
Η KKR & Co. φέρεται να αποτελεί τον επικρατέστερο υποψήφιο για την εξαγορά της παγκόσμιας έδρας της Nissan στη Γιοκοχάμα της Ιαπωνίας, καθώς ο ιαπωνικός κολοσσός προχωρά σε ρευστοποίηση περιουσιακών στοιχείων στο πλαίσιο αναδιάρθρωσης για να ενισχύσει τη οικονομική του κατάσταση που βρίσκεται σε δεινή θέση.
Σύμφωνα με πηγές που επικαλούνται γνώση της υπόθεσης, η KJR Management, θυγατρική της KKR που δραστηριοποιείται στον τομέα του real estate στην Ιαπωνία, υπέβαλε την υψηλότερη προσφορά ύψους περίπου 90 δισ. γεν (περίπου 575 εκατ. ευρώ) για το κτίριο γραφείων 22 ορόφων της Nissan, ξεπερνώντας τις προσφορές άλλων επενδυτικών σχημάτων.

Οι πηγές παρέμειναν ανώνυμες, καθώς οι διαπραγματεύσεις είναι εμπιστευτικές.
Η KKR και η KJRM εξετάζουν τρόπους για τη χρηματοδότηση της εξαγοράς, ενώ η συμφωνία προβλέπει ότι η Nissan θα επαναμισθώσει το ακίνητο για 10 χρόνια μετά την πώληση, σύμφωνα πάντοτε με τις ίδιες πηγές. Οι διαπραγματεύσεις παραμένουν σε εξέλιξη και ενδέχεται να μην καταλήξουν σε τελική συμφωνία.
Οι εκπρόσωποι της Nissan και της KKR αρνήθηκαν να κάνουν κάποιο σχόλιο.
Επέκταση στην Ιαπωνία
Η KKR, με έδρα τη Νέα Υόρκη, εντείνει την παρουσία της στην ιαπωνική αγορά, ιδιαίτερα στους τομείς των ιδιωτικών επενδύσεων και του real estate. Ο Joseph Bae, υψηλόβαθμο στέλεχος της εταιρείας, είχε δηλώσει πέρυσι ότι η Ιαπωνία αποτελεί τη σημαντικότερη αγορά της KKR εκτός ΗΠΑ.
Σημειώνεται ότι στις αρχές του έτους, η KKR ολοκλήρωσε συμφωνία εξαγοράς ύψους περίπου 4,2 δισ. ευρώ για την ιαπωνική τεχνολογική εταιρεία Fuji Soft, μετατρέποντάς την σε ιδιωτική.
Η οικονομική πρόκληση της Nissan

Η έδρα της Nissan βρίσκεται στην κεντρική επιχειρηματική περιοχή της Γιοκοχάμα, παραλιακής πόλης νότια του Τόκιο και μέρος της ευρύτερης μητροπολιτικής περιοχής της ιαπωνικής πρωτεύουσας.
Η Nissan αντιμετωπίζει σημαντικά προβλήματα, καθώς ο υψηλός μέσος όρος ηλικίας της γκάμας των μοντέλων της (κάτι που ωστόσο αναμένεται να αλλάξει σύντομα), την αφήνει ευάλωτη στον αυξανόμενο ανταγωνισμό, κυρίως από την Κίνα, η οποία επεκτείνεται ραγδαία στην αγορά των ηλεκτρικών οχημάτων.
Επιπλέον, η εταιρεία αντιμετωπίζει οφειλές ύψους 5,2 δισ. ευρώ που λήγουν εντός του επόμενου έτους, ενώ για το διάστημα Απριλίου-Σεπτεμβρίου αναμένεται να εμφανίσει λειτουργικές ζημιές 1,15 δισ. ευρώ, σύμφωνα με τις προβλέψεις.
Η Nissan βρίσκεται στα πρώτα στάδια ενός σχεδίου αναδιάρθρωσης, το οποίο περιλαμβάνει περικοπή 20.000 θέσεων εργασίας και μείωση των εργοστασίων από 17 σε 10. Επιπλέον, συνεχίζει να δέχεται πιέσεις από τις εμπορικές εντάσεις με τις ΗΠΑ, καθώς εκτιμάται ότι οι δασμοί ενδέχεται να κοστίσουν στην εταιρεία έως και 1,9 δισ. ευρώ.
Ριζική αναδιάρθρωση
"Η πρόκληση για τη Nissan είναι να επανέλθει στην κερδοφορία μέσω μιας τολμηρής και συνολικής αναδιάρθρωσης", σημειώνει ο Tatsuo Yoshida, ανώτερος αναλυτής αυτοκινητοβιομηχανίας στο Bloomberg Intelligence.
"Οι προτεραιότητες περιλαμβάνουν τη βελτιστοποίηση της παραγωγικής ικανότητας και του εργατικού δυναμικού, τη μείωση των αποθεμάτων και την αναζωογόνηση των αδύναμων επιχειρησιακών δραστηριοτήτων στην Κίνα", προσθέτει.
Η πώληση της έδρας της εταιρείας εντάσσεται στο ευρύτερο πλαίσιο αυτής της αναδιάρθρωσης και μπορεί να λειτουργήσει ως στρατηγική "ανάσα" για τη Nissan, καθώς προσπαθεί να ισορροπήσει ανάμεσα στις άμεσες χρηματοοικονομικές της ανάγκες και στη μακροπρόθεσμη επιβίωση.