Τέλος εποχής για ένα αγαπημένο και θρυλικό hot hatch

Το τελευταίο Ford Focus ST βγήκε από τη γραμμή παραγωγής τις προηγούμενες μέρες, και μαζί του κλείνει ένα ακόμη σημαντικό κεφάλαιο στην ιστορία των ευρωπαϊκών hot hatch.

Ford Focus ST MY2024

Γνωρίζαμε εδώ και καιρό πως αυτή η μέρα θα ερχόταν, αυτό όμως δεν σημαίνει πως την κάνει πιο εύκολη. Η Ford αποφάσισε να κλείσει ένα ακόμη κεφάλαιο δεκαετιών στο χώρο των hot hatch, διακόπτοντας την παραγωγή του Focus ST.

Διαβάστε Επίσης

Το τελευταίο αυτοκίνητο της σειράς κατασκευάστηκε την Παρασκευή 26 Σεπτεμβρίου στο εργοστάσιο του Saarlouis στη Γερμανία. Η Ford συνεχίζει προς το παρόν την παραγωγή του συμβατικού Focus, αλλά και αυτό πρόκειται να σταματήσει εντός του Νοεμβρίου.

Ford Focus ST διακοπή παραγωγής

Οι παραγγελίες για το Focus ST είχαν σταματήσει εδώ και μήνες, ενώ η κατάληξη ήταν ξεκάθαρη. Η απόσυρση της έκδοσης ST έρχεται λίγα χρόνια μετά την κατάργηση του μικρότερου Fiesta ST, που όπως και το Focus, έμεινε εκτός γραμμής παραγωγής.

Υπέρ της κατάργησης ο Jim Farley

Το 2024, ο διευθύνων σύμβουλος της Ford, Jim Farley, υπερασπίστηκε την απόφαση, υποστηρίζοντας ότι οι συγκεκριμένες εκδόσεις, παρά την αγάπη που είχαν από αρκετούς πελάτες, δεν απέφεραν σημαντικά κέρδη για την εταιρεία.

Η κατάργηση του Fiesta το 2023 και του Mondeo έναν χρόνο νωρίτερα, έχει ήδη επηρεάσει σοβαρά την παρουσία της Ford στην Ευρώπη. Τώρα με το Focus να φεύγει κι αυτό, το μερίδιο αγοράς της εταιρείας στην Ευρώπη έχει μειωθεί στο 3,3 %.

Ford Focus ST διακοπή παραγωγής

Σύμφωνα με στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), η Ford πούλησε 260.342 οχήματα τους πρώτους οκτώ μήνες του έτους, ενώ ενδεικτικά η VW, χωρίς να υπολογίζονται οι θυγατρικές της, διέθεσε σχεδόν τριπλάσιο αριθμό οχημάτων.

Ευρύτερη τάση

Η κατάργηση του ST όμως επισημαίνει μια ευρύτερη τάση για την ευρωπαϊκή κατηγορία των hot hatch, που συνεχώς συρρικνώνεται. Πρόσφατα αποχαιρετήσαμε το Honda Civic Type R λόγω αυστηρότερων ρυθμίσεων για τις εκπομπές ρύπων, ενώ έχουν σταματήσει και τα Hyundai i20 N και i30 N.

Παρ’ όλα αυτά, υπάρχουν ακόμη κάποιες επιλογές στην αγορά, όπως τα VW Polo GTI και Golf GTI/R, Cupra Leon, Audi S3 και RS3 Sportback, καθώς και BMW M135i, AMG A35/A45 και το Toyota GR Yaris.

Με το Euro 7 να έρχεται και το τέλος των οχημάτων με θερμικούς κινητήρες να αποτελεί πιθανότητα στο μέλλον, τα βενζινοκίνητα hot hatch μοιάζουν με σπάνιο είδος.

Στροφή στα ηλεκτρικά

Οι κατασκευαστές προσπαθούν να ωθήσουν τους λάτρεις της οδήγησης σε εναλλακτικές όπως τα ηλεκτρικά Abarth 500e, VW ID.3 GTX και Peugeot E 208 GTi. Ωστόσο, είναι δύσκολο να ισχυριστεί κανείς πως οι "χρυσές εποχές" των hot hatch έχουν ήδη περάσει.

Όσο για το εργοστάσιο του Saarlouis, θα παραμείνει ανοιχτό τουλάχιστον μέχρι το τέλος του 2032. Αν και η παραγωγή αυτοκινήτων ολοκληρώνεται σύντομα, περίπου 1.000 θέσεις εργασίας θα διατηρηθούν.

Γίνονται κάποιες συζητήσεις που αφορούν νέα μοντέλα (κυρίως SUV), αλλά η Ford δεν αποκαλύπτει ακόμη σε ποιο εργοστάσιο θα κατασκευαστούν. Φαίνεται πάντως πως ένα νέο μοντέλο διαστάσεων Focus θα ενταχθεί στη γκάμα, μαζί με τα Puma και Kuga.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network