Νέο καινοτόμο σύστημα μετατρέπει ηλεκτρικό σε REEV και έχει μέγεθος βαλίτσας

Με ένα νέο καινοτόμο σύστημα, η Horse φιλοδοξεί να δώσει νέα πνοή στην ηλεκτροκίνηση, αξιοποιώντας την τεχνογνωσία των κινητήρων εσωτερικής καύσης.

Μια νέα τεχνολογική λύση που υπόσχεται να "γεφυρώσει" το χάσμα ανάμεσα στην ηλεκτροκίνηση και τους θερμικούς κινητήρες, παρουσίασε η εταιρεία Horse, προσφέροντας στους κατασκευαστές μια δεύτερη ευκαιρία να επανεκτιμήσουν τις αμιγώς ηλεκτρικές πλατφόρμες τους.

Πρόκειται για το C15, ένα υπερσυμπαγές σύστημα επέκτασης αυτονομίας (range extender), το οποίο θα κάνει την επίσημη πρεμιέρα του στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου του Μονάχου.

Σχεδιασμένο να προσφέρει ευκολία ενσωμάτωσης και χαμηλό κόστος, το C15 επιτρέπει τη μετατροπή ενός αμιγώς ηλεκτρικού οχήματος σε ηλεκτρικό με επέκταση αυτονομίας (REEV), με ελάχιστες τροποποιήσεις.

Μικρό μέγεθος, μεγάλη ευελιξία

Το C15 διαθέτει έναν τετρακύλινδρο κινητήρα 1.5 λίτρων, γεννήτρια, μετατροπέα (inverter) και σύστημα ψύξης, όλα συγκεντρωμένα σε διαστάσεις μόλις 50x55x27,5 εκατοστά, μέγεθος που το καθιστά μικρότερο από μια βαλίτσα.

Μπορεί να τοποθετηθεί οριζόντια ή κάθετα, ενώ το μικρό του αποτύπωμα επιτρέπει την εγκατάσταση ακόμη και στο frunk ορισμένων ηλεκτρικών οχημάτων.

Δύο εκδόσεις και εναλλακτικά καύσιμα

Στη βασική του μορφή (χωρίς turbo), ο κινητήρας αποδίδει έως 95 ίππους και στοχεύει σε οχήματα κατηγορίας B και C. Για μεγαλύτερα μοντέλα, η εταιρεία προτείνει μια υπερτροφοδοτούμενη έκδοση, με ισχύ που αγγίζει τους 163 ίππους.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο κινητήρας του C15 είναι συμβατός με διάφορους τύπους καυσίμων, όπως βενζίνη, αιθανόλη, μεθανόλη, αλλά και συνθετικά καύσιμα, ενώ έχει σχεδιαστεί ώστε να πληροί τις προδιαγραφές Euro 7.

Απάντηση στις εξελίξεις

Η παρουσίαση του C15 έρχεται σε μια περίοδο όπου αρκετοί κατασκευαστές φαίνεται να αναθεωρούν την πλήρη στροφή προς την ηλεκτροκίνηση, καθώς η αγορά αντιμετωπίζει προκλήσεις όπως το κόστος, η έλλειψη υποδομών και η περιορισμένη αυτονομία.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Horse Powertrain, Matias Giannini, δήλωσε σχετικά:

"Τα ηλεκτρικά οχήματα με επέκταση αυτονομίας, είναι η ταχύτερα αναπτυσσόμενη κατηγορία σε πολλές αγορές παγκοσμίως. Το σύστημα C15 προσφέρει στους κατασκευαστές έναν απλό και οικονομικά αποδοτικό τρόπο να αξιοποιήσουν αυτή την τάση, προσαρμόζοντας τις υπάρχουσες πλατφόρμες BEV σε REEV".