
Η συζήτηση για το πώς τα σύγχρονα αυτοκίνητα έχουν μεγαλώσει σε διαστάσεις και βάρος, συχνά προκαλεί αντιδράσεις από τους φίλους του αυτοκινήτου αλλά και ανθρώπους του ειδικού τύπου.
Πολλοί αναπολούν την εποχή που τα οχήματα ήταν πιο "απλά" και ελαφριά. Ωστόσο, τα σημερινά αυτοκίνητα είναι πολύ πιο ασφαλή και αυτό δεν είναι απλώς θεωρία, αλλά γεγονός.

Εδώ είναι που έρχεται μια ενδιαφέρουσα δοκιμή πρόσκρουσης που πραγματοποίησε η ανεξάρτητη γερμανική εταιρεία Dekra και επιβεβαιώνει την βελτίωση του επιπέδου ασφάλειας με τρόπο απόλυτο.
Η Dekra, που ιδρύθηκε στο Βερολίνο το 1925, έφερε αντιμέτωπο ένα VW Golf 2ης γενιάς (έτος 1989) με τις σημερινές προδιαγραφές των crash test, θέλοντας να αναδείξει την πρόοδο που έχει σημειωθεί στην ασφάλεια των αυτοκινήτων.
Το παρελθόν απέναντι στο παρόν
Στο κέντρο δοκιμών της Dekra στο Neumunster, το Golf II εκτοξεύτηκε με ταχύτητα 60 km/h πάνω σε εμπόδιο με απορροφητικό στοιχείο πρόσκρουσης, προσομοιώνοντας μετωπική σύγκρουση μεταξύ δύο οχημάτων με ταχύτητα 50-55 km/h. Το συγκεκριμένο τεστ ακολουθεί το πρωτόκολλο του EuroNCAP μέχρι το 2020.

Παρά την άριστη τεχνική του κατάσταση, το αποτέλεσμα για το παλιό Golf ήταν δραματικό:
"Οι επιβάτες του Golf II θα είχαν ελάχιστες πιθανότητες επιβίωσης. Η καμπίνα επιβατών κατέρρευσε, εξαρτήματα εισχώρησαν βαθιά στο εσωτερικό και η πρόσκρουση στο τιμόνι θα ήταν μοιραία", ανέφερε ειδικός της Dekra.
Αντίθετα, το σύγχρονο Golf 8ης γενιάς πέρασε το ίδιο τεστ χωρίς σοβαρές συνέπειες. Η καμπίνα παρέμεινε ανέπαφη και η προστασία των επιβατών θεωρήθηκε εξαιρετική, χάρη στους αερόσακους (μπροστινούς και πλευρικούς), στις ζώνες ασφαλείας με προεντατήρες και τους περιοριστές δύναμης.

Δεν ήταν μόνο το crash test
Η Dekra δεν περιορίστηκε στη σύγκρουση. Σε δοκιμές φρεναρίσματος, το νέο Golf χρειάστηκε 30% λιγότερη απόσταση για να ακινητοποιηθεί πλήρως. Σε ελιγμούς αποφυγής, κατάφερε να κινηθεί σταθερά με 75 km/h, έναντι μόλις 65 km/h του προκατόχου του.
Επιπλέον, σε ό,τι αφορά την ορατότητα, τα φώτα LED εμπρός και πίσω του σημερινού Golf, προσφέρουν σαφώς καλύτερη απόδοση από τους παλιούς λαμπτήρες αλογόνου, ενώ η παρουσία τρίτου φωτός φρένων, που δεν ήταν υποχρεωτικό στα τέλη της δεκαετίας του '80, ενισχύει την ασφάλεια όσων ακολουθούν.
Η απλότητα των αυτοκινήτων περασμένων δεκαετιών, έχει αναμφίβολα τη γοητεία της. Όμως, όταν εξετάζεται η ασφάλεια σε ρεαλιστικές συνθήκες, η εικόνα είναι ξεκάθαρη.
Ένα Golf II του 1989 μοιάζει με "παγίδα θανάτου" δίπλα στο σύγχρονο Golf VIII. Και αυτό αποδεικνύει πόσο καθοριστικός είναι ο ρόλος της τεχνολογίας στην προστασία της ζωής στο δρόμο.