
Η Pagani δεν έχει πρόβλημα να πουλήσει τα αυτοκίνητά της. Με περίπου 50 αυτοκίνητα να παράγονται κάθε χρόνο, οι αγοραστές είναι ικανοποιημένοι να περιμένουν πολύ καιρό για να αποκτήσουν το δικό τους χειροποίητο ιταλικό hypercar. Εκτός αν είναι ηλεκτρικό.
Σε πρόσφατη συνέντευξή του ο εκπρόσωπος της Pagani, Sebastian Berridi, αποκάλυψε τα παλιά σχέδια της μάρκας για ένα πλήρως ηλεκτρικό αυτοκίνητο υψηλών επιδόσεων. Όμως, όταν η εταιρεία παρουσίασε αυτή την ιδέα στους πελάτες, η ζήτηση ήταν μηδενική. Έτσι, η ιδέα εγκαταλείφθηκε.
"Όταν ξεκινήσαμε την ανάπτυξη του Utopia πριν από οκτώ χρόνια, αφιερώσαμε μια ομάδα σε ένα αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο", είπε ο Berridi. "Η ιδέα ήταν να λανσάρουμε ένα ηλεκτρικό Utopia και [μια] έκδοση με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Ποτέ δεν σκεφτήκαμε ένα υβριδικό μοντέλο, επειδή πιστεύαμε ότι ήταν πολύ περίπλοκο. Η τεχνολογία δεν ήταν στο αποκορύφωμά της εκείνη την περίοδο".

Η Pagani είχε σχέδια για ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, αλλά κανείς δεν ενδιαφέρθηκε
Παρά το γεγονός ότι επένδυσε ένα σημαντικό ποσό στην ανάπτυξη του ηλεκτρικού Utopia, η Pagani τελικά αναγκάστηκε να αποσύρει το αυτοκίνητο από τη μελλοντική της γκάμα, απλά επειδή ο κόσμος δεν το ήθελε.
"Παρουσιάσαμε την ιδέα στους αντιπροσώπους και τους πελάτες μας, αλλά κανείς δεν έδειξε ενδιαφέρον", είπε ο Berridi. "Είμαστε μια οικογενειακή επιχείρηση, οπότε αναγκαστήκαμε να εγκαταλείψουμε το ηλεκτρικό όχημα με μπαταρία. Είναι κρίμα, γιατί επενδύσαμε πολλά στην έρευνα και την ανάπτυξη. Ήμασταν πολύ κοντά στους προμηθευτές της Mercedes-AMG. Ήταν στην κορυφή της τεχνολογίας. Αναγκαστήκαμε να το ακυρώσουμε. Πρέπει να δημιουργήσουμε μια βιώσιμη εταιρεία και δεν μπορούμε να πάμε κόντρα στα οικονομικά μας συμφέροντα".
Προς το παρόν, η Pagani δεν έχει σχέδια να απομακρυνθεί από τον V12, τουλάχιστον για το άμεσο μέλλον. Αυτό οφείλεται στην AMG, η οποία έχει καταστήσει τον κινητήρα βιώσιμο τουλάχιστον μέχρι τις αρχές της δεκαετίας του 2030. "Η AMG ομολογκάρισε τον κινητήρα μέχρι το 2030 στην Ευρώπη και το 2032 στην Καλιφόρνια, και είμαστε σίγουροι ότι η ομολόγηση θα παραταθεί", δήλωσε ο Berridi.
Άλλοι κατασκευαστές supercar αντιμετωπίζουν παρόμοια εμπόδια
Η Pagani δεν είναι η μόνη που αγωνίζεται να πουλήσει ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Ο Christian von Koenigsegg δήλωσε στο Top Gear ότι η ζήτηση για ηλεκτρικά hypercar είναι "εξαιρετικά χαμηλή" αυτή τη στιγμή.

Ο Mate Rimac παραδέχτηκε ότι η εταιρεία του δεν έχει καταφέρει ακόμα να πουλήσει και τα 150 αυτοκίνητα Nevera, παρά το γεγονός ότι κατέχει πολλά ρεκόρ επιτάχυνσης και φρεναρίσματος. Η Maserati ακύρωσε πρόσφατα τα σχέδιά της να κατασκευάσει μια πλήρως ηλεκτρική έκδοση του MC20.

Η Lamborghini ανέβαλε την κυκλοφορία του πρώτου της ηλεκτρικού αυτοκινήτου και επίσης ανέβαλε την παρουσίαση ενός πλήρως ηλεκτρικού Urus. Ακόμα και η Ferrari φέρεται να έχει αναβάλει το δεύτερο ηλεκτρικό αυτοκίνητό της λόγω "μηδενικής" ζήτησης.
Βέβαια παρότι αυτοί οι κατασκευαστές προσφέρουν τρομερό σχεδιασμό και αποκλειστικότητα, παρόμοια απόδοση μπορεί να βρεθεί σε οχήματα που κοστίζουν πολύ λιγότερο. Αρκεί να κοιτάξετε τα νούμερα πίσω από αυτοκίνητα όπως το Tesla Model S Plaid και το Lucid Air Sapphire.