
Σε αντίθεση με την Lamborghini που όπως μάθαμε τελευταία αρχίζει να το ξανασκέφτεται, η Ferrari ετοιμάζεται, τουλάχιστον ακόμη, να παρουσιάσει το πρώτο της αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο την άνοιξη του 2026, με την αποκάλυψη των πρώτων επίσημων στοιχείων να έχει προγραμματιστεί για τα τέλη του τρέχοντος έτους.
Το μοντέλο, που μέχρι στιγμής έχει την προσωρινή ονομασία Elettrica, αποτελεί μια πρωτόγνωρη πρόκληση για την ιταλική εταιρεία, η οποία σε μια κίνηση που ενδεικτική των σημείων των καιρών, στρέφεται προς την πλευρά της Κίνας σε ότι αφορά ζητήματα βιομηχανικής κατασκοπίας.

Κι αυτό καθώς ένα κίτρινο Xiaomi SU7 Ultra, με χαρακτηριστικές διπλές ασημί ρίγες, εθεάθη να εξέρχεται από την πύλη του εργοστασίου της Ferrari στο Μαρανέλο, γεγονός που όπως ήταν φυσικό, δεν πέρασε απαρατήρητο, με τις σχετικές φωτογραφίες να δημοσιεύονται στο Weibo (πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης στην Κίνα).
Η επιλογή του συγκεκριμένου κινεζικού μοντέλου ως "αντικείμενο μελέτης" αποκαλύπτει κάτι βαθύτερο. Το κινεζικό ηλεκτρικό sedan υψηλών επιδόσεων, έχει τραβήξει για τα καλά την προσοχή των Ιταλών.
Συνήθης πρακτική
Η πρακτική της δοκιμής οχημάτων ανταγωνιστών για ερευνητικούς σκοπούς είναι κάτι συνηθισμένο στις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες.
Όμως, μέχρι και πριν λίγα χρόνια, η ιδέα ότι η Ferrari θα έπαιρνε στα σοβαρά ένα κινεζικό αυτοκίνητο θα προκαλούσε γέλια. Πλέον, η πραγματικότητα έχει αλλάξει δραματικά.

Το Xiaomi SU7 Ultra είναι σήμερα το ταχύτερο ηλεκτρικό αυτοκίνητο παραγωγής στο Nurburgring, με επίσημο χρόνο 7:04.957, σχεδόν τρία δευτερόλεπτα ταχύτερο από την Porsche Taycan.
Αξίζει να σημειωθεί πως ένα πρωτότυπο Ultra κατέγραψε τον εξωπραγματικό χρόνο των 6:22.091, ξεπερνώντας όλα τα αυτοκίνητα πλην των VW ID.R και Porsche 919 Evo Le Mans.
Τι "ψάχνει" η Ferrari;
Το SU7 κρύβει κάτω από το αμάξωμα τύπου coupe-sedan ένα ηλεκτρικό σύστημα τριών κινητήρων με συνολική απόδοση 1.547 ίππων, επιταχύνει στα 100 km/h σε μόλις 1,98 δευτερόλεπτα και έχει τελική ταχύτητα 359 km/h.

Η Ferrari διαθέτει ήδη κορυφαία τεχνογνωσία σε επίπεδο δυναμικής οδήγησης, συνεπώς είναι πιθανό το ενδιαφέρον της να επικεντρώνεται σε τομείς όπως η θερμική διαχείριση των μπαταριών και η συμπεριφορά του ηλεκτρικού συνόλου σε παρατεταμένη χρήση, σε έντονους ρυθμούς.
Αμοιβαίο ενδιαφέρον
Το ενδιαφέρον πάντως φαίνεται να είναι αμοιβαίο. Ο CEO της Xiaomi, Lei Jun, εντοπίστηκε πέρσι να οδηγεί μια κόκκινη Ferrari Purosangue, γεγονός που μαρτυρά το προσωπικό του πάθος για τη μάρκα και πιθανώς μια διακριτική προσέγγιση συνεργασίας ή ανταλλαγής τεχνογνωσίας.

Σύμφωνα με πληροφορίες εκ των έσω, το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο της Ferrari θα παραχθεί σε περιορισμένο αριθμό, με στόχο την ομαλή "μετάβαση" του κοινού στην ιδέα μιας Ferrari χωρίς κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Αντίθετα, η δεύτερη ηλεκτρική Ferrari, που αναμένεται να ανήκει στην κατηγορία των crossover, θεωρείται πιο σημαντική από εμπορικής πλευράς.
Ωστόσο, όπως ανέφερε πρόσφατα το Reuters, το δεύτερο αυτό μοντέλο αναβάλλεται για το 2028, λόγω της χαμηλής ζήτησης στην αγορά πολυτελών EV.