Οδηγώντας για συνολικά 18 ώρες σε διάστημα δύο ημερών, οι τεχνικοί του Nissan Technical Centre Europe (NTCE) στο Cranfield, Bedfordshire, οδήγησαν δύο οχήματα Qashqai e-POWER σε όλο το μήκος του Ηνωμένου Βασιλείου, καλύπτοντας 1.347 χιλιόμετρα, χρησιμοποιώντας μόνο ένα ρεζερβουάρ βενζίνης. Μάλιστα μόλις τερμάτισαν είχαν και καύσιμο που επαρκούσε για ακόμα 161 χλμ.
Η ομάδα της Nissan πέτυχε στο συγκεκριμένο εγχείρημα μέση κατανάλωση 3,76 λίτρων ανά 100 χλμ. αναδεικνύοντας τα οφέλη της νέας υβριδικής τεχνολογίας e-POWER 3ης γενιάς με την οποία εφοδιάζεται το δημοφιλές SUV της εταιρείας.
Μια αντίστοιχη πρόκληση είχε αναληφθεί από τους τεχνικούς της Nissan το 2007, όταν τότε με ένα Qashqai 1.5dCi Diesel πρώτης γενιάς ολοκλήρωσε την ίδια διαδρομή, θέτοντας ένα σημείο αναφοράς για την οικονομία καυσίμου εκείνη την εποχή, με μέση κατανάλωση 4,2 λίτρα/100 χλμ.
Σχολιάζοντας το επίτευγμα, ο David Moss, Αντιπρόεδρος Περιφερειακής Έρευνας και Ανάπτυξης στη Nissan AMIEO (Αφρική, Μέση Ανατολή, Ινδία, Ευρώπη και Ωκεανία), δήλωσε: "Η τρίτη γενιά e-POWER αντικατοπτρίζει όλα όσα έχουμε μάθει από πολλά χρόνια ανάπτυξης.
Πήραμε τα καλύτερα στοιχεία από προηγούμενα συστήματα, ακούσαμε τι εκτιμούν περισσότερο οι πελάτες και ανασχεδιάσαμε την πλατφόρμα για να μεγιστοποιήσουμε την απόδοση, να μειώσουμε τις εκπομπές ρύπων και να βελτιώσουμε την οδηγική άνεση — διατηρώντας παράλληλα την αυτονομία ενός ντίζελ. Είμαστε περήφανοι που το νέο e-POWER προσφέρει πλέον την καλύτερη στην κατηγορία του οδηγική απόδοση, οικονομία καυσίμου και τις χαμηλότερες εκπομπές ρύπων”.
Σε αντίθεση με τα παραδοσιακά υβριδικά, το σύστημα e-POWER χρησιμοποιεί έναν βενζινοκινητήρα αποκλειστικά για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, η οποία με τη σειρά της τροφοδοτεί έναν ηλεκτροκινητήρα που κινεί τους τροχούς.
Αυτό σημαίνει ότι οι τροχοί κινούνται μόνο με ηλεκτρική ενέργεια, παρέχοντας άμεση ροπή, ομαλή επιτάχυνση και πιο αθόρυβη οδήγηση - όλα αυτά χωρίς να χρειάζεται να συνδέσετε το αυτοκίνητο στην πρίζα.
Το εξελιγμένο υβριδικό σύστημα της Nissan ενσωματώνει έναν ηλεκτροκινητήρα, μια γεννήτρια, έναν μετατροπέα μαζί με έναν ενισχυτή και έναν μειωτή πάνω σε έναν επανασχεδιασμένο βενζινοκινητήρα Turbo 1,5 λίτρων.
Ο τελευταίος διαθέτει την τεχνολογία καύσης STARC της Nissan που επιτυγχάνει θερμική απόδοση στο 42% - ποσοστό απόδοσης ιδιαίτερα υψηλό για θερμικό κινητήρα. Με αυτή την τεχνολογία, ο κινητήρας λειτουργεί πιο αθόρυβα και αποτελεσματικά στις χαμηλές στροφές ενώ συνάμα είναι και πιο οικονομικός.
Το σύστημα e-POWER στο Qashqai προσφέρει απόδοση 190 ίππων και ροπή 310 Nm. Η μέση κατανάλωση σύμφωνα με το πρότυπο WLTP προσδιορίζεται στα 4,5 λίτρα/100 χλμ. ενώ οι εκπομπές ρύπων περιορίζονται στα 102 γρ./χλμ.
Τέλος, η τεχνολογία e-POWER προσφέρει χαμηλότερο συνολικό κόστος ιδιοκτησίας χάρη στα διαστήματα σέρβις που έχουν διευρυνθεί πλέον από τα 15.000 χλμ. που ίσχυε για τα προηγούμενα συστήματα, στα 20.000 χλμ.
Νέες λειτουργίες στο Qashqai
Πέραν του υβριδικού συστήματος, τα νέα Nissan Qashqai επωφελούνται και από βελτιωμένες λειτουργίες συνδεσιμότητας ως μέρος της ενσωματωμένης τεχνολογίας ψυχαγωγίας της Google, η οποία παρέχει πρόσβαση στους Χάρτες Google, τον Βοηθό και το Play Store.
Οι νέες λειτουργίες περιλαμβάνουν φωνητικές εντολές μέσω του Βοηθού Google, πρόσβαση σε πρόσθετες εφαρμογές μέσω του Google Play, προγνώσεις καιρού σε προγραμματισμένους προορισμούς και Nissan Trip Stories – επιτρέποντας στους χρήστες να καταγράφουν και να μοιράζονται εύκολα τα αγαπημένα τους ταξίδια μέσω της εφαρμογής NissanConnect Services.
Πρόσθετες βελτιώσεις στην τεχνολογία περιλαμβάνουν αυξημένη ευφυΐα οδήγησης με βελτιωμένες λειτουργίες υποστήριξης οδηγού ProPILOT, όπως βελτιωμένες διεπαφές αυτόνομης οδήγησης πολλαπλών λωρίδων για καλύτερη παρακολούθηση της κυκλοφορίας και επίγνωση του περιβάλλοντος.