Προφανώς κάθε άνθρωπος γνωρίζει τις ανάγκες του καλύτερα από τον καθένα. Και σε ότι αφορά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η πιο συνηθισμένη κουβέντα αφορά την αυτονομία και φυσικά, όλοι ψάχνουν τη μεγαλύτερη δυνατή. Το θέμα είναι ότι μερικές φορές, τα δεδομένα είναι αδιάψευστα.
Παρά τη διαρκώς αυξανόμενη ζήτηση των καταναλωτών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα που προσφέρουν αυτονομία 400, 500 ή και 600 χιλιομέτρων με μία φόρτιση, τα στοιχεία δείχνουν ότι στην καθημερινότητά τους, οι οδηγοί χρειάζονται πολύ λιγότερα.
Η εταιρεία Recurrent, που παρακολουθεί την απόδοση και την υγεία της μπαταρίας σε δεκάδες χιλιάδες ηλεκτρικά οχήματα, ανέλυσε δεδομένα και κατέληξε σε ένα ξεκάθαρο συμπέρασμα. Πως οι οδηγοί ηλεκτρικών αυτοκινήτων χρησιμοποιούν μόνο ένα μικρό ποσοστό της διαθέσιμης αυτονομίας τους καθημερινά.
Το συμπέρασμα αυτό εμπεριέχει ένα βασικό μήνυμα για όσους διστάζουν να περάσουν στην ηλεκτροκίνηση λόγω της υποτιθέμενης περιορισμένης αυτονομίας. Μάλλον χρειάζεστε πολύ μικρότερη αυτονομία απ’ ό,τι νομίζετε.
Τι ποσοστό της μπαταρίας χρησιμοποιούμε καθημερινά
Κι αυτό σημαίνει ότι η μετάβαση σε ένα ηλεκτρικό όχημα μπορεί να είναι πιο εύκολη και πιο οικονομική απ’ όσο πιστεύουν οι καταναλωτές και η βιομηχανία.
"Τα δεδομένα από περισσότερα από 40.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα στις ΗΠΑ, δείχνουν ότι οι ιδιοκτήτες αφήνουν μεγάλο μέρος της αυτονομίας που έχουν πληρώσει ανεκμετάλλευτο", αναφέρει η Recurrent στην τελευταία της έκθεση.
Για παράδειγμα, οχήματα με επίσημη αυτονομία 560–600 χιλιομέτρων (EPA) χρησιμοποιούν κατά μέσο όρο μόλις 66 χιλιόμετρα την ημέρα. Συνολικά, ο μέσος όρος χρήσης για όλα τα μοντέλα, δείχνει ότι οι οδηγοί αξιοποιούν μόλις το 12,6% της αυτονομίας του οχήματός τους καθημερινά.
Ακολουθούν τα ποσοστά χρήσης ανά κατηγορία αυτονομίας:
-120–160 χλμ. αυτονομίας: Χρήση 22,8% καθημερινά
-480–520 χλμ. αυτονομίας: Χρήση 12,0%
-560–600 χλμ. αυτονομίας: Χρήση 11,3%
-600–640 χλμ. αυτονομίας: Χρήση 7,9%
Υποθετικά σενάρια
Τα παραπάνω συμβαδίζουν με τα στοιχεία της αμερικανικής κυβέρνησης, που δείχνουν ότι ο μέσος Αμερικανός οδηγός διανύει περίπου 64 χιλιόμετρα την ημέρα. Άρα, η εμμονή με την ολοένα αυξανόμενη αυτονομία δεν βασίζεται τόσο στην καθημερινή χρήση, όσο σε υποθετικά σενάρια:
"Κι αν θελήσω να κάνω ένα ταξίδι σε όλη τη χώρα;"
"Κι αν δεν θέλω να περιορίζομαι από το αυτοκίνητό μου;"
Αυτές είναι εύλογες ανησυχίες και πράγματι, υπάρχουν οδηγοί που χρειάζονται μια αυξημένη αυτονομία. Ίσως επειδή βασίζονται σε δημόσιους σταθμούς φόρτισης και δεν θέλουν να περιμένουν συχνά σε Supercharger. Ίσως κάνουν συχνά μεγάλα ταξίδια. Ίσως ζουν σε περιοχές όπου οι υποδομές ταχείας φόρτισης είναι ακόμα ελλιπείς.
Ίσως, ακόμη, πολλά από τα άτομα που συμμετείχαν στην έρευνα, όταν πρόκειται να ταξιδέψουν μακριά, απλώς χρησιμοποιούν το δεύτερο (συχνά θερμικό) αυτοκίνητο της οικογένειας. Άλλωστε, ο μέσος αριθμός οχημάτων ανά νοικοκυριό στον δυτικό κόσμο είναι σχεδόν δύο.
Σε κάθε περίπτωση, το συμπέρασμα είναι σαφές. Το "άγχος αυτονομίας" μπορεί να είναι σε μεγάλο βαθμό υπερβολικό. Οι αριθμοί δείχνουν πως για τις καθημερινές ανάγκες, τα περισσότερα ηλεκτρικά ήδη προσφέρουν υπεραρκετή αυτονομία.