
Έχει σταματήσει εδώ και καιρό να αποτελεί μυστικό ότι το Tesla Cybertruck εξελίχθηκε σε εμπορική αποτυχία, παρά τις καινοτόμες τεχνολογίες που παρουσίασε η εταιρεία του Elon Musk.
Η τελευταία αναφορά της Cox Automotive δείχνει ότι οι πωλήσεις του ηλεκτρικού pickup κατέρρευσαν ουσιαστικά στο τρίτο τρίμηνο του 2025. Την ίδια στιγμή, ωστόσο, εταιρείες του Musk όπως η xAi και η SpaceX, αγοράζουν μαζικά το μοντέλο.

Από την αρχή υπήρχαν υποψίες ότι η πορεία του Cybertruck δεν ήταν καλή, αφού η Tesla απέφευγε να δίνει ξεκάθαρα στοιχεία. Αντίθετα, το ομαδοποιούσε με τα "Άλλα Μοντέλα" (Model S και Model X), των οποίων οι πωλήσεις ήταν ήδη χαμηλές. Έτσι, έγινε φανερό ότι το Cybertruck δεν πρόσθετε ουσιαστικά στους συνολικούς αριθμούς.
Από την φρενίτιδα στην αδιαφορία
Πολλοί θα θυμούνται την Tesla να καυχιέται αρχικά για 2 εκατομμύρια κρατήσεις πριν την έναρξη παραδόσεων τον Νοέμβριο του 2023, με τον ίδιο τον Musk να μειώνει αργότερα τον αριθμό σε 1 εκατομμύριο. Θεωρητικά, αυτό θα έπρεπε να εξασφαλίσει την παραγωγή για πολλά χρόνια. Παρ’ όλα αυτά, το pickup απέτυχε, έχοντας συνολικά μόλις 70.000 παραδόσεις.
Σύμφωνα με την Cox Automotive, η Tesla παρέδωσε μόλις 5.385 Cybertruck το τρίτο τρίμηνο του 2025, πτώση 63% σε σχέση με τις 14.516 του αντίστοιχου περσινού διαστήματος.

Συνολικά μέσα στο 2025 έχουν πουληθεί 16.097 μονάδες, έναντι 25.974 το 2024 (πτώση 38%). Αν συνεχιστεί η τάση, η παραγωγή χάνει κάθε οικονομικό νόημα, μετατρέποντας το Cybertruck σε "μαύρη τρύπα" για την Tesla.
Πώς όμως από τα εκατομμύρια κρατήσεων φτάσαμε στο φιάσκο; Ένας βασικός λόγος ήταν οι μη δεσμευτικές προκαταβολές για ένα pickup που είχε ανακοινωθεί στα περίπου 36.700 ευρώ στη βασική του έκδοση και περίπου 64.300 ευρώ στην κορυφαία, με αυτονομία 805 χλμ.
The SpaceX Cyber-Fleet is growing by the hour. pic.twitter.com/Ka7K5EukNi
— S.E. Robinson, Jr. (@SERobinsonJr) October 12, 2025
Στην πράξη, όμως, το αυτοκίνητο λανσαρίστηκε με αυτονομία 515 χλμ. και τιμή εκκίνησης κοντά στα 92.000 ευρώ, η οποία αργότερα μειώθηκε στα περίπου 73.600 ευρώ, πολύ πιο πάνω από τις αρχικές υποσχέσεις.
Ο ρόλος του Musk
Πέρα από την τιμή και την αυτονομία, ρόλο έπαιξε και ο αμφιλεγόμενος σχεδιασμός. Η δημόσια στροφή του Musk προς την ακροδεξιά ρητορική και τις θεωρίες συνωμοσίας, μετέτρεψε το Cybertruck σε σύμβολο που πολλοί δεν ήθελαν να συνδέσουν με την εικόνα τους.

Παράλληλα, έγινε αντιληπτό ότι η Tesla διοχετεύει τα απούλητα Cybertruck σε άλλες εταιρείες του Musk. Εκατοντάδες έφτασαν πρόσφατα στις εγκαταστάσεις της SpaceX στο Starbase, ενώ δεκάδες κατευθύνθηκαν στα γραφεία της xAi.
❗️Looks like xAI is taking a page out of SpaceX book.
— DennisCW | wen my L (@DennisCW_) October 11, 2025
A bunch of @cybertruck have arrived at xAI offices for delivery 🚚 pic.twitter.com/Gh3H6m0JmH
Αν και η SpaceX πράγματι χρειάζεται pickup για τις δραστηριότητές της, η xAi δραστηριοποιείται κυρίως σε data centers, καθιστώντας την κίνηση τουλάχιστον αμφιλεγόμενη.
Η τακτική αυτή δείχνει ότι η Tesla προσπαθεί να διαθέσει εσωτερικά τα απούλητα οχήματα, ώστε να παρουσιάσει αυξημένες πωλήσεις στο τέταρτο τρίμηνο. Ωστόσο, αυτό δεν αλλάζει την ουσία πως το Cybertruck έχει αποτύχει.
Ακόμη κι αν ο Musk αγόραζε 100.000 μονάδες τον χρόνο, η γραμμή παραγωγής των 125.000 μονάδων στο Giga Texas δεν θα δικαιολογούνταν. Δεδομένης και της εικόνας του ανταγωνισμού με πωλήσεις που αυξάνονται, θα ήταν ήδη δικαιολογημένο να θεωρήσουμε το Cybertruck ως το μεγαλύτερο εμπορικό στραπάτσο στην ιστορία της Tesla.