
Σάλο προκάλεσε στις ευρωπαϊκές χρηματαγορές η είδηση πως η Porsche AG αποχωρεί από τον δείκτη DAX, ο οποίος απαρτίζεται από τις 40 κορυφαίες εισηγμένες εταιρείες της Γερμανίας.
Τη θέση της στο χρηματιστηριακό βαρόμετρο καταλαμβάνει η Scout24 SE, εταιρεία που διαχειρίζεται την πλατφόρμα ImmoScout24, τη νούμερο ένα διαδικτυακή υπηρεσία για οικιστικά και εμπορικά ακίνητα στη Γερμανία.

Η απόφαση χαρακτηρίζεται από πολλούς ως αιφνιδιαστική, δεδομένου ότι η Porsche αποτελεί ένα από τα πλέον αναγνωρίσιμα brand παγκοσμίως, σε αντίθεση με τη Scout24 SE, που είναι λιγότερο γνωστή στο ευρύ κοινό.
Ωστόσο, όπως σημείωσε η εταιρεία που διαχειρίζεται τον δείκτη DAX, πρόκειται για αλλαγή που εντάσσεται στο πλαίσιο της τακτικής τριμηνιαίας αναθεώρησης.
Αξίζει να σημειωθεί πως η Porsche δεν αποχωρεί εντελώς από τις κύριες χρηματιστηριακές λίστες, αλλά μεταφέρεται στον δείκτη MDAX, παίρνοντας ουσιαστικά τη θέση που κατείχε μέχρι πρότινος η Scout24 SE.

Αν και δεν δόθηκαν λεπτομέρειες για τα κριτήρια της αντικατάστασης, το CNBC επισήμανε πως η μετοχή της Porsche έχει υποστεί σημαντική πτώση τον τελευταίο χρόνο. Συγκεκριμένα, η μετοχή έκλεισε την Πέμπτη στα 44,35 ευρώ, σημειώνοντας απώλειες 33,57% σε ετήσια βάση, ενώ από τις αρχές του 2025 έχει απωλέσει περίπου 25% της αξίας της.
Πρόκειται αναμφίβολα για ένα πλήγμα στο κύρος της εταιρείας και του διευθύνοντος συμβούλου της, Oliver Blume, ο οποίος δήλωσε στη γερμανική εφημερίδα FAZ πως επιθυμεί "να επιστρέψει στον DAX το συντομότερο δυνατό". Παράλληλα, άφησε αιχμές, υποστηρίζοντας πως ο δείκτης "είναι πλέον φτωχότερος κατά μία από τις πιο πολύτιμες εταιρείες της Γερμανίας".

Η Porsche προσπαθεί να διατηρήσει ένα θετικό προφίλ, ωστόσο έχει παραδεχθεί πως οι "μακροοικονομικές και γεωπολιτικές πιέσεις" επηρέασαν σοβαρά τα αποτελέσματα του πρώτου εξαμήνου.
Η εταιρεία κατέγραψε έκτακτες δαπάνες ύψους 1,1 δισ. ευρώ, εξαιτίας της στρατηγικής της αναδιάρθρωσης, της δραστηριότητας στις μπαταρίες και των επιπτώσεων από τους αμερικανικούς δασμούς.

Ακόμα πιο ανησυχητικά είναι τα οικονομικά μεγέθη. Ο κύκλος εργασιών υποχώρησε από τα 19,46 δισ. ευρώ στα 18,16 δισ. ευρώ, ενώ τα λειτουργικά κέρδη μειώθηκαν δραματικά από τα 3,06 δισ. ευρώ στο μόλις 1,01 δισ. ευρώ.
Ο Oliver Blume απέδωσε την κατάσταση στη μειωμένη ζήτηση στην Κίνα και στην πίεση που ασκούν οι δασμοί των ΗΠΑ, ενώ παραδέχθηκε πως "η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση προχωρά συνολικά πιο αργά απ’ ότι αναμενόταν".
Η αποχώρηση από τον DAX συνιστά σίγουρα ένα ορόσημο και ίσως ένα προειδοποιητικό καμπανάκι, για μία από τις ιστορικότερες αυτοκινητοβιομηχανίες της Γερμανίας.