Η Hyundai ετοιμάζει το Ioniq 3-πότε έρχεται στην αγορά

Η Hyundai θα παρουσιάσει στο Μόναχο το νέο μέλος της οικογένειας Ioniq, ένα μικρό ηλεκτρικό SUV που συνδυάζει προσιτή τιμή, κορυφαία τεχνολογία και δυνατότητες αναβάθμισης όπως των smartphones.

Η Hyundai ετοιμάζεται να παρουσιάσει στο σαλόνι αυτοκινήτου του Μονάχου τον Σεπτέμβριο, ένα νέο ηλεκτρικό μοντέλο σε μορφή πρωτότυπου το οποίο όμως βρίσκεται πολύ κοντά στην παραγωγή.

Πρόκειται για το Ioniq 3, ένα μικρό crossover που τοποθετείται ανάμεσα στο Inster και το Kona EV, αλλά υιοθετεί την ονομασία της οικογένειας Ioniq, καθώς βασίζεται στη νεότερη ηλεκτρική πλατφόρμα της εταιρείας και ενσωματώνει προηγμένες ψηφιακές τεχνολογίες. Η παραγωγή του θα ξεκινήσει στις αρχές του 2026.

Το νέο μοντέλο θα είναι προσθιοκίνητο και θα διατίθεται με δύο μπαταρίες, 58,3 kWh και 81,4 kWh, προσφέροντας αυτονομία περίπου 420 χλμ. και 590 χλμ. αντίστοιχα (WLTP).

Η επιτάχυνση 0-100 km/h θα είναι κάτω από 8 δευτερόλεπτα. Η ηλεκτρική αρχιτεκτονική των 400V αν και όχι τόσο γρήγορο στη φόρτιση όσο τα 800V των Ioniq 5, 6 και 9, μειώνει το κόστος. Επίσης, το Ioniq 3 θα μοιράζεται αρκετά στοιχεία με το νέο Kia EV3.

Υψηλή αναγνωρισιμότητα

Ο Ευρωπαίος επικεφαλής της Hyundai, Xavier Martinet, τόνισε στο TopGear.com πως το brand Ioniq έχει πλέον αναρριχηθεί στη δεύτερη θέση αναγνωρισιμότητας στην κατηγορία των EV, πίσω μόνο από την Tesla.

Τα Ioniq 5, 6 και 9 έχουν ενισχύσει σημαντικά την εικόνα της μάρκας, ενώ η μέση τιμή πώλησης Hyundai σε αρκετές ευρωπαϊκές αγορές, είναι σήμερα κατά 50% υψηλότερη σε σχέση με πριν από πέντε χρόνια.

Με το νέο Ioniq 3, αλλά και το μικρότερο Inster, η εταιρεία επιδιώκει να καλύψει το πιο προσιτό κομμάτι της αγοράς. Το μοντέλο θα είναι ελαφρώς μικρότερο σε διαστάσεις από το Kona EV, αλλά πιο προηγμένο τεχνολογικά, με παρόμοιο επίπεδο τιμής.

Έμφαση στην ψηφιακή εμπειρία

Η Hyundai δίνει ιδιαίτερη έμφαση και στη ψηφιακή εμπειρία. Το Ioniq 3 θα υποστηρίζει το νέο Apple CarPlay Ultra, ενώ ακόμη και χωρίς αυτό, προσφέρει πλήρως παραμετροποιήσιμο γραφικό περιβάλλον και νέες συνθετικές ηχητικές επιλογές για τον ήχο του EV.

Το αυτοκίνητο θα βασίζεται στο λειτουργικό σύστημα Pleos, το οποίο επιτρέπει αναβαθμίσεις λογισμικού καθ’ όλη τη διάρκεια ζωής του οχήματος. Επιπλέον, οι ιδιοκτήτες θα μπορούν να "κατεβάζουν" προαιρετικές λειτουργίες με χρέωση, ακόμη και σε μεταχειρισμένα οχήματα, όπως ακριβώς συμβαίνει με τις εφαρμογές στα κινητά.

Για την ευρωπαϊκή αγορά, η παραγωγή θα γίνεται στην Τουρκία, ώστε να μειωθούν τα κόστη μεταφοράς και δασμών. Σήμερα, το 80% των πωλήσεων Hyundai στην Ευρώπη, αφορά αυτοκίνητα που κατασκευάζονται σε Τσεχία και Τουρκία, και το Ioniq 3 προορίζεται να συνεχίσει αυτή την τάση.

Παράλληλα, η Hyundai σκοπεύει να διατηρήσει ισχυρή παρουσία σε όλα τα συστήματα κίνησης, βενζίνη, υβριδικά, plug-in και αμιγώς ηλεκτρικά. Μάλιστα, σχεδιάζει να λανσάρει και EV με range extender, όπου ένας μικρός βενζινοκινητήρας λειτουργεί ως γεννήτρια για την ενίσχυση της μπαταρίας.

Όπως σημείωσε ο Martinet, η διείσδυση των EV στην αγορά "συνεχίζει να αυξάνεται, απλώς όχι τόσο γρήγορα όσο περιμέναμε". Ωστόσο, όπως υπογράμμισε: "Όποιος οδηγήσει ηλεκτρικό, δύσκολα επιστρέφει σε βενζινοκίνητο".