O Όμιλος Renault ανακοίνωσε επίσημα την τοποθέτηση του Duncan Minto στη θέση του προσωρινού διευθύνοντος συμβούλου, σε αντικατάσταση του Luca de Meo, ο οποίος αποχωρεί από τον γαλλικό όμιλο για να αναλάβει τα ηνία του πολυτελούς ομίλου Kering.
Ο Minto, που κατείχε έως τώρα τη θέση του οικονομικού διευθυντή (CFO), θα αναλάβει τα νέα του καθήκοντα σε συνεργασία με τον πρόεδρο του διοικητικού συμβουλίου της Renault, Jean-Dominique Senard. Όπως αναφέρεται στην επίσημη ανακοίνωση της εταιρείας που εκδόθηκε στις 15 Ιουλίου, η αναζήτηση για τον μόνιμο αντικαταστάτη του de Meo βρίσκεται ήδη σε πλήρη εξέλιξη.
Η αποχώρηση του de Meo είχε γνωστοποιηθεί από τις 15 Ιουνίου, με τη Renault να δεσμεύεται τότε πως θα ανακοινώσει τον διάδοχό του μέχρι τις 15 Ιουλίου – ημερομηνία που σηματοδοτεί και την τελευταία ημέρα του Ιταλού μάνατζερ στον όμιλο.
Μεταξύ των υποψηφίων για τη θέση του μόνιμου CEO συγκαταλέγονταν και υψηλόβαθμα στελέχη του ομίλου και της ευρύτερης αυτοκινητοβιομηχανίας, ο CEO της Dacia, Denis Le Vot, ο πρώην επικεφαλής αγορών της Stellantis, Maxime Picat, και ο διευθυντής αγορών της Renault Group, Francois Provost.
Ο Duncan Minto διαθέτει μακρά εμπειρία στο εσωτερικό της Renault. Ξεκίνησε την καριέρα του στον όμιλο το 1997 από τη Renault UK και το 2001 μετακόμισε στη Γαλλία αναλαμβάνοντας ρόλο στις επενδυτικές σχέσεις. Ακολούθησαν διευθυντικές θέσεις στην Πορτογαλία και την Ιρλανδία, ενώ διετέλεσε οικονομικός διευθυντής για την περιοχή Ασίας-Ειρηνικού το 2013. Το 2017 προήχθη σε αντιπρόεδρο οικονομικής ανάλυσης του ομίλου και το 2022 ανέλαβε CFO της Dacia, πριν μεταφερθεί το 2023 στην Alpine με την ίδια ιδιότητα. Από την 1η Μαρτίου 2024 διαδέχθηκε τον Thierry Pieton στη θέση του CFO της Renault Group.
Στην ανακοίνωσή της, η Renault υπογραμμίζει πως ο Minto διαθέτει "ισχυρή εμπειρία στον τομέα των οικονομικών και βαθιά κατανόηση των προκλήσεων που αντιμετωπίζει ο όμιλος".
Η αλλαγή ηγεσίας έρχεται σε μία κρίσιμη καμπή για τη Renault, καθώς ο Luca de Meo, στα τέσσερα χρόνια της θητείας του, κατάφερε να μεταμορφώσει την εταιρεία. Παρέλαβε έναν όμιλο σε βαθιά κρίση, με ζημίες άνω των 8 δισ. ευρώ το 2020, και παρέδωσε έναν κερδοφόρο κολοσσό με 4,3 δισ. ευρώ καθαρά κέρδη για το 2024 και ιστορικά υψηλά περιθώρια κερδοφορίας.
Η θητεία του de Meo σημαδεύτηκε από την επιτυχημένη υλοποίηση του σχεδίου "Renaulution", που επανέφερε τη Renault σε τροχιά κερδών μόλις μέσα σε έναν χρόνο. Το νέο στρατηγικό πλάνο της εταιρείας, με την ονομασία "Futurama", αναμένεται να παρουσιαστεί το φθινόπωρο.
Η αποχώρησή του έρχεται επίσης λίγο μετά την οριστική έξοδο από τη "σκιά" του Carlos Ghosn, του πρώην CEO του ομίλου, η σύλληψη του οποίου στην Ιαπωνία στα τέλη του 2018 είχε προκαλέσει σοβαρές αναταράξεις τόσο στη Renault όσο και στη συμμαχία με τη Nissan.