Tα πιο εκνευριστικά χαρακτηριστικά των σύγχρονων αυτοκινήτων

Όχι σύμφωνα με την υποκειμενική άποψη ενός ανθρώπου, αλλά σύμφωνα με τις απαντήσεις που έδωσε ένα δείγμα 2.000 οδηγών, σε σχετική έρευνα που πραγματοποιήθηκε πρόσφατα.

Συστήματα Υποβοήθησης Οδηγού

Παρά τις υποσχέσεις για μία πιο ασφαλή και άνετη εμπειρία στο τιμόνι, η τεχνολογία στα σύγχρονα αυτοκίνητα φαίνεται πως προκαλεί συχνά περισσότερη απογοήτευση παρά ικανοποίηση.

Διαβάστε Επίσης

Σύμφωνα με έρευνα της Tempcover (ασφαλιστικής εταιρείας στη Μ. Βρετανία) σε δείγμα 2.000 οδηγών, το σύστημα υποβοήθησης λωρίδας (lane assist) αναδείχθηκε ως το πιο ενοχλητικό χαρακτηριστικό στα σημερινά αυτοκίνητα, με το 22% των συμμετεχόντων να το θεωρούν άκρως εκνευριστικό.

Συστήματα Υποβοήθησης Οδηγού αυτόματο φρενάρισμα

Στη δεύτερη θέση με ποσοστό 17% βρέθηκε η φωνητική αναγνώριση, κάτι που δεν προκαλεί έκπληξη για όσους έχουν δοκιμάσει το Android Auto και το Google Assistant.

Φωνητικές εντολές και ΑΙ

Οι χρήστες συχνά παραπονιούνται για τη δυσκολία του συστήματος να κατανοήσει εντολές, είτε μέσω των λειτουργιών της Google, είτε της Apple. Δεν είναι τυχαίο που οι δύο τεχνολογικοί κολοσσοί ετοιμάζουν τη μετάβαση σε πιο εξελιγμένους, βασισμένους σε τεχνητή νοημοσύνη, βοηθούς, όπως το Gemini και τη νέα γενιά της Siri.

Apple CarPlay

Η συνδρομητική πολιτική κάποιων κατασκευαστών κατέλαβε την τρίτη θέση στη σχετική έρευνα. Το 15% των οδηγών δηλώνουν ότι τους ενοχλεί να πληρώνουν έξτρα για λειτουργίες που παλαιότερα θεωρούνταν δεδομένες.

Ακολουθούν το αυτόματο σύστημα εκκίνησης/διακοπής κινητήρα (start/stop), το οποίο ενοχλεί το 14% των ερωτηθέντων, και οι οθόνες αφής με 13%, οι οποίες συχνά αποσπούν την προσοχή των οδηγών από το δρόμο.

stop-start λειτουργία

Ο κλιματισμός το πιο σημαντικό στοιχείο

Παρότι η Apple δηλώνει πως το 80% των υποψήφιων αγοραστών ζητά οπωσδήποτε το CarPlay, η ίδια έρευνα αποκάλυψε ότι το μεγαλύτερο ποσοστό (42%) των καταναλωτών, δεν θα αγόραζε αυτοκίνητο χωρίς κλιματισμό. Ακολουθούν σε σημαντικότητα οι αισθητήρες και οι κάμερες παρκαρίσματος, το cruise control και οι ειδοποιήσεις για τα όρια ταχύτητας.

Είναι σαφές πως οι νέες τεχνολογίες εισβάλλουν με ταχύτατους ρυθμούς στα αυτοκίνητα, όμως δεν χαίρουν καθολικής αποδοχής.

Πολλοί οδηγοί εκφράζουν νοσταλγία για στοιχεία της παραδοσιακής αυτοκίνησης, όπως η ύπαρξη κανονικής ρεζέρβας αντί για κιτ επισκευής, τα φυσικά κουμπιά, το παραδοσιακό χειρόφρενο και λιγότερα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης.

Διαβάστε Επίσης

Αξιοσημείωτο είναι ότι αρκετοί οδηγοί θεωρούν ακόμη και κάποιες σύγχρονες εφαρμογές πλοήγησης, δύσχρηστες ή αποπροσανατολιστικές. Η έλλειψη ενημέρωσης για την κυκλοφορία σε πραγματικό χρόνο καθιστά άχρηστο, σύμφωνα με πολλούς, ένα σύστημα πλοήγησης.

Συνολικά, 6 στους 10 οδηγούς δηλώνουν ότι η νέα τεχνολογία στα αυτοκίνητα μπορεί να είναι υπερβολική ή να μπερδεύει. Ωστόσο, το 58% αναγνωρίζει ότι η οδήγηση έχει βελτιωθεί.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες καλούνται να βρουν την ισορροπία, όμως η εμμονή στο κέρδος οδηγεί συχνά σε υπερβολές και άχρηστες δυνατότητες, με χαρακτηριστικότερο παράδειγμα τις συνδρομές.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network