Όλα ακούγονται καλύτερα στα ιταλικά. Και η τελευταία δημιουργία της Zagato το αποδεικνύει περίτρανα. DoppiaCoda, που στα ελληνικά σημαίνει "διπλή ουρά".
Το όνομα είναι αναφορά στον εμβληματικό σχεδιασμό του πίσω μέρους που καθιέρωσε ο ιταλικός οίκος, και το συναντάμε τώρα σε μια επανασχεδιασμένη εκδοχή της Alfa Romeo 8C.
Ναι, σωστά διαβάσατε. Μια Alfa 8C, ένα από τα ομορφότερα αυτοκίνητα που έχουν κυκλοφορήσει ποτέ στον πλανήτη μας. Η απόφαση της Zagato να "γιορτάσει τη γραμμή της 8C" έρχεται μετά την περσινή Giulia SWB και συνδέεται με την ιστορία της εταιρείας, η οποία κατασκεύαζε αμαξώματα για τις αυθεντικές 8C ήδη από τη δεκαετία του 1930.

Η νέα DoppiaCoda σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε εξ ολοκλήρου in-house από τη Zagato, αποκλειστικά για έναν "οραματιστή" Ιταλό συλλέκτη. Το μοντέλο παρουσιάζεται ως "φόρος τιμής στην ιστορία, αλλά και ένα τολμηρό βήμα στο μέλλον".
Σύμφωνα με τον ιστορικό ιταλικό οίκο αμαξωμάτων, το design της συνδυάζει δύο χαρακτηριστικά στοιχεία του: το "coda tronca" (Kamm-tail) και τις στρογγυλεμένες φόρμες στο πίσω μέρος.
"Ίσως μόλις ξεκινήσαμε ένα νέο κεφάλαιο στον σχεδιασμό της Zagato", δήλωσε ο Andrea Zagato. "Ένα κεφάλαιο αφιερωμένο στην έρευνα για το πίσω μέρος των αμαξωμάτων και την εξερεύνηση νέων αεροδυναμικών και στιλιστικών λύσεων, όπως ακριβώς έκαναν κάποτε οι παραδοσιακοί σχεδιαστές αμαξωμάτων".

Ο επικεφαλής σχεδίασης, Norihiko Harada, περιγράφει πώς σχεδίασε μια δυναμική γραμμή που ξεκινά από το εμπρός φτερό και καταλήγει στο νέο πίσω σπόιλερ, το οποίο "κόβεται σχεδόν κάθετα".
Το εντυπωσιακό στοιχείο είναι πως το σπόιλερ σχηματίζει έναν "δακτύλιο", δίνοντας την αίσθηση ότι ενσωματώνεται στο αμάξωμα, ενώ στην πραγματικότητα είναι εντελώς αποσπασμένο.

"Το coda tronca είναι μια σχεδιαστική λύση που χρησιμοποιείται παραδοσιακά σε ακραία, αγωνιστικά sportscars", εξηγεί ο Harada. "Αν το εφαρμόζαμε απευθείας σε ένα εκλεπτυσμένο GT όπως η 8C, το αποτέλεσμα θα φαινόταν οπτικά βαρύ. Γι’ αυτό και δημιουργήσαμε τη 'wing tronca', αποκλειστικά για αυτό το αυτοκίνητο".

Δεν υπάρχει ακόμα επίσημη αναφορά σε αναβαθμίσεις του κινητήρα, οπότε πιθανότατα διατηρείται ο εμπρός τοποθετημένος V8 των 4.7 λίτρων με ισχύ 444 ίππων.
Και ναι, ο V8 ακούγεται υπέροχα, αλλά το "DoppiaCoda” ακούγεται ακόμα καλύτερα. Το ερώτημα παραμένει. Κατάφερε η Zagato να βελτιώσει ένα ήδη αριστουργηματικό αυτοκίνητο όπως η Alfa Romeo 8C; Ο χρόνος θα δείξει.