Η τρίτη γενιά του IS παρουσιάστηκε αρχικά το 2013, με μια ελαφριά ανανέωση το 2017 και μια πιο ολοκληρωμένη αναβάθμιση το 2020. Κι ενώ όλοι περίμεναν τη νέα γενιά του ιαπωνικού sedan, η Lexus μας έδωσε μία ακόμη ανανεωμένη έκδοση του υπάρχοντος μοντέλου.
Αντί λοιπόν να αντικαταστήσει το μοντέλο, η Lexus επέλεξε να το ανανεώσει για τρίτη φορά, παρατείνοντας τη διάρκεια ζωής του. Πιθανώς αυτό σχετίζεται με την αλλαγή στην στρατηγική ηλεκτροκίνησης της εταιρείας, που αποφάσισε να μην προχωρήσει σε έναν αμιγώς ηλεκτρικό διάδοχο, όπως είχε αρχικά αναφερθεί.
Κάπως έτσι, το συμπαγές sedan αποκτά νέο σχεδιασμό στο μπροστινό μέρος, ανανεωμένο εσωτερικό, καθώς και βελτιώσεις στην οδική συμπεριφορά και την ασφάλεια, ενώ στις αγορές αναμένεται στις αρχές του 2026.
Στο εξωτερικό, η πιο χαρακτηριστική αλλαγή είναι η νέα εκδοχή της μεγάλης γρίλιας στη μάσκα. Το επάνω μέρος της είναι ελαφρώς μικρότερο και συνδέεται με τα φώτα LED που παραμένουν ίδια, ενώ το λογότυπο της Lexus μεταφέρθηκε κάτω από την ένωση του καπό.
Ανασχεδιασμένες είναι επίσης οι εισαγωγές αέρα στον προφυλακτήρα, με διαφορετικές γραμμές. Η καμπίνα παραμένει κατά βάση ίδια, ενώ υπάρχουν νέες ζάντες αλουμινίου 19 ιντσών, μεγαλύτερο πίσω σπόιλερ και το λογότυπο Lexus στο πίσω καπό.
Η έκδοση που βλέπετε μπροστά σας είναι η F Sport, κάτι που σημαίνει πως δεν έχουν γίνει ακόμα γνωστές οι διαφορές στις πιο απλές εκδόσεις. Η γκάμα των χρωμάτων περιλαμβάνει οκτώ επιλογές, ενώ προαιρετικά τα φρένα μπορούν να αποκτήσουν κόκκινες δαγκάνες.
Στο εσωτερικό, το ταμπλό, η κεντρική κονσόλα και οι επενδύσεις των θυρών έχουν αλλάξει . Η νέα ψηφιακή καμπίνα περιλαμβάνει δύο οθόνες 12,3 ιντσών, με την οθόνη infotainment να τοποθετείται χαμηλότερα και να είναι πλέον αφής, καταργώντας το αμφιλεγόμενο touchpad της προηγούμενης γενιάς.
Νέοι διακόπτες τύπου toggle υπάρχουν για τα χειριστήρια κλιματισμού, ενώ διατηρείται το περιστροφικό κουμπί έντασης ήχου και τα φυσικά κουμπιά στο τιμόνι. Επιπλέον, η συσκευή CD και το αναλογικό ρολόι έχουν αφαιρεθεί.
Το ανανεωμένο IS αποκτά επίσης διακοσμητικά από φυσικές ίνες μπαμπού (Forged Bamboo όπως τα αποκαλεί η Lexus) και νέο εσωτερικό χρώμα Prominence.
Ο εξοπλισμός έχει αναβαθμιστεί με το πακέτο Lexus Safety System+, που περιλαμβάνει βελτιωμένα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης (ADAS), επιτρέποντας και οδήγηση χωρίς χέρια σε αυτοκινητόδρομους.
Οι μηχανικοί της Lexus προχώρησαν σε βελτιώσεις και στο πλαίσιο, τοποθετώντας νέο ηλεκτρικό τιμόνι με μεταβλητή σχέση μετάδοσης για μεγαλύτερη ευελιξία, ενώ η ανάρτηση υιοθετεί ένα σύστημα AVS που προσφέρει ομαλή και άμεση απόσβεση.
Κατά την κυκλοφορία του, το μοντέλο facelift θα προσφέρεται με δύο εκδόσεις κινητήρων: το υβριδικό IS 300h με 2.5 λίτρα και 217 ίππους και το ισχυρότερο IS 350 με ατμοσφαιρικό V6 3.5 λίτρων και 314 ίππους. Δεν αναμένονται σημαντικές αλλαγές στις προδιαγραφές.
Η ισχυρότερη έκδοση IS 500 με τον V8 5.0 λίτρων μάλλον αποσύρεται οριστικά, με τις ειδικές εκδόσεις Climax (Ιαπωνία) και Ultimate (ΗΠΑ) να αποτελούν τον επίλογο.
Η Lexus ανακοίνωσε πως το ανανεωμένο IS θα διατεθεί σε διάφορες αγορές μέσα στο 2026, χωρίς όμως να δώσει συγκεκριμένες λεπτομέρειες. Από το λανσάρισμα του πρώτου IS το 1999, έχουν πουληθεί περίπου 1,3 εκατομμύρια μονάδες σε πάνω από 40 χώρες.