
Αυτό μάλιστα, είναι ένα απαραίτητο στοιχείο εξοπλισμού για κάθε supercar. Φανταστείτε να οδηγείτε την Ferrari σας και να μην είστε σίγουροι για το αν το μπροστινό splitter θα περάσει από μια απότομη ράμπα ή από ένα σαμαράκι χωρίς να υπάρξει επαφή.
Ναι, είναι από τις περιπτώσεις που τον ήχο μιας τέτοιας επαφής τον νιώθεις σαν μαχαιριά στην καρδιά σου. Η Ferrari όμως, φαίνεται πως έχει βρει τη λύση σε αυτό το πρόβλημα, μέσω μιας νέας πατέντας που κατέθεσε πρόσφατα.

Το θέμα των χαμηλών και φαρδιών μπροστινών splitters είναι κοινό σε πολλά supercars, καθώς βελτιώνουν την αεροδυναμική, αλλά δυσκολεύουν την καθημερινή χρήση σε δρόμους με ανωμαλίες.
Για να ξεπεραστεί αυτό, αρκετοί κατασκευαστές έχουν ενσωματώσει συστήματα ανύψωσης της ανάρτησης που βοηθούν το όχημα να περάσει με ασφάλεια πάνω από εμπόδια. Ωστόσο, η νέα πατέντα της Ferrari στοχεύει σε μια ακόμη πιο άμεση λύση. Την αυτόματη πέδηση πριν τον "τραυματισμό” του οχήματος.

Το σύστημα χρησιμοποιεί αισθητήρες που υπολογίζουν το ύψος των αντικειμένων μπροστά από το αυτοκίνητο. Αν το εμπόδιο είναι πολύ ψηλό και υπάρχει κίνδυνος να έρθει σε επαφή με το splitter, τότε εκπέμπεται ηχητική προειδοποίηση στον οδηγό. Εάν ο οδηγός δεν αντιδράσει, το όχημα ενεργοποιεί αυτόματα τα φρένα, αποφεύγοντας τη ζημιά.
Υπολογισμός ταχύτητας σε πραγματικό χρόνο
Μια ενδιαφέρουσα λεπτομέρεια, είναι πως η Ferrari δεν βασίζεται σε δεδομένα ταχύτητας από το αυτοκίνητο, αλλά υπολογίζει την ταχύτητα σε πραγματικό χρόνο μέσω μαθηματικού υπολογισμού της μέτρησης αποστάσεων ανάμεσα σε δύο σημεία.
Επιπλέον, η πατέντα προβλέπει την αποστολή ειδοποιήσεων στο κινητό ή την οθόνη infotainment, καλύπτοντας πιθανές πατέντες ανταγωνιστών.

Αν και άλλες εταιρείες όπως η Porsche και η Chevrolet χρησιμοποιούν συνδυασμό συστημάτων ανύψωσης αξόνων με GPS για αυτόματη προσαρμογή σε γνωστά εμπόδια, η προσέγγιση της Ferrari ξεχωρίζει για την απλότητά της και την άμεση παρέμβαση μέσω πέδησης.
Θα έρθει στην παραγωγή;
Φυσικά, η ιδανική λύση θα ήταν ένας συνδυασμός όλων αυτών των τεχνολογιών, όμως κάποιοι οδηγοί επιλέγουν να αποφεύγουν τα συστήματα ανύψωσης για λόγους βάρους. Σε αυτή την περίπτωση, η νέα λειτουργία αυτόματης πέδησης μπορεί να σώσει το αυτοκίνητο από δαπανηρές επισκευές.
Πρέπει να σημειωθεί πως, όπως συμβαίνει με πολλές πατέντες, αυτή η τεχνολογία μπορεί να μείνει στα χαρτιά και να μην φτάσει ποτέ στην παραγωγή. Παρ’ όλα αυτά, δείχνει πώς οι κατασκευαστές εξελίσσουν συνεχώς τα supercars ώστε να γίνουν πιο πρακτικά και ασφαλή στην καθημερινή χρήση.