Η General Motors (GM) και η Hyundai ανακοίνωσαν πριν λίγες μέρες τη συνεργασία τους για την εξέλιξη από κοινού πέντε νέων οχημάτων, με προγραμματισμένη έναρξη των λανσαρισμάτων το 2028.
Κάπως έτσι, σηματοδοτείται η πιο απτή μέχρι σήμερα έκφραση της στρατηγικής συνεργασίας που είχαν παρουσιάσει δημόσια τον Σεπτέμβριο του 2024.
Στόχος των δύο ομίλων είναι να εκμεταλλευτούν τα συγκριτικά τους πλεονεκτήματα, ώστε να μειώσουν το κόστος, να επιταχύνουν τη διάθεση νέων τεχνολογιών και να προσφέρουν μεγαλύτερη γκάμα επιλογών στους καταναλωτές.
Το φιλόδοξο πλάνο τους, προβλέπει ετήσιες πωλήσεις που θα ξεπερνούν τις 800.000 μονάδες μόλις τα νέα μοντέλα μπουν σε πλήρη παραγωγή.
Η GM τα pickup, η Hyundai τα επιβατικά
Η συμφωνία προβλέπει ότι η GM θα αναλάβει την ανάπτυξη της πλατφόρμας για ένα μεσαίο pick-up, αξιοποιώντας την πολυετή εμπειρία της με τα Chevrolet Colorado και GMC Canyon, τα οποία βρίσκονται ήδη στην τρίτη τους γενιά.
Από την άλλη πλευρά, η Hyundai θα ηγηθεί της σχεδίασης και εξέλιξης των compact οχημάτων, καθώς και ενός νέου ηλεκτρικού επαγγελματικού van για την αγορά της Βόρειας Αμερικής, το οποίο θα κατασκευάζεται στις ΗΠΑ από το 2028.
Στην Κεντρική και Νότια Αμερική, θα διατεθούν τέσσερα ακόμη μοντέλα: ένα compact SUV, ένα οικογενειακό, ένα compact pick-up και ένα μεσαίου μεγέθους pick-up, όλα διαθέσιμα τόσο σε εκδόσεις με κινητήρες εσωτερικής καύσης όσο και σε υβριδικές.
Το ηλεκτρικό van θα τοποθετηθεί κάτω από το μεγάλο BrightDrop της GM, το οποίο σήμερα ξεκινά στα περίπου 69.300 ευρώ, μια τιμή που έχει περιορισμένη απήχηση στην αγορά και οδηγεί ήδη σε εκπτώσεις και προσφορές.
Θα πρέπει να τονίσουμε ωστόσο, πως η επιλογή του ρόλου κάθε εταιρείας μόνο τυχαία δεν είναι. Η GM έχει έντονη παρουσία και μεγάλη τεχνογνωσία στα pick-up, ενώ η Hyundai διαθέτει δυνατή γκάμα επιβατικών οχημάτων συμπαγών και μεσαίων διαστάσεων.
Αν και η Chevrolet δεν προσφέρει σήμερα κανένα κλασικό επιβατικό αυτοκίνητο εκτός της Corvette, ένα μοντέλο όπως π.χ. το Hyundai Elantra με τα σήματα της GM, που θα κατασκευάζεται στην Αλαμπάμα, με τιμή εκκίνησης περίπου 20.000 ευρώ για την έκδοση βενζίνης και 23.000 ευρώ για την υβριδική, θα μπορούσε να αποτελέσει σημαντικό εργαλείο προσέλκυσης πελατών στις αντιπροσωπείες.
Επέκταση της συνεργασίας
Η στρατηγική συνεργασία δεν περιορίζεται μόνο στην εξέλιξη νέων μοντέλων. Οι δύο όμιλοι εξετάζουν ήδη συνέργειες σε επίπεδο προμηθειών πρώτων υλών και logistics, στοχεύοντας σε βιώσιμη και οικονομικά αποδοτική παραγωγή.
Ταυτόχρονα, οι φήμες για το τέλος των βενζινοκίνητων Chevrolet Express και GMC Savana, που κατασκευάζονται στο Μιζούρι, μπορεί να παραμένουν, αλλά προς το παρόν οι πωλήσεις τους διατηρούνται σε ικανοποιητικό επίπεδο.
Έτσι, η GM αναμένεται να διαθέσει παράλληλα με αυτά μια δική της εκδοχή του ηλεκτρικού van που θα εξελίξει η Hyundai, τουλάχιστον μέχρις ότου η αγορά είναι έτοιμη να στραφεί ολοκληρωτικά στην ηλεκτροκίνηση.
Οι δηλώσεις των επικεφαλής
Οι δηλώσεις των επικεφαλής των δύο εταιρειών ήταν οι αναμενόμενες, αλλά χαρακτηριστικές του πνεύματος συνεργασίας. Ο Jose Munoz, διευθύνων σύμβουλος της Hyundai, τόνισε ότι "η στρατηγική συνεργασία με τη GM θα μας βοηθήσει να συνεχίσουμε να προσφέρουμε αξία και επιλογές στους πελάτες μας σε πολλούς τομείς και αγορές".
Από την πλευρά του, ο Shilpan Amin, ανώτερος αντιπρόεδρος της GM, σημείωσε ότι "συνεργαζόμενοι, η GM και η Hyundai θα προσφέρουν περισσότερες επιλογές στους πελάτες μας, γρηγορότερα και με χαμηλότερο κόστος", προσθέτοντας ότι "τα πρώτα αυτά κοινά οχήματα δείχνουν πώς θα αξιοποιήσουμε τα δυνατά σημεία και την κλίμακά μας".
Αν και η πλήρης εικόνα θα φανεί μόνο τα επόμενα χρόνια, είναι σαφές ότι η συνεργασία GM-Hyundai μπορεί να επηρεάσει ουσιαστικά την αγορά σε δύο ηπείρους, φέρνοντας πιο κοντά τον εξηλεκτρισμό και παράλληλα διατηρώντας την ποικιλία επιλογών για το αγοραστικό κοινό.