Σε μια εποχή όπου τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα κυριαρχούν στις γραμμές παραγωγής και τα χειροκίνητα κιβώτια κινδυνεύουν με εξαφάνιση, μια βρετανική startup ονόματι Garagisti & Co παρουσιάζει το πρώτο της δημιούργημα.
Πρόκειται για το GP1, ένα hypercar που μοιάζει να έχει βγει από άλλη εποχή, κάτι που φαίνεται πως αποτελούσε και το ζητούμενο.
Αν και το όνομά του παραπέμπει σε ταινία με θέμα τους αγώνες ταχύτητας, το GP1 είναι μια σοβαρή απόπειρα να αναβιώσει η τρέλα των αναλογικών αυτοκινήτων επιδόσεων του παρελθόντος.
Και ο καλύτερος τρόπος να το πετύχεις αυτό; Με έναν εντελώς νέο, ατμοσφαιρικό V12 κινητήρα 6.6 λίτρων. Ναι, σωστά διαβάσατε, καινούργιος V12 κινητήρας το 2025.
Ο κινητήρας αυτός κατασκευάστηκε εξ’ ολοκλήρου από την ιταλική εταιρεία Italtecnica και αποδίδει 800 ίππους και 700 Nm ροπής. Οι δημιουργοί του υπόσχονται μια μηχανική συμφωνία, που θα θυμίζει τα αγωνιστικά μοτέρ του παρελθόντος.
Η δύναμη περνά στους πίσω τροχούς μέσω χειροκίνητου κιβωτίου 6 σχέσεων, ενώ η επιτάχυνση αναμένεται εντυπωσιακή, αν και η Garagisti δεν έχει ανακοινώσει ακόμα επίσημα νούμερα. Ο στόχος τους, πάντως, είναι ένα βάρος στα επίπεδα των 1.000 κιλών, κάτι που σε συνδυασμό με τα παραπάνω οδηγεί αναπόφευκτα σε εξαιρετικές επιδόσεις.
Το GP1 βασίζεται σε ανθρακονημάτινο μονοκόκ πλαίσιο, ενώ εξοπλίζεται με φρένα Brembo, ανάρτηση Ohlins και μια εντυπωσιακή σχεδίαση δια χειρός Angel Guerra, πρώην σχεδιαστή των Bugatti και Rimac.
Το εμπρός μέρος θυμίζει τη δουλειά του στη Rimac, ενώ το πίσω μισό του αμαξώματος, αντλεί ξεκάθαρη έμπνευση από τα supercars των 80s.
Σύμφωνα με την εταιρεία, αρκετοί πρώτοι πελάτες και συνεργάτες εντόπισαν "αναφορές σε εμβληματικά σχέδια του Marcello Gandini", όπως η Lancia Stratos Zero και η Lamborghini Countach.
Η αεροδυναμική έχει παίξει σημαντικό ρόλο, με τον μεγάλο πίσω διαχύτη να προσφέρει αεροδυναμική απόδοση που παραπέμπει σε μονοθέσιο.
Το εσωτερικό διατηρείται απλό και οδηγοκεντρικό, με ψηλό κεντρικό τούνελ τύπου όπου δεσπόζει ο λεβιές ταχυτήτων, ελάχιστα κουμπιά, και κανέναν αεραγωγό. Ο αερισμός επιτυγχάνεται, όπως λένε, "δια μαγείας".
Κάθε GP1 θα κατασκευάζεται κατά παραγγελία και θα είναι πλήρως εξατομικευμένο. Μόλις 25 αυτοκίνητα θα κατασκευαστούν συνολικά. Η τιμή; 3,39 εκατομμύρια ευρώ ανά μονάδα. Και λέμε "θα κατασκευάζονται”, γιατί προς το παρόν υπάρχουν μόνο ψηφιακές απεικονίσεις. Η φυσική κατασκευή βρίσκεται σε "προχωρημένο στάδιο εξέλιξης και παραγωγής".
Μέχρι τότε, ο ιδρυτής της Garagisti, Mario Escudero, εξηγεί τη φιλοσοφία του εγχειρήματος:
"Τι θα γινόταν αν η χρυσή εποχή των αναλογικών supercars δεν τελείωνε ποτέ; Αν αυτοκίνητα όπως η Countach Evoluzione έδιναν συνέχεια και εξέλιξη αντί για ένα αδιέξοδο; Πώς θα ήταν σήμερα οι μεγάλες κατασκευές των ’80s, ’90s και των αρχών του 2000, αν συνέχιζαν να εξελίσσονται με νέα τεχνολογία, αλλά κρατώντας την αναλογική τους ψυχή; Φέραμε μαζί μερικά από τα καλύτερα μυαλά στον κόσμο και δώσαμε απάντηση με τα χέρια μας, την καρδιά μας και το πάθος μας. Η GP1 είναι η απάντησή μας".