
Η JLR (δηλαδή η Jaguar Land Rover) βρίσκεται σε φάση επαναπροσδιορισμού της ταυτότητάς της, με στόχο να εξελιχθεί σε έναν πολυτελή όμιλο υψηλού κύρους, αντίστοιχο με όσα βλέπουμε στον χώρο της μόδας ή της υψηλής ωρολογοποιίας. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, η JLR επιχειρεί να δώσει ξεχωριστή υπόσταση σε κάθε υπο-μάρκα της. Η Jaguar ακολουθεί το δικό της δρόμο, ενώ οι Range Rover, Defender και Discovery σταδιακά αποκτούν τον χαρακτήρα αυτόνομων εμπορικών επωνυμιών, ανεξάρτητα από το παραδοσιακό brand "Land Rover".

Σε αυτό το πνεύμα, η Range Rover απέκτησε νέο λογότυπο – αλλά όχι ένα που θα βλέπουμε πάνω στα οχήματά της. Όπως αποκάλυψε το Autocar, το νέο σήμα παρουσιάστηκε για πρώτη φορά σε παρουσίαση προς επενδυτές της JLR.
Πρόκειται για ένα γραφικό σχέδιο που απεικονίζει δύο αντικριστά και ενωμένα "R", τοποθετημένα το ένα πάνω στο άλλο. Όπως εξήγησε η ίδια η εταιρεία, πρόκειται για ένα "Range Rover Motif" που έχει σχεδιαστεί ως μικρότερη, πιο διακριτική εκδοχή του ονόματος, ειδικά για εφαρμογές όπου δεν χωρά το πλήρες λεκτικό "Range Rover" – όπως για παράδειγμα σε ετικέτες, επαναλαμβανόμενα μοτίβα ή διακοσμητικά στοιχεία σε χώρους εκδηλώσεων.
Η ουσία είναι πως το παραδοσιακό λεκτικό "Range Rover" θα συνεχίσει να δεσπόζει στο καπό των πολυτελών SUV. Το νέο μοτίβο λειτουργεί συμπληρωματικά και πιθανότατα απευθύνεται περισσότερο σε branding υψηλής αισθητικής, με τρόπο που παραπέμπει σε μεγάλα ονόματα της μόδας όπως οι Goyard και Louis Vuitton. Δεν αποκλείεται, άλλωστε, το εν λόγω σχέδιο να χρησιμοποιηθεί σε επενδύσεις καμπίνας, δερμάτινα αξεσουάρ ή περιορισμένες σειρές συλλεκτικών αντικειμένων.

Αν και το νέο λογότυπο έχει διχάσει αισθητικά – καθώς κάποιοι θεωρούν την απεικόνιση των δύο R λίγο παράξενη – η στρατηγική αυτή δεν είναι μοναδική. Πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες ανανεώνουν τη σχεδιαστική τους ταυτότητα τα τελευταία χρόνια. Η BMW, για παράδειγμα, είχε παρουσιάσει προ πενταετίας ένα flat 2D λογότυπο αποκλειστικά για χρήση σε branding, το οποίο δεν εμφανίζεται στα αυτοκίνητα. Αντίστοιχα, η Bentley μόλις αποκάλυψε το δικό της ανανεωμένο έμβλημα, ενώ και η Jaguar υιοθετεί νέα σχεδιαστική κατεύθυνση στο πλαίσιο της ολικής της αναγέννησης.
Το 2025 αναμένεται ιδιαίτερα σημαντικό για την Range Rover, καθώς έρχεται το πρώτο της αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο, που θα αποτελέσει τη νέα ναυαρχίδα της φίρμας. Σύμφωνα με την JLR, ήδη περισσότεροι από 60.000 ενδιαφερόμενοι έχουν εγγραφεί στη λίστα αναμονής, γεγονός που φανερώνει τη μεγάλη προσμονή για την ηλεκτρική μετάβαση της Range Rover. Το ηλεκτρικό μοντέλο θα είναι σχεδόν πανομοιότυπο με την έκδοση εσωτερικής καύσης, τόσο αισθητικά όσο και σχεδιαστικά – λογότυπα συμπεριλαμβανομένων.

Η συνολική αυτή μεταμόρφωση της JLR και των μαρκών της, και ειδικά της Range Rover, δεν στοχεύει μόνο στην τεχνολογική αναβάθμιση αλλά και στην ενίσχυση του συμβολισμού. Η εταιρεία φαίνεται να χτίζει σταδιακά ένα νέο lifestyle αφήγημα, όπου το αυτοκίνητο δεν είναι απλώς μέσο μετακίνησης, αλλά στοιχείο ταυτότητας και πολυτελούς εμπειρίας – με τα σήματα και τα μοτίβα να παίζουν καθοριστικό ρόλο σε αυτή την εικόνα.