Η Nissan κλείνει το πρώτο εργοστάσιο που έφτιαξε εκτός Ιαπωνίας

Ένα από τα πιο ιστορικά εργοστάσια της Nissan, το πρώτο που ίδρυσε εκτός Ιαπωνίας, αναμένεται να βάλει λουκέτο μέσα στο 2026, ως μέρος του προγράμματος ανασυγκρότησης «Re:Nissan».

Μετά την πρόσφατη ανακοίνωση για το κλείσιμο του εργοστασίου της στην Oppama της Ιαπωνίας, η Nissan προχωρά σε μια παρόμοια κίνηση και για τη μονάδα παραγωγής στη Ciudad Industrial del Valle de Cuernavaca (CIVAC) στο Μεξικό.

Όπως έγινε γνωστό, η λειτουργία των εγκαταστάσεων θα τερματιστεί μέχρι τον Μάρτιο του 2026, με την παραγωγή οχημάτων να μεταφέρεται στο εργοστάσιο της Aguascalientes, επίσης στο Μεξικό.

Το εργοστάσιο CIVAC, το πρώτο που ίδρυσε η Nissan εκτός Ιαπωνίας, λειτουργεί εδώ και σχεδόν 60 χρόνια. Ξεκίνησε το 1966 με την παραγωγή του Datsun Bluebird και επεκτάθηκε το 1975 με δεύτερη γραμμή συναρμολόγησης για ελαφρά φορτηγά.

Σήμερα κατασκευάζει τα μοντέλα Frontier, NP300/Navara και Versa, καλύπτοντας περίπου το 11% της συνολικής παραγωγής της Nissan στο Μεξικό. Μέχρι σήμερα, έχουν παραχθεί περισσότερα από 6,5 εκατομμύρια οχήματα στις εγκαταστάσεις των 410.000 τετραγωνικών μέτρων.

Μέρος του "Re:Nissan"

Η απόφαση αυτή εντάσσεται στο ευρύτερο πρόγραμμα ανασυγκρότησης "Re:Nissan", το οποίο προβλέπει τον δραστικό περιορισμό της παγκόσμιας παραγωγής από 3,5 σε 2,5 εκατομμύρια οχήματα και τη μείωση του αριθμού των εργοστασίων από 17 σε 10.

Εκτός από τις μονάδες Oppama και CIVAC, έχει επιβεβαιωθεί και το κλείσιμο του Εργοστασίου Νο1 στην Ταϊλάνδη, με τη μεταφορά της παραγωγής στο Εργοστάσιο Νο2. Σύμφωνα με πληροφορίες του Reuters, υπό εξέταση για παύση λειτουργίας βρίσκονται επίσης εργοστάσια σε Ινδία, Αργεντινή και Νότια Αφρική.

Παράλληλα, η Nissan αναμένεται να διακόψει τη συνεργασία της με τη Mercedes στη μονάδα COMPAS (Cooperation Manufacturing Plant Aguascalientes), έπειτα από την ολοκλήρωση της παραγωγής των μοντέλων Infiniti QX50 και QX55 μέσα στο έτος. Η παραγωγή της Mercedes GLB φημολογείται ότι θα σταματήσει το πρώτο τρίμηνο του 2026.

Ίδια τύχη και για την ιστορική έδρα;

Σε μια προσπάθεια ενίσχυσης της ρευστότητας, η Nissan εξετάζει επίσης την πώληση της έδρας της στη Γιοκοχάμα, με σκοπό να την νοικιάσει εκ νέου από τον αγοραστή.

Στο εσωτερικό της εταιρείας, περισσότεροι από 3.000 εργαζόμενοι στον τομέα έρευνας και ανάπτυξης έχουν επανατοποθετηθεί σε ομάδες με αντικείμενο τη μείωση του κόστους.

Το πρόγραμμα αναδιάρθρωσης της Nissan, το οποίο η ίδια χαρακτηρίζει ξεκάθαρα ως "σχέδιο ανάκαμψης", περιλαμβάνει επίσης την ανανέωση της γκάμας της με νέα μοντέλα, την επανεκκίνηση του brand Infiniti, καθώς και την ενίσχυση της συνεργασίας της με τις Renault και Mitsubishi, μέσω κοινών οχημάτων.

Σύμφωνα με το ιαπωνικό δημόσιο ραδιοτηλεοπτικό δίκτυο NHK, έως και 20.000 θέσεις εργασίας ενδέχεται να χαθούν, αριθμός υπερδιπλάσιος από τις 9.000 απολύσεις που είχε ανακοινώσει η εταιρεία τον περασμένο Νοέμβριο.

Η Nissan βρίσκεται πλέον σε μία από τις πιο κρίσιμες φάσεις της ιστορίας της, επιδιώκοντας να ανακάμψει μέσα από σκληρές, αλλά αναγκαίες μεταρρυθμίσεις.