Νέα έκδοση των Duster και Bigster αποτελεί παγκόσμια πρωτιά για την Dacia

Η Dacia δημιουργεί νέα δεδομένα στα προσιτά SUV, με ένα σύστημα κίνησης που συνδυάζει οικονομία, απόδοση, αυτονομία και τεχνολογία και θα είναι διαθέσιμο στα μοντέλα Duster και Bigster μέσα στο 2025.

Όταν η κουβέντα για ένα αυτοκίνητο αρχίζει να περιστρέφεται γύρω από το value for money, η Dacia είναι από τις περιπτώσεις που δύσκολα έχουν αντίπαλο.

Μάλιστα αυτή τη φορά, η Dacia επιχειρεί μια κίνηση ματ απέναντι στον ανταγωνισμό, παρουσιάζοντας έναν πρωτοποριακό συνδυασμό τεχνολογιών που φέρνει αέρα ανανέωσης στην κατηγορία των προσιτών SUV.

Το νέο σύστημα κίνησης Hybrid-G 150 4x4 που λανσάρεται στα ανανεωμένα Duster και Bigster, αποτελεί έναν μοναδικό συνδυασμό υβριδικής τεχνολογίας, υγραεριοκίνησης (LPG), αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων και τετρακίνησης, όλα σε ένα ενιαίο, πλήρες και προσιτό πακέτο.

Παγκόσμια πρωτιά

Σύμφωνα με τη Dacia, πρόκειται για μια παγκόσμια πρωτιά στην κατηγορία.

Στην καρδιά του συστήματος βρίσκεται ένας τρικύλινδρος τούρμπο κινητήρας βενζίνης 1.2 λίτρων, ο οποίος συνεργάζεται με ήπια υβριδικό σύστημα 48V και αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων.

Η εμπρός κίνηση πλαισιώνεται από έναν ηλεκτροκινητήρα 23 kW τοποθετημένο στον πίσω άξονα, αποδίδοντας συνολικά 154 ίππους και 230 Nm ροπής από τον θερμικό κινητήρα, με έως 87 Nm επιπλέον από τον ηλεκτροκινητήρα.

Το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό της διάταξης, είναι ότι ο πίσω ηλεκτροκινητήρας διαθέτει δικό του κιβώτιο δύο σχέσεων, κάτι που εφαρμόζεται για πρώτη φορά στη βιομηχανία. Η πρώτη σχέση προσφέρει άφθονη ροπή σε χαμηλές ταχύτητες για off road χρήση, ενώ η δεύτερη επιτρέπει τη συμβολή του ηλεκτρικού μοτέρ μέχρι και τα 140 km/h.

Παράλληλα, η μετάδοση διαθέτει και λειτουργία ουδέτερης σύνδεσης, αποσυνδέοντας τον πίσω άξονα για μεγαλύτερη αποδοτικότητα κατά την κίνηση σε 2WD.

Χαμηλή κατανάλωση, τεράστια αυτονομία

Η συμπεριφορά του συστήματος στον δρόμο είναι εντυπωσιακή, προσφέροντας αθόρυβη λειτουργία στην πόλη, με δυνατότητα ηλεκτροκίνησης για έως και 60% του χρόνου κίνησης. Η Dacia παραμένει πιστή στις ρίζες της και στον τομέα της υγραεριοκίνησης, εξοπλίζοντας το σύστημα με δύο ρεζερβουάρ 50 λίτρων, ένα για βενζίνη και ένα για LPG.

Με αυτό τον τρόπο, εξασφαλίζεται συνολική αυτονομία έως και 1.500 χιλιόμετρα (WLTP), τιμή αν μη τι άλλο εντυπωσιακή. Η κατανάλωση κυμαίνεται στα 5,5-5,6 λίτρα/100 χλμ. με βενζίνη και 7,1-7,2 λίτρα/100 χλμ. με LPG, ενώ οι εκπομπές CO₂ έχουν μειωθεί κατά 20 γραμμάρια σε σχέση με την προηγούμενη γενιά, επιτυγχάνοντας και μείωση του κόστους χρήσης κατά 30%.

Το σύστημα συνοδεύεται από πολλαπλές επιλογές οδήγησης, επιτρέποντας στον οδηγό να προσαρμόσει τη συμπεριφορά του οχήματος ανάλογα με το έδαφος και τις συνθήκες.

Η λειτουργία Auto επιλέγει αυτόματα μεταξύ 2WD και 4WD, η Eco δίνει έμφαση στην οικονομία, ενώ τα προγράμματα Snow, Mud/Sand και Lock ενισχύουν την πρόσφυση σε χιονισμένο, αμμώδες ή ανώμαλο έδαφος αντίστοιχα.

Επιπλέον, υπάρχει και σύστημα υποβοήθησης κατά την κατάβαση (Hill Descent Control), ενώ για πρώτη φορά σε μοντέλο της Dacia, ο οδηγός μπορεί να αλλάζει σχέσεις μέσω paddles στο τιμόνι.

Ανανέωση της γκάμας Duster

Παράλληλα με το λανσάρισμα του Hybrid-G 150 4x4, η Dacia προχωρά σε πλήρη ανανέωση της γκάμας των κινητήρων του Duster. Ο νέος υβριδικός κινητήρας Hybrid 155 αντικαθιστά τον προηγούμενο Hybrid 140, μεταφέροντας την τεχνολογία του Bigster σε μικρότερο αμάξωμα.

Συνδυάζει έναν τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα με δύο ηλεκτροκινητήρες και μπαταρία 1,4 kWh, χωρίς τη χρήση συμπλέκτη. Το αυτόματο κιβώτιο διαχειρίζεται τέσσερις σχέσεις για τον θερμικό κινητήρα και δύο για τους ηλεκτρικούς, προσφέροντας έως και 80% ηλεκτροκίνηση στην πόλη, με μέση κατανάλωση 4,6 λ/100 χλμ. και εκπομπές CO₂ στα 105 γρ./χλμ.

Η έκδοση Mild Hybrid 140 αντικαθιστά την προηγούμενη 130, βασισμένη σε νέο τρικύλινδρο κινητήρα 1.2 λίτρων με λειτουργία κύκλου Miller, υποβοηθούμενο από υβριδικό σύστημα 48V και χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων. Προσφέρει μειωμένη κατανάλωση στα 5,4 λ/100 χλμ. και εκπομπές CO₂ στα 122 γρ./χλμ., αποτελώντας μια αποδοτική και ευέλικτη λύση.

Τέλος, για τους πιστούς φίλους της τεχνολογίας LPG, η νέα έκδοση Eco-G 120 αντικαθιστά την Eco-G 100, με 20 επιπλέον ίππους και αυτονομία έως 1.380 χιλιόμετρα. Τα δύο ρεζερβουάρ τοποθετούνται κάτω από το δάπεδο του χώρου αποσκευών, χωρίς αυτός να επηρεάζεται, ενώ η εναλλαγή μεταξύ βενζίνης και υγραερίου γίνεται απλά με το πάτημα ενός κουμπιού στο ταμπλό.

Με αυτές τις αναβαθμίσεις, η Dacia παραμένει πιστή στο τρίπτυχο απλότητα, αξιοπιστία και προσβασιμότητα, ενώ προσθέτει ένα απροσδόκητο επίπεδο τεχνολογικής καινοτομίας.

Είτε πρόκειται για ένα SUV μεγάλων αποστάσεων με LPG, ένα υβριδικό όχημα για την καθημερινότητα στην πόλη, ή ένα ικανό 4x4 για κάθε τερέν, η νέα γκάμα των Duster και Bigster έχει πλέον την απάντηση. Οι παραγγελίες για τα νέα μοντέλα θα ξεκινήσουν πριν από το τέλος του έτους.

 

 

 

Dacia Duster hybrid-g 150 4x4
Dacia Bigster hybrid-g 150 4x4
Dacia Bigster hybrid-g 150 4x4
Dacia Bigster hybrid-g 150 4x4
Dacia Bigster hybrid-g 150 4x4
Dacia Duster hybrid-g 150 4x4
Dacia Bigster hybrid-g 150 4x4
Dacia Bigster hybrid-g 150 4x4
Dacia Duster hybrid-g 150 4x4
Dacia Bigster hybrid-g 150 4x4
Dacia Duster hybrid-g 150 4x4