασκευή μιας μπαταρίας 100 kWh που θα προσφέρει αυτονομία 500-600 χλμ. Ο Pitarevic εξήγησε ότι οι περισσότεροι κατασκευαστές ζητούν σήμερα τέτοιες προδιαγραφές, ενώ οι δύο πλευρές εργάζονται με βάση αυτές τις απαιτήσεις.

Επιπλέον, οι δύο εταίροι θέλουν να διαφοροποιηθούν με μια μπαταρία που θα φορτίζει από 10% έως 80% σε λιγότερο από 10 λεπτά, όταν σήμερα η ίδια διαδικασία διαρκεί 20-45 λεπτά στους ταχυφορτιστές.

Rimac Technology drive units

Στόχος είναι επίσης η μείωση του βάρους με χρήση συνθετικών υλικών αντί μετάλλων, καθώς και η επίτευξη ενεργειακής πυκνότητας 20-30% υψηλότερης σε σχέση με τον ανταγωνισμό.

Ο Pitarevic σημείωσε ότι η Rimac Technology βρίσκεται περίπου στο 50% της προόδου όσον αφορά ασφάλεια, αυτονομία και φόρτιση, ενώ η Prologium έχει φτάσει σε αντίστοιχο επίπεδο ως προς την εξέλιξη των κυψελών.

Ο διεθνής ανταγωνισμός

Είναι κοινό μυστικό πως ο τομέας των μπαταριών στερεάς κατάστασης εξελίσσεται ραγδαία, με μεγάλους παραδοσιακούς κατασκευαστές να έχουν συνάψει ανάλογες συνεργασίες.

Rimac Technology solid state battery

Η αμερικανική Factorial Energy συνεργάζεται με Stellantis, Mercedes και Hyundai. Η Volkswagen ανακοίνωσε φέτος θετικά αποτελέσματα από πρωτότυπο όχημα με μπαταρία της QuantumScape, ενώ η κινεζική BYD και οι ιαπωνικές Nissan και Toyota, επενδύουν επίσης στην τεχνολογία.

Η Rimac και η Prologium επιδιώκουν να βρουν θέση σε αυτό το δυναμικό και άκρως ανταγωνιστικό τοπίο, ποντάροντας στη συνδυαστική τους τεχνογνωσία που εκτιμούν πως θα τους εξασφαλίσει προβάδισμα.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network