Η δημοτικότητα της Dacia έχει εκτοξευθεί στην Ευρώπη από τη στιγμή που η Renault ανέλαβε τον έλεγχο της ρουμανικής εταιρείας το 1999. Πλέον, η Dacia αποτελεί ισχυρό παίκτη στην ευρωπαϊκή αγορά, με το Sandero να κατακτά την κορυφή των πωλήσεων για τους πρώτους επτά μήνες του έτους.
Παράλληλα, το Duster που μέχρι σήμερα ήταν διαθέσιμο αποκλειστικά ως SUV, κατέχει την 8η θέση. Αυτό που αλλάζει, είναι η προσθήκη μιας νέας έκδοσης pick-up, η οποία όμως δεν αποτελεί πλήρες εργοστασιακό project.

Η Dacia συνεργάστηκε με τη ρουμανική εταιρεία αμαξωμάτων Romturingia για την μετατροπή, με το τελικό αποτέλεσμα να θυμίζει περισσότερο ένα ευρηματικό πάντρεμα SUV και επαγγελματικού οχήματος.
Πρακτικότητα στο μάξιμουμ
Οι αναλογίες παραμένουν σχεδόν αμετάβλητες, ενώ οι πίσω πόρτες διατηρούνται, με αποτέλεσμα η καρότσα να είναι μικρή και κάπως ασυνήθιστη αισθητικά. Παρ’ όλα αυτά, μπορεί να μεταφέρει φορτίο έως 430 κιλά, και είναι εξοπλισμένη με δύο μεταλλικές ράγες και τέσσερις κρίκους πρόσδεσης.

Ο χώρος φόρτωσης έχει μήκος 1.050 χιλιοστά και πλάτος 1.000 χιλιοστά, διαστάσεις που κάνουν τα ιαπωνικά kei pickup να μοιάζουν ευρύχωρα. Από κάποιες γωνίες, η καρότσα είναι τόσο μικρή που δύσκολα διακρίνεται.
Ωστόσο, αυτό το ασυνήθιστο design δεν θα πρέπει να προκαλεί ιδιαίτερη έκπληξη. Η Renault, γνωστή για την αυστηρή πολιτική ελέγχου κόστους, προφανώς απέφυγε μια πλήρη μετατροπή, που θα απαιτούσε αφαίρεση των πίσω θυρών και της οροφής, ανεβάζοντας σημαντικά το κόστος εξέλιξης.

Τιμή που σηκώνει κουβέντα
Παρότι πρόκειται για ένα "ανορθόδοξο" pick-up, η τιμή του συγκεκριμένου Duster Pick-Up στην αγορά της Ρουμανίας ξεκινά από 31.000 ευρώ, σημαντικά ακριβότερο από την αντίστοιχη έκδοση SUV.
Ωστόσο, παραμένει αισθητά φθηνότερο από ένα "πραγματικό" pickup, όπως το Toyota Hilux, που ξεκινά περίπου 10.000 ευρώ ακριβότερα, ή τα ακόμα πιο ακριβά Ford Ranger και Volkswagen Amarok.

Η εναλλακτική του Duster Cargo
Για πολλούς, η έκδοση pick-up ίσως δεν είναι και η πιο λογική επιλογή. Αντίθετα, μια έκδοση van ίσως είναι πιο πρακτική. Όπως αυτή που μόλις λάνσαρε η Dacia στη Μ. Βρετανία ονόματι Duster Cargo, έχοντας αφαιρέσει τα πίσω καθίσματα του SUV.

Το αυτοκίνητο διατηρεί την ίδια ωφέλιμη χωρητικότητα φόρτωσης με το pick-up (430 κιλά), ενώ προσφέρει 1.149 λίτρα πίσω από τα μπροστινά καθίσματα.
Η έκδοση Cargo διαθέτει ξύλινο επίπεδο δάπεδο, ανθεκτική επιφάνεια, διαχωριστικό πλέγμα ανάμεσα σε οδηγό/συνοδηγό και χώρο φόρτωσης, τέσσερα σημεία πρόσδεσης, λαστιχένια πατάκια και αφαιρούμενο κάλυμμα φορτίου.
Τα πίσω παράθυρα καλύπτονται με αδιαφανή μεμβράνη. Η τιμή του Duster Cargo στη Μ. Βρετανία ξεκινά από περίπου 37.700 ευρώ.