Διέρρευσε εικόνα του μοντέλου που θα αντικαταστήσει το Audi TT

Το πιο πολυσυζητημένο concept της Audi εδώ και καιρό, βρίσκεται προ των πυλών. Κάτι ανάμεσα σε ΤΤ και R8, αμιγώς ηλεκτρικό και με έμπνευση από το παρελθόν αλλά με το βλέμμα στο μέλλον.

Εκτός από την έμφαση στον τομέα της τεχνολογίας, η πρόσφατη συνέντευξη του CEO της Audi, Gernot Dollner, στο γερμανικό περιοδικό Bild, όπου αποκάλυψε ότι η εταιρεία αναπτύσσει ένα νέο σπορ μοντέλο, το οποίο χαρακτήρισε ως το "TT Moment 2.0" για το Ingolstadt.

Αν και δεν πρόκειται για άμεσο διάδοχο του TT, ούτε φυσικά για ένα νέο R8, η Audi υπόσχεται ότι το αυτοκίνητο αυτό θα έχει ανάλογο συναισθηματικό και σχεδιαστικό αντίκτυπο με τα εμβληματικά σπορ μοντέλα που αναφέραμε.

Η Audi υιοθετεί μια φιλοσοφία "less is more", με απλοποιημένο σχεδιασμό, αποφεύγοντας την υπερβολική αισθητική που χαρακτηρίζει πολλές σύγχρονες δημιουργίες.

Ανάμεσα σε TT και R8

Το νέο μοντέλο θα είναι ένα καθαρά ηλεκτρικό σπορ coupe, τοποθετημένο κάπου ανάμεσα στο TT και το R8, με σχεδίαση που θα θυμίζει παραδοσιακά μοντέλα με κινητήρα στο κέντρο, αλλά με καθαρές, λιτές γραμμές.

Παρόλο που δεν έχει αποκαλυφθεί καμία λεπτομέρεια ή εικόνα του αυτοκινήτου, η Audi έχει ξεκινήσει καμπάνια στα social media και ήδη γνωρίζουμε τις βασικές σχεδιαστικές αναφορές.

Έμπνευση από το παρελθόν

Το νέο concept αντλεί επιρροές όχι μόνο από το TT, αλλά και από το Avus Quattro Concept του 1991, μια υπερκατασκευή από αλουμίνιο που προανήγγειλε σχεδιαστικά το μετέπειτα R8.

Αν και το πρωτότυπο Avus διέθετε έναν (εικονικό) W12 κινητήρα, το πνεύμα του παραμένει ζωντανό ως φόρος τιμής σε μια εποχή που η Audi πειραματιζόταν με τον σχεδιασμό και την τεχνολογία.

Ακόμη πιο πίσω στον χρόνο, η Audi αντλεί έμπνευση από τα θρυλικά Auto Union Type C και Type D των δεκαετιών του 1930, τα αγωνιστικά "τέρατα" με υπερτροφοδοτούμενους V12 και V16 κινητήρες που κυριάρχησαν στις ευρωπαϊκές πίστες με οδηγούς-θρύλους όπως ο Tazio Nuvolari και ο Bernd Rosemeyer.

Concept που θα βγει στην παραγωγή

Σε αντίθεση με πολλά άλλα πρωτότυπα που δεν βλέπουν ποτέ το φως της παραγωγής, η Audi διαβεβαιώνει πως αυτό το μοντέλο θα φτάσει στην παραγωγή μέσα στα επόμενα δύο χρόνια, μετά την παρουσίασή του στο IAA Mobility Show στο Μόναχο.

Η νέα αυτή ηλεκτρική πρόταση δεν θα αποτελέσει απλώς ένα ακόμα μοντέλο, αλλά θα ενσωματώνει τη νέα σχεδιαστική και τεχνολογική ταυτότητα της Audi.

Όπως δήλωσε ο Dollner, το αυτοκίνητο αυτό θα είναι ένα "σημείο επανεκκίνησης" για την εταιρεία, όχι μόνο αισθητικά, αλλά και σε επίπεδο hardware, με καινοτομίες που δεν έχουν ξαναχρησιμοποιηθεί από τον όμιλο.

Επιστροφή στην ποιότητα

Ο Oscar da Silva Martins, επικεφαλής επικοινωνίας προϊόντων και τεχνολογίας της Audi, παραδέχθηκε σε δηλώσεις του ότι η ποιότητα κατασκευής στα τελευταία μοντέλα έχει μειωθεί: "Στο παρελθόν ήμασταν σίγουρα καλύτεροι, αλλά θα επιστρέψουμε εκεί.”

Ανταποκρινόμενη στις προσδοκίες των φίλων της μάρκας, η Audi σχεδιάζει αναβάθμιση των υλικών στο εσωτερικό, ενώ δεν αποκλείεται και η επιστροφή φυσικών κουμπιών, σε μια προσπάθεια να αποκατασταθεί η εργονομία.

Ένα ερώτημα που παραμένει αναπάντητο, είναι εάν το νέο σπορ Audi θα μοιράζεται την πλατφόρμα με τις επερχόμενες ηλεκτρικές Porsche Boxster/Cayman. Μια τέτοια επιλογή θεωρείται πιθανή και θα μείωνε το κόστος ανάπτυξης για το VW Group, σε αντίθεση με τη δημιουργία ξεχωριστών πατωμάτων για niche σπορ μοντέλα.

Χωρίς θερμική έκδοση

Όπως όλα δείχνουν, δεν θα υπάρξει έκδοση με κινητήρα εσωτερικής καύσης, καθώς οι αυστηροί ευρωπαϊκοί κανονισμοί καθιστούν σχεδόν αδύνατη την εξέλιξη ισχυρών θερμικών κινητήρων που θα συμμορφώνονται με τις προδιαγραφές ρύπων.

Παρότι η Audi και η Porsche έχουν μειώσει προσωρινά τους ρυθμούς της μετάβασης προς την ηλεκτροκίνηση, αναγνωρίζοντας πως αυτή διαρκεί περισσότερο από το αναμενόμενο, οι κινητήρες εσωτερικής καύσης θα συνεχίσουν να υπάρχουν τουλάχιστον ως τα μέσα της επόμενης δεκαετίας.

Ωστόσο, το νέο σπορ ηλεκτρικό Audi θα σηματοδοτήσει ένα νέο κεφάλαιο. Ένα αμιγώς ηλεκτρικό κουπέ με ρίζες στο παρελθόν, αλλά με το βλέμμα ξεκάθαρα στραμμένο στο μέλλον της αυτοκίνησης.