
Η Mercedes-Benz προχώρησε σε μία σημαντική κίνηση, καθώς το συνταξιοδοτικό της ταμείο πούλησε το σύνολο του μεριδίου που διατηρούσε στη Nissan, έναντι περίπου 324,6 εκατομμυρίων δολαρίων. Πρόκειται για μια ιστορική έξοδο από τη συμμαχία που διατηρούσαν οι δύο εταιρείες.

Η συναλλαγή αφορά το 3,8% των μετοχών της ιαπωνικής εταιρείας και, σύμφωνα με πηγή που επικαλείται το Reuters, οι τίτλοι διατέθηκαν προς 341,3 γιεν ανά μετοχή, τιμή που αντιστοιχεί σε έκπτωση 5,98% σε σχέση με το κλείσιμο της Δευτέρας (363 γιεν).
Η είδηση της πώλησης προκάλεσε ισχυρή πτώση στη μετοχή της Nissan, η οποία κατέγραψε απώλειες άνω του 6% – τη μεγαλύτερη ημερήσια πτώση από τον Ιούλιο – υποδηλώνοντας την ανησυχία των επενδυτών για την πορεία ανάκαμψης της εταιρείας. Η Nissan αντιμετωπίζει πίεση από δασμούς και πτώση πωλήσεων στις βασικές αγορές των ΗΠΑ και της Κίνας, ενώ στο πρώτο τρίμηνο του οικονομικού έτους κατέγραψε ζημιές ύψους 535 εκατομμυρίων δολαρίων.
Η αποεπένδυση της Mercedes έρχεται λίγους μήνες μετά την αναθεώρηση της συμφωνίας μεταξύ Nissan και Renault, που επιτρέπει μείωση του ελάχιστου ποσοστού συμμετοχής από 15% σε 10%. Η Renault παραμένει ο μεγαλύτερος μέτοχος με 35,7%, εκ των οποίων το 17,05% άμεσα και το υπόλοιπο μέσω καταπιστεύματος. Αξίζει να σημειωθεί ότι η γαλλική εταιρεία κατέγραψε πρόσφατα απομείωση ύψους 11 δισ. δολαρίων λόγω της συμμετοχής της στη Nissan.

Η Mercedes-Benz χαρακτήρισε τη συμμετοχή "μη στρατηγικής σημασίας", σημειώνοντας πως η πώληση εντάσσεται στο πλαίσιο εκκαθάρισης του επενδυτικού της χαρτοφυλακίου. Η ζήτηση για τις μετοχές που προσφέρθηκαν ξεπέρασε την προσφορά, ενώ το 70% των τίτλων κατανεμήθηκε στους δέκα μεγαλύτερους επενδυτές που συμμετείχαν στη συναλλαγή.
Στο μεταξύ, ο νέος CEO της Nissan, Ivan Espinosa, που ανέλαβε τον Απρίλιο, έχει παρουσιάσει φιλόδοξο σχέδιο εξυγίανσης, το οποίο περιλαμβάνει μείωση της παγκόσμιας παραγωγικής ικανότητας από 3,5 σε 2,5 εκατ. οχήματα και περιορισμό των εργοστασίων από 17 σε 10 έως το 2027. "Είμαστε ακόμα στην αρχή, αλλά καταγράφουμε πρόοδο στη μείωση του κόστους", δήλωσε πρόσφατα.
Η Nissan εξακολουθεί να προσπαθεί να κλείσει τις πληγές που άφησε το σκάνδαλο με τον Carlos Ghosn, τον άλλοτε ισχυρό άνδρα της συμμαχίας Renault-Nissan, ο οποίος κατηγορήθηκε για οικονομικές ατασθαλίες – κάτι που ο ίδιος εξακολουθεί να αρνείται.
Με την γνωστοποίηση της είδησης και των προθέσεων του επενδυτικού ταμείου της Mercedes-Benz ο τίτλος του ιαπωνικού κολοσσού στο χρηματιστήριο σημείωσε πτώση έως και 6,8% το πρωί της Τρίτης στο Τόκιο, σε χαμηλά 4μήνου. Η μετοχή της Nissan έχει υποχωρήσει περισσότερο από 29% μέχρι στιγμής φέτος.