Αλλάζει γνώμη η Porsche για τις ψεύτικες αλλαγές ταχυτήτων στα ηλεκτρικά-τι δήλωσε ο επικεφαλής εξέλιξης

Η Porsche φαίνεται να αλλάζει γνώμη για τις ψεύτικές αλλαγές ταχυτήτων στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα-τι δήλωσε ο επικεφαλής εξέλιξης και πρωτοτύπων.

Porsche 911 GT3

Πριν από έναν χρόνο, η Porsche είχε μιλήσει απαξιωτικά για την επιλογή της Hyundai να ενσωματώσει "εικονικές αλλαγές ταχυτήτων" στο αμιγώς ηλεκτρικό Ioniq 5 N.

Σήμερα, μόλις δώδεκα μήνες αργότερα, οι Γερμανοί φαίνεται πως το ξανασκέφτονται στο θέμα του κιβωτίου ταχυτήτων, καθώς φαίνεται πως εξετάζουν σοβαρά το ενδεχόμενο να εφαρμόσουν μια παρόμοια τεχνολογία στα δικά τους ηλεκτρικά μοντέλα.

Διαβάστε Επίσης

Σύμφωνα με δημοσιογραφικές πηγές, ο Sascha Niesen, υπεύθυνος δοκιμών και εξέλιξης των πρωτοτύπων της μάρκας, άφησε να εννοηθεί πως η Porsche εξετάζει το ενδεχόμενο προσθήκης "εικονικών ταχυτήτων".

Stellantis εικονικό κιβώτιο ταχυτήτων για ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Ανέφερε μάλιστα πως έχει ήδη αναπτύξει ένα πλήρες ηχητικό σύστημα που μιμείται τον ήχο και την αίσθηση μιας μηχανικής μετάδοσης με τόσο μεγάλη επιτυχία, ώστε ακόμα και οι ίδιοι οι μηχανικοί της δεν μπορούν να διακρίνουν τη διαφορά.

Προσομοίωση και ήχου

Στο πλαίσιο της εξέλιξης της νέας Cayenne EV, η ομάδα της Porsche ηχογράφησε τους ήχους ενός κινητήρα V8 τόσο από το εσωτερικό όσο και από την εξάτμιση, με στόχο να προσαρμόσουν αυτό το ηχητικό προφίλ σε όλες τις οδηγικές συνθήκες του ηλεκτρικού SUV.

"Χρειάζεται να το ρυθμίσεις σωστά, γιατί το φάσμα των στροφών σε ένα EV είναι πολύ μεγαλύτερο", εξηγεί ο Niesen. "Αλλά, θεωρητικά, αν εισάγεις εικονικές αλλαγές ταχυτήτων, μπορείς να χρησιμοποιήσεις όλο το φάσμα, ανάλογα με το πόσες εικονικές σχέσεις θα επιλέξεις να προσθέσεις".

Διαβάστε Επίσης

Αν και η απόφαση δεν είναι ακόμη οριστική, ο Niesen επιβεβαιώνει ότι το χαρακτηριστικό αυτό βρίσκεται υπό εξέταση. Μάλιστα, για να γίνει κάτι τέτοιο, θα απαιτηθεί και πρόσθετο υλικό στον εξοπλισμό, όπως paddles αλλαγών ταχυτήτων πίσω από το τιμόνι.

Υπάρχει ήδη ένα πρωτότυπο

Αξιοσημείωτο είναι ότι, όπως αποκάλυψε ο ίδιος, η Porsche έχει ήδη δημιουργήσει ένα άλλο πρωτότυπο όχημα με αυτό το σύστημα. "Οδηγούσα ένα concept τον Μάρτιο. Ήθελα να το μισήσω επειδή είναι τεχνητό και ψεύτικο", παραδέχεται ο Niesen.

Porsche 911 GT3 (992.2) χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων

"Φοβόμουν ότι πίσω από αυτό είναι απλώς κάποιοι άνθρωποι που απλά εξελίσσουν ένα λογισμικό, χωρίς να ξέρουν πώς λειτουργεί ένα κιβώτιο ταχυτήτων. Αλλά ήξεραν τι έκαναν. Κατάφεραν να το κάνουν να μοιάζει με ένα σωστό αυτόματο κιβώτιο μετατροπέα ροπής. Δεν μπορούσα να καταλάβω τη διαφορά", παραδέχτηκε.

Παρά το γεγονός ότι, τεχνικά, δεν υπάρχει κανένας λόγος για έναν ηλεκτρικό κινητήρα να έχει "ψεύτικα" σημεία αλλαγής σχέσεων, η Porsche αναγνωρίζει τη συναισθηματική πλευρά της οδήγησης. Όπως είπε και ο δοκιμαστής Lars Kern πέρυσι, τέτοιες αλλαγές απλώς μιμούνται μια εποχή που έχει περάσει.

Τεχνολογία και συναίσθημα

Ωστόσο, ο Niesen θυμίζει ότι το ίδιο συνέβη και με τα κιβώτια CVT, τα οποία απέκτησαν ψεύτικες σχέσεις απλώς για να δίνουν μια πιο "παραδοσιακή" αίσθηση στον οδηγό.

Διαβάστε Επίσης

Τελικά, η Porsche αντιμετωπίζει την οδήγηση όχι μόνο ως τεχνολογικό, αλλά και ως συναισθηματικό προϊόν, κάτι που ταυτίζεται με τη φιλοσοφία της. Και ίσως, αν κρίνουμε από τα λεγόμενα των ίδιων της των μηχανικών, οι "εικονικές αλλαγές ταχυτήτων" να μην είναι τόσο "ψεύτικες" όσο φαίνονται.

Η Porsche δηλώνει πως το κλειδί σε όλο αυτό, είναι να δώσει επιλογές στον αγοραστή. Αν η εταιρεία τελικά συμπεριλάβει τη λειτουργία αυτή στα μελλοντικά της ηλεκτρικά οχήματα, δεν θα είναι κάτι που ο οδηγός οφείλει να χρησιμοποιεί.

Αντίθετα, θα αποτελεί μια προαιρετική δυνατότητα για όσους αναζητούν περισσότερο "συναίσθημα" στην οδηγική εμπειρία τους. "Αυτό είναι το βασικό", λέει ο Niesen. "Πρέπει να δώσεις στον πελάτη την επιλογή να εμπλακεί περισσότερο, αλλά σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, αυτό δεν μπορεί να είναι υποχρεωτικό."

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network