Ακόμα και αν οι θιασώτες των επιδόσεων είναι επιφυλακτικοί, για να μην πούμε αρνητικοί, απέναντι στην ιδέα, για τις εταιρείες κατασκευής σπορ αυτοκινήτων η είσοδος στην κατηγορία των SUV είναι πλέον επιτακτική για την εμπορική τους επιβίωση.
Μεγάλες φίρμες όπως η Ferrari, η Porsche, η Lotus, η Maserati, η Aston Martin και η Alpine έχουν ήδη ενσωματώσει στη γκάμα τους μοντέλα SUV, καθώς εκεί βρίσκεται το κέρδος σήμερα.
Στη λίστα αυτή πρόκειται σύντομα να προστεθεί και η McLaren, η οποία σύμφωνα με πληροφορίες σχεδιάζει να αποκαλύψει το πρώτο της τετράθυρο μοντέλο με την αντίστοιχα ψηλή θέση οδήγησης, μέσα στο 2027.
Εξέλιξη in-house
Το νέο μοντέλο θα διαθέτει κινητήρα εσωτερικής καύσης, αλλά θα είναι υβριδικό, πιθανότατα plug-in, και θα αναπτυχθεί εξολοκλήρου εσωτερικά από τη McLaren, με γνώμονα τη διατήρηση του χαμηλού βάρους, που αποτελεί βασική φιλοσοφία της εταιρείας.
Σύμφωνα με την Automotive News, παράλληλα με το SUV, το 2027 θα παρουσιαστεί και ένα μοντέλο "sedan 2+2 θέσεων". Και τα δύο θα δώσουν μεγάλη έμφαση στη χρήση εξωτικών υλικών όπως το ανθρακόνημα και το τιτάνιο, ώστε να διατηρήσουν το βάρος στο ελάχιστο.
Επιπλέον, θα διαθέτουν προηγμένη παθητική και ενεργητική αεροδυναμική, για να διασφαλίζουν σταθερότητα τόσο στις στροφές όσο και στις υψηλές ταχύτητες.
Στόχος να μην χαθεί έδαφος
Η κίνηση της McLaren είναι στρατηγική, καθώς δεν θέλει να μείνει πίσω από άλλους κατασκευαστές που καρπώνονται μεγάλα κέρδη από την τάση των SUV.
Οι Ferrari Purosangue και Aston Martin DBX είναι ήδη πολύ επιτυχημένα μοντέλα στην αγορά, δείχνοντας πως υπάρχει χώρος και για την πρόταση της McLaren, η οποία όμως θα ξεχωρίσει χάρη στον υβριδικό plug-in κινητήρα της.
Αυτή τη στιγμή η McLaren προσφέρει το μοντέλο Artura, ένα plug-in υβριδικό που συνδυάζει έναν κινητήρα twin-turbo V6 με έναν ηλεκτροκινητήρα για συνολική απόδοση 690 ίππων. Το σύστημα PHEV δεν εστιάζει στην αποδοτικότητα ή την ηλεκτρική αυτονομία, καθώς η μπαταρία του έχει χωρητικότητα μόλις 7,4 kWh.
Ερωτηματικό η μπαταρία
Η ίδια φιλοσοφία απόδοσης αναμένεται να διατηρηθεί και στα δύο νέα τετράθυρα μοντέλα, παρόλο που αυτά θα είναι πιο βαριά από το Artura, λόγω του μεγαλύτερου χώρου για τέσσερις επιβάτες και τις αποσκευές τους.
Η McLaren δεν διστάζει να μειώσει ακόμα περισσότερο το μέγεθος της μπαταρίας στα μοντέλα της. Το επερχόμενο hypercar W1 συνδυάζει έναν κινητήρα V8 με έναν ηλεκτροκινητήρα για συνολική ισχύ 1.258 ίππων, αλλά διαθέτει μια πολύ μικρή μπαταρία μόλις 1,4 kWh, ικανής για μόλις 2,5 χιλιόμετρα καθαρής ηλεκτρικής οδήγησης.
Ωστόσο, στα νέα τετράθυρα μοντέλα η μπαταρία αναμένεται να είναι μεγαλύτερη ακόμα και από αυτή του Artura, καθώς οι αγοραστές τους θα ζητούν μεγαλύτερη ευελιξία. Παρ’ όλα αυτά, δεν αναμένεται να ξεπεράσει τα 20 kWh, καθώς η McLaren παραμένει πιστή στην ελαφριά κατασκευή και τις υψηλές επιδόσεις.