Η Porsche παρουσίασε επίσημα τη νέα Porsche 911 Cup, την τελευταία εξέλιξη του επιτυχημένου μονοθέσιου μοντέλου της για τα πρωταθλήματα Porsche Mobil 1 Supercup, Carrera Cup και άλλες διοργανώσεις υπό την αιγίδα της. Το νέο αγωνιστικό, βασισμένο στη γενιά 992.2, θα κάνει το ντεμπούτο του από την αγωνιστική σεζόν του 2026, φέρνοντας μια σειρά από βελτιώσεις στην απόδοση, την αντοχή και την ευχρηστία.

Ο ατμοσφαιρικός εξακύλινδρος boxer των 4.0 λίτρων αποδίδει πλέον 520 ίππους, δηλαδή 10 ίππους περισσότερους από το προηγούμενο μοντέλο, ενώ εξακολουθεί να αντέχει 100 ώρες στην πίστα πριν χρειαστεί ανακατασκευή. Σημαντικές αλλαγές έγιναν και στην ονοματολογία: το μοντέλο ονομάζεται πλέον απλά "911 Cup", στο πλαίσιο ενοποίησης της γκάμας πελατειακών αγωνιστικών της Porsche.
Σχεδιαστικά, η νέα 911 Cup υιοθετεί την αισθητική της 992.2 GT3, με νέο τριμερές εμπρός σπόιλερ, ενσωματωμένα λούβρα στα φτερά και αεροδυναμικά βελτιωμένο πάτωμα. Στο πίσω μέρος, η νέα αεροτομή τύπου swan-neck έχει πιο εύκολη ρύθμιση, ενώ τα περισσότερα τμήματα αμαξώματος κατασκευάζονται πλέον από ανακυκλωμένο ανθρακονήμα και εποξειδική ρητίνη βιολογικής βάσης.
Η μετάδοση γίνεται μέσω ενός αναβαθμισμένου τετραδίσκου συμπλέκτη και εξατάχυτου σειριακού κιβωτίου, με νέα λειτουργία αυτόματης επανεκκίνησης του κινητήρα και "strobe" στα φώτα φρένων για μεγαλύτερη ασφάλεια στην εκκίνηση. Το σύστημα πέδησης διαθέτει μεγαλύτερους και φαρδύτερους δίσκους εμπρός (380 χλστ.) με βελτιωμένη ψύξη και πλέον ABS αγωνιστικών προδιαγραφών Bosch M5 στον βασικό εξοπλισμό.
Στο εσωτερικό, το νέο τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών και η απλοποιημένη κεντρική κονσόλα κάνουν τη ρύθμιση παραμέτρων πιο εύκολη ακόμη και κατά τη διάρκεια του αγώνα. Νέα ηλεκτρονικά, όπως TPMS με ένδειξη θερμοκρασίας ελαστικών, ισχυρότερη κεραία GPS και σύστημα ελέγχου του πυροσβεστήρα, ενισχύουν την ασφάλεια και την ευχρηστία.
Η Porsche, σε συνεργασία με τη Michelin, ανέπτυξε νέα γενιά ελαστικών για το μοντέλο, δοκιμασμένα σε Monza, Lausitzring και Weissach. Όπως δήλωσε ο Thomas Laudenbach, Αντιπρόεδρος της Porsche Motorsport, η νέα 911 Cup παραμένει απαιτητική στην οδήγηση, συνεχίζοντας να αποτελεί "σχολείο" για τους μελλοντικούς οδηγούς της μάρκας.

Η νέα 911 Cup συνδυάζει τεχνολογία δρόμου και αγώνα σε ένα ολοκληρωμένο, ανθεκτικό και ταυτόχρονα φιλικό προς τις ομάδες πακέτο, έτοιμο να συνεχίσει την παράδοση επιτυχιών της Porsche στις πίστες όλου του κόσμου.
Ολοκαίνουργια και η Porsche 911 GT3 R
Παράλληλα η Porsche ετοιμάζει για τη σεζόν 2026 την αναβαθμισμένη έκδοση του 911 GT3 R, ενός από τα πιο επιτυχημένα GT3 αγωνιστικά των τελευταίων ετών. Με περισσότερες από 500 εκκινήσεις και πολυάριθμες νίκες παγκοσμίως από το 2023, το μοντέλο έχει κατακτήσει τίτλους σε κορυφαία πρωταθλήματα όπως το Intercontinental GT Challenge και το IMSA WeatherTech SportsCar Championship, ενώ παραμένει αήττητο στην κατηγορία του στις 24 Ώρες του Le Mans.
Η νέα έκδοση δίνει έμφαση στη βελτιστοποίηση της ανάρτησης και της αεροδυναμικής, ώστε να προσφέρει πιο ισορροπημένη οδική συμπεριφορά και μεγαλύτερη ευκολία οδήγησης, ακόμη και για μη επαγγελματίες οδηγούς.Εξωτερικά, ξεχωρίζει η προσθήκη λούβρων στα εμπρός φτερά για καλύτερη αεροδυναμική ισορροπία, ενώ η ανάρτηση διπλών ψαλιδιών διαθέτει τώρα αντι-καταβύθιση (anti-dive) για σταθερότερο φρενάρισμα. Στο πίσω μέρος, η αεροτομή τύπου swan-neck αποκτά Gurney flap 4 χιλιοστών για αυξημένο downforce, ενώ η τροποποιημένη ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων μειώνει την "κάθιση" στην επιτάχυνση.

Σημαντικό πλεονέκτημα για τις ομάδες αποτελεί το γεγονός ότι αρκετά πακέτα εξοπλισμού που μέχρι πρότινος ήταν προαιρετικά (όπως αισθητήρες ύψους, θερμοκρασίας πίστας και κάμερα οπισθοπορείας) περιλαμβάνονται πλέον στον βασικό εξοπλισμό. Επιπλέον, η Porsche θα διαθέσει περίπου 60 κιτ αναβάθμισης για υπάρχοντα μοντέλα 992 GT3 R, με τιμή από 41.500 ευρώ (πλέον φόρων), επιτρέποντας στις ομάδες να επωφεληθούν από τις νέες τεχνολογίες χωρίς να αγοράσουν νέο αυτοκίνητο.
Κινητήρας και μετάδοση παραμένουν σε μεγάλο βαθμό αναλλοίωτα, με τον ατμοσφαιρικό εξακύλινδρο boxer 4,2 λίτρων να αποδίδει έως 565 ίππους, ανάλογα με την Balance of Performance κάθε διοργάνωσης. Οι δοκιμές εξέλιξης πραγματοποιήθηκαν σε πίστες όπως Sebring, Paul Ricard, Spa-Francorchamps και Nurburgring Nordschleife, ενώ το μοντέλο έκανε το ανταγωνιστικό του ντεμπούτο στις 12 Ώρες του Spa, κατακτώντας τη 2η θέση συνολικά.
Πρόκειται φυσικά για ένα από τα πιο επιτυχημένα πελατειακά μοντέλα της κατηγορίας GT3 με πολλές πωλήσεις σε ανεξάρτητες αγωνιστικές ομάδες, καθώς και πολλούς τίτλους σε αγώνες sprint και αντοχής στους οποίους συμμετέχει. Κάπως έτσι είναι μάλλον λογικό που η τιμή της νέας porsche 911 GT3 R ξεπερνά τις 500.000 ευρώ.