Για ποιο λόγο BMW, Mercedes, Porsche και VW ενώνουν δυνάμεις

Σε μια πρωτόγνωρη αυτοκινητική συμμαχία συνολικά 11 εταιρειών βρίσκονται 4 κορυφαίες γερμανικές φίρμες και ο λόγος αφορά την τεχνολογική εξέλιξη.

Λογισμικό αυτοκινήτων

Σε μια στρατηγικής σημασίας κίνηση για το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας, 11 μεγάλες εταιρείες του κλάδου μεταξύ των οποίων οι BMW, Mercedes, Porsche και Volkswagen ανακοίνωσαν τη δημιουργία ενός κοινού, ανοιχτού και συνεργατικού οικοσυστήματος λογισμικού. Η συμφωνία αυτή επισημοποιήθηκε με την υπογραφή ενός Μνημονίου Συνεργασίας στο πλαίσιο του 29ου Διεθνούς Συνεδρίου Ηλεκτρονικών Αυτοκινήτου (AEK), υπό την αιγίδα της Γερμανικής Ένωσης Αυτοκινητοβιομηχανίας (VDA).

Software defined vehicle (SDV)

Με την αυξανόμενη σημασία αλλά και την πολυπλοκότητα του λογισμικού στα σύγχρονα οχήματα, γίνεται πλέον απαραίτητη η επιτάχυνση των ρυθμών ανάπτυξης, η αύξηση της αποδοτικότητας και η διασφάλιση υψηλής ποιότητας και ασφάλειας.

Διαβάστε Επίσης

Πολλά από τα λογισμικά στοιχεία δεν είναι εμφανή στον τελικό χρήστη και δεν αποτελούν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα από μόνα τους. Αυτό δίνει τη δυνατότητα στις εμπλεκόμενες εταιρείες να συνεργαστούν σε προ-ανταγωνιστικό επίπεδο, δημιουργώντας κοινές λύσεις μέσω ενός ανοιχτού και διαφανούς οικοσυστήματος.

Η βάση για την ασφάλεια του λογισμικού στη μαζική παραγωγή τοποθετείται πλέον στην ανάπτυξη ενός καινοτόμου ανοιχτού προτύπου, που προετοιμάζεται ώστε να πιστοποιηθεί σύμφωνα με τα σχετικά πρότυπα λειτουργικής ασφάλειας. Επιπλέον, μέσα από τη στρατηγική "code-first”, όπου αντί για απλές τεχνικές προδιαγραφές παρέχονται απευθείας εκτελέσιμα modules, επιτυγχάνονται υψηλότεροι ρυθμοί ανάπτυξης και καλύτερη τυποποίηση.

Η ανάπτυξη του λογισμικού συντελείται στο πλαίσιο του S-CORE project, υπό την καθοδήγηση του Eclipse Foundation, σε ένα περιβάλλον ανεξάρτητο από προμηθευτές και πλήρως διαφανές. Το οικοσύστημα παραμένει ανοιχτό όχι μόνο για τη διαλειτουργικότητα με τα υφιστάμενα βιομηχανικά πρότυπα, αλλά και για την ένταξη νέων εταίρων από την Ευρώπη και διεθνώς.

Ο χρονικός ορίζοντας του εγχειρήματος προβλέπει ότι η βασική πλατφόρμα για την αυτόνομη οδήγηση θα είναι έτοιμη για χρήση σε μαζική παραγωγή μέχρι το 2026. Η πλατφόρμα θα είναι αρθρωτή και επεκτάσιμη, επιτρέποντας στους κατασκευαστές και τους προμηθευτές να εστιάσουν στα σημεία διαφοροποίησης, αξιοποιώντας παράλληλα κοινά βασικά στοιχεία. Έτσι διασφαλίζεται η ταχύτερη είσοδος στην αγορά και δημιουργείται έδαφος για πραγματική καινοτομία.

Thomas Schäfer VW ID2all

Όπως δήλωσε ο Dr. Marcus Bollig, Γενικός Διευθυντής της VDA:
"Μαζί χτίζουμε ένα ισχυρό, ασφαλές και μελλοντικά βιώσιμο οικοσύστημα λογισμικού – ανοιχτό, διαφανές και συνεργατικό".

Δηλώσεις των εταίρων

BMW Group – Ο Dr. Christoph Grote ανέφερε ότι το ανοιχτό λογισμικό αποτελεί κλειδί για καινοτομίες στα μελλοντικά προϊόντα κινητικότητας της εταιρείας και ότι το ECLIPSE S-CORE προσφέρει τη σωστή βάση για αυτή την εξέλιξη.

Continental AG – Ο Karsten Michels τόνισε πως η Continental ενώνει ανοιχτό λογισμικό και εικονικοποίηση με την πιστοποίηση ασφάλειας και τη δημιουργία μιας middleware πλατφόρμας HPC (High Performance Computing).

Eclipse Foundation – Ο Mike Milinkovich υπογράμμισε πως η δομή διακυβέρνησης του ιδρύματος προάγει τη συνεργασία OEMs, προμηθευτών και τεχνολογικών εταίρων.

ETAS GmbH – Ο CEO Dr. Thomas Irawan ανέφερε πως μέσα από το ανοιχτό λογισμικό, η ETAS επιταχύνει την είσοδο καινοτόμων λύσεων στην αγορά.

HELLA – Ο Dr. Dietmar Stapel δήλωσε ότι τα κοινά πρότυπα και το ανοιχτό λογισμικό είναι κρίσιμα για ασφαλή και καινοτόμα χαρακτηριστικά.

Mercedes Tomas Schafer

Mercedes-Benz AG – Ο Chief Software Officer Magnus Östberg σημείωσε πως η εταιρεία οδηγεί τη στρατηγική "code-first”, επιβεβαιώνοντας τη δέσμευσή της στα ανοιχτά πρότυπα.

Qorix – Ο Markus Shupfner υποστήριξε πως ο συνδυασμός λειτουργικής ασφάλειας και ταχύτητας καινοτομίας αποτελεί στρατηγική προτεραιότητα.

Bosch – Ο Dr. Mathias Pilin τόνισε την ανάγκη για λύσεις λογισμικού που διαλειτουργούν σε όλα τα επίπεδα, ενισχύοντας το όραμα για software-defined mobility.

Valeo Brain Division – Ο Joachim Mathes αποκάλυψε πως η εταιρεία θα συνεισφέρει βασικά στοιχεία του δικού της vOS στο κοινό stack του S-CORE.

Vector Informatik – Ο Dr. Matthias Traub μίλησε για την προσθήκη ενός πανίσχυρου εργαλείου στην "εργαλειοθήκη" της βιομηχανίας HPC.

Porsche AG – Ο Dr. Oliver Seifert εξήγησε πως το ανοιχτό οικοσύστημα μειώνει τον χρόνο ανάπτυξης και ενισχύει την καινοτομία.

ZF Friedrichshafen – Ο Torsten Gollewski υπογράμμισε πως το ανοιχτό λογισμικό είναι απαραίτητο για διεθνή ανταγωνιστικότητα και πως η πρωτοβουλία της VDA είναι ένα λαμπρό παράδειγμα συνεργασίας.

Το συγκεκριμένο εγχείρημα δεν αποτελεί απλώς μια τεχνική συνεργασία, αλλά τη βάση για ένα νέο μοντέλο ανάπτυξης λογισμικού στον χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας, βασισμένο σε αρχές διαφάνειας, επαναχρησιμοποίησης και καινοτομίας. Το αν αυτή η συμμαχία θα καταφέρει να αποτελέσει το νέο πρότυπο, θα φανεί τα επόμενα χρόνια – αλλά τα θεμέλια έχουν ήδη τεθεί.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network