
Συνήθως, για να δώσει μια εταιρεία το πράσινο φως για την παραγωγή ενός μοντέλου, έχει προηγηθεί μια οικονομική ανάλυση και μελέτη της κατηγορίας της αγοράς στην οποία απευθύνεται. Και προφανώς, η εκτίμηση είναι πως η εμπορική του πορεία θα είναι τουλάχιστον αξιοπρεπής.
Η Hyundai όμως, μέσω του τμήματος υψηλών επιδόσεων N, πήρε μια απόφαση που δύσκολα εξηγείται σε έναν τυπικό οικονομικό σύμβουλο. Παρά τις χαμηλές πωλήσεις του Ioniq 6, έδωσε το ΟΚ για την εξέλιξη μιας κορυφαίας έκδοσης N, χωρίς να υπολογίσει το κόστος ή τη χαμηλή ζήτηση.

Σε συνέντευξή του, ο Manfred Harrer, επικεφαλής του Performance Development Tech Unit της Hyundai και πρώην μηχανικός της Porsche, αποκάλυψε ότι η δημιουργία του Ioniq 6 N δεν βασίστηκε σε οικονομικά μοντέλα ή business case.
"Συνήθως, στην αυτοκινητοβιομηχανία, όλα ξεκινούν από την οικονομική ανάλυση, το κόστος παραγωγής, την επένδυση και τις προβλέψεις πωλήσεων. Αλλά εδώ, το μήνυμα προς την ομάδα εξέλιξης ήταν σαφές: αν έχουμε ιδέες για να βελτιώσουμε το αυτοκίνητο, να το κάνουμε πιο γρήγορο, πιο ικανό, πιο απολαυστικό στην οδήγηση, απλώς κάντε το", ανέφερε χαρακτηριστικά.

Η απόφαση είναι εντυπωσιακή, ειδικά αν λάβουμε υπόψη ότι το Ioniq 6 δεν έχει πείσει εμπορικά. Στις ΗΠΑ, πουλήθηκαν μόλις 6.300 μονάδες στο πρώτο εξάμηνο του έτους, σε αντίθεση με το πιο δημοφιλές Ioniq 5 που ξεπέρασε τις 19.000 πωλήσεις την ίδια περίοδο. Αλλά και στην Ευρώπη, οι συνολικές πωλήσεις του Ioniq 6 το 2024 ήταν κάτω από 10.000 μονάδες
Παρόλα αυτά, η Hyundai έκανε αυτό που κάποτε ήταν αυτονόητο για κατασκευαστές όπως η BMW (με τις M) ή η Mercedes (με τις AMG): έβαλε μπροστά το πάθος για τη δημιουργία ενός εξαιρετικού αυτοκινήτου οδηγικής απόλαυσης, αγνοώντας τις "φωνές" των εμπορικών τμημάτων.

"Επειδή η παραγωγή είναι περιορισμένη και γίνονται τόσες πολλές αλλαγές, το κόστος ανεβαίνει. Αυτό συνήθως είναι ενάντια στη λογική της αγοράς", παραδέχθηκε ο Harrer. "Αλλά το Ioniq 6 N λειτουργεί ως ένα "halo car", ένα μοντέλο-βιτρίνα που αναδεικνύει τις δυνατότητές μας. Αυτός είναι ο σκοπός του".
Και πράγματι, το Ioniq 6 N εντυπωσιάζει. Διαθέτει το ίδιο σύστημα μετάδοσης με το Ioniq 5 N: δύο ηλεκτροκινητήρες που αποδίδουν 641 ίππους, με ακόμα καλύτερες επιδόσεις χάρη στο πιο αεροδυναμικό αμάξωμα του sedan. Η επιτάχυνση 0-100 km/h έρχεται σε μόλις 3,2 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 257 km/h.
Παρότι ένα τέτοιο project δεν υπόσχεται άμεσο οικονομικό κέρδος, η Hyundai μπορεί να "αντέξει" μια τέτοια κίνηση χάρη στην παγκόσμια παρουσία και τη δυναμική της.
Κι αυτό γιατί το Ioniq 6 N δεν έχει σχεδιαστεί για να πουλήσει μαζικά, αλλά για να αποδείξει ότι η Hyundai μπορεί να φτιάξει ένα αμιγώς ηλεκτρικό σπορ αυτοκίνητο χωρίς εκπτώσεις. Και αυτό, από μόνο του, είναι αξιοθαύμαστο.