Χάνουν την δουλειά τους στην Γερμανία: Κύμα απολύσεων στην αυτοκινητοβιομηχανία της χώρας

Δεκάδες χιλιάδες θέσεις εργασίας θα χαθούν μέσα στην επόμενη πενταετία σύμφωνα με τις ανακοινώσεις των εταιρειών και τις προβλέψεις των αναλυτών.

BMW iX3 γραμμή παραγωγής εργοστάσιο Debrecen Ουγγαρία

Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία, πυλώνας της οικονομίας της χώρας και σύμβολο τεχνολογικής υπεροχής επί δεκαετίες, φαίνεται να εισέρχεται σε μια περίοδο βαθιών αναταράξεων. Σύμφωνα με στοιχεία που παρουσιάστηκαν από το Bloomberg και εταιρικές ανακοινώσεις, μέχρι το 2030 υπολογίζεται ότι θα χαθούν σχεδόν 100.000 θέσεις εργασίας στον κλάδο, καθώς οι μεγάλες εταιρείες σε εκτεταμένα προγράμματα αναδιάρθρωσης.

Volkswagen εργοστάσιο Βόλφσμπουργκ

Οι μεγαλύτερες περικοπές

Την πιο σκληρή "ψαλίδα" αναμένεται να κάνει η Volkswagen, η οποία μέχρι το τέλος της δεκαετίας θα περικόψει περίπου 35.000 θέσεις εργασίας στη Γερμανία, στο πλαίσιο μιας στρατηγικής αναδιοργάνωσης και μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση.

Διαβάστε Επίσης

Ακολουθεί η Bosch, που θα απομακρύνει περίπου 18.500 εργαζομένους από το τμήμα κινητικότητας και την ομάδα αυτόνομης οδήγησης, ενώ η ZF θα περικόψει 14.000 θέσεις μέσα στη δεκαετία, εκ των οποίων οι 7.600 αφορούν στο τμήμα ηλεκτροκίνητων συστημάτων μετάδοσης.

Η Continental προβλέπει περικοπές 10.150 θέσεων, τόσο στη Γερμανία όσο και στο εξωτερικό, με σημαντικό μέρος να αφορά θέσεις Έρευνας & Ανάπτυξης αλλά και κλείσιμο εργοστασίων στο κρατίδιο του Essen. Η Audi, από την πλευρά της, θα περικόψει 7.500 θέσεις μέχρι το 2029, αριθμός που ισοδυναμεί με το 14% του εργατικού της δυναμικού στη Γερμανία.

Bloomberg γράφημα απολύσεων Γερμανία

Οι υπόλοιπες κινήσεις

Μικρότερης κλίμακας περικοπές έχουν ανακοινώσει η Schaeffler με 4.700 θέσεις (οι μισές στη Γερμανία, με ορίζοντα το 2029), η Porsche με 1.900 θέσεις μέχρι το 2029 και η Ford με περίπου 1.000 θέσεις στο εργοστάσιο ηλεκτρικών οχημάτων στην Κολωνία.

Οι αιτίες πίσω από τις περικοπές

Η κύρια αιτία αυτής της μαζικής αναδιάρθρωσης είναι η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση, η οποία απαιτεί διαφορετικές δεξιότητες και πολύ λιγότερα εξαρτήματα σε σύγκριση με τους παραδοσιακούς κινητήρες εσωτερικής καύσης. Η αυτοματοποίηση, η ψηφιοποίηση και οι τεράστιες επενδύσεις σε νέα τεχνολογία ωθούν τις εταιρείες να περιορίσουν το ανθρώπινο δυναμικό τους, μειώνοντας το κόστος και επιταχύνοντας την αναδιοργάνωση.

Εργοστάσιο General Motors εργαζόμενοι

Ωστόσο, η εικόνα αυτή δεν σημαίνει ότι το μέλλον του κλάδου είναι ζοφερό. Παρά τις περικοπές, ανοίγονται νέες προοπτικές εργασίας σε τομείς υψηλής εξειδίκευσης, όπως οι μπαταρίες, τα λογισμικά, οι υπηρεσίες συνδεσιμότητας και η αυτόνομη οδήγηση. Το πρόβλημα είναι ότι η μετάβαση δεν θα είναι ομαλή: χιλιάδες εργαζόμενοι με παραδοσιακές δεξιότητες μένουν εκτός παιχνιδιού, ενώ η εκπαίδευση και η επανειδίκευση δεν κινούνται με τον ίδιο ρυθμό.

Ένα στοίχημα για το μέλλον

Η Γερμανία καλείται να βρει ισορροπία καθώς πρέπει από τη μια πλευρά να διατηρήσει τη θέση της ως κορυφαία δύναμη στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία και από την άλλη να προστατεύσει τους εργαζόμενους σε έναν κλάδο που αλλάζει ριζικά. Το στοίχημα δεν είναι μόνο οικονομικό, αλλά και κοινωνικό.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network