Ποια είναι η μεγάλη αλλαγή που φέρνει η 3η γενιά του Mazda CX-5

Μπορεί σχεδιαστικά να αποτελεί μια αναμενόμενη εξέλιξη σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο, όμως το νέο Mazda CX-5, έχει μια διαφοροποίηση που αλλάζει όσα ξέραμε για την εργονομία.

Mazda CX-5

"Ποτέ μην αλλάζεις μια επιτυχημένη συνταγή" λέει το ρητό, και η Mazda φαίνεται να το πιστεύει μέχρι ενός σημείου. Το CX-5, το πιο επιτυχημένο μοντέλο της ιαπωνικής εταιρείας με 4.761.329 πωλήσεις από το 2012 μέχρι σήμερα, περνά πλέον στην τρίτη του γενιά.

Διαβάστε Επίσης

Εξωτερικά, οι αλλαγές είναι διακριτικές, συνεχίζοντας τη γνώριμη σχεδιαστική φιλοσοφία της Mazda. Ωστόσο, το εσωτερικό παρουσιάζει ριζικές διαφοροποιήσεις, προκαλώντας ήδη έντονες αντιδράσεις.

Mazda CX-5

Παρά τις διαρκώς αυξανόμενες φωνές για κατάχρηση από πλευράς εταιρειών στο θέμα των οθονών εντός των αυτοκινήτων, η νέα γενιά του CX-5 εγκαταλείπει την παραδοσιακή εργονομική προσέγγιση με φυσικά κουμπιά και επιλογείς.

Στη θέση τους έρχεται μια μινιμαλιστική σχεδίαση με μεγάλη οθόνη αφής και σχεδόν πλήρη απουσία φυσικών διακοπτών, ακόμα και για βασικές λειτουργίες όπως ο κλιματισμός.

Mazda CX-5

Οι πρώτες αντιδράσεις του κόσμου για αυτή την επιλογή δείχνουν να είναι αρνητικές, όμως η Mazda, από την πλευρά της, υποστηρίζει ότι η νέα κατεύθυνση είναι προϊόν εκτενούς εσωτερικής έρευνας. Η Tamara Mlynarczyk, υπεύθυνη δημοσίων σχέσεων της Mazda Βόρειας Αμερικής, αναφέρει πως:

"Με βάση την ανατροφοδότηση των πελατών, αναπτύξαμε μια νέα διεπαφή ανθρώπου-μηχανής (HMI) που δίνει προτεραιότητα στην ευκολία χρήσης, διατηρώντας παράλληλα τη φιλοσοφία της Mazda για ασφαλή οδήγηση. Το νέο CX-5 μεταβαίνει από τον περιστροφικό επιλογέα σε μια οθόνη αφής στο κέντρο του ταμπλό, η οποία είναι το καταλληλότερο μέσο για να ελαχιστοποιείται η ανάγκη απομάκρυνσης των χεριών από το τιμόνι."

Mazda CX-5

Η νέα προσέγγιση περιλαμβάνει:

-Προηγμένη φωνητική αναγνώριση, που επιτρέπει τον έλεγχο λειτουργιών όπως ο κλιματισμός, το ηχοσύστημα και η πλοήγηση.

-Εργονομικά κουμπιά στο τιμόνι, σχεδιασμένα ώστε να ελαχιστοποιείται το γνωστικό φορτίο στον οδηγό.

Mazda CX-5

Παρόλα αυτά, η μετάβαση αυτή έρχεται σε πλήρη αντίθεση με δηλώσεις από το παρελθόν. Ο Matthew Valbuena, επικεφαλής μηχανικός για HMI και infotainment στη Mazda Βόρειας Αμερικής, είχε δηλώσει το 2019 με αφορμή την κυκλοφορία του Mazda3:

"Από την έρευνά μας, διαπιστώσαμε ότι όταν ο οδηγός προσπαθούσε να αγγίξει μια οθόνη αφής, άθελά του κουνούσε και το τιμόνι, κάτι που οδηγούσε σε εκτροπή από τη λωρίδα. Επιπλέον, με την οθόνη αφής ο οδηγός πρέπει να κοιτάζει την οθόνη κατά την πλοήγηση. Γι’ αυτό και ήμασταν άνετοι με την απόφαση να αφαιρέσουμε τη λειτουργία αφής."

Στα χνάρια των ΕΖ-6 και ΕΖ-60

Φαίνεται, ωστόσο, πως οι καιροί αλλάζουν. Το νέο CX-5 ακολουθεί τη σχεδιαστική κατεύθυνση που είδαμε ήδη στα ηλεκτρικά EZ-6 και EZ-60 της Mazda στην Κίνα, τα οποία βασίζονται σε μοντέλα της κοινοπραξίας με την Changan. Αν και αυτά απευθύνονται κατά κύριο λόγο στην ασιατική αγορά, το CX-5 αποτελεί μοντέλο που θα διατεθεί παγκοσμίως.

Παρά τις εξελίξεις, οι λάτρεις της αναλογικής εμπειρίας και της εργονομίας που προσφέρει η ύπαρξη κουμπιών, ελπίζουν πως μοντέλα όπως το επόμενο MX-5 ή η πολυαναμενόμενη επιστροφή του σπορ μοντέλου με περιστροφικό κινητήρα δεν θα ακολουθήσουν την ίδια λογική. Για πολλούς, ένα τεράστιο tablet στο ταμπλό αποτελεί αιτία απόρριψης.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης


 

Best of Network