Αυτός είναι ο νέος δρόμος που αλλάζει την Κρήτη

Υπεγράφη, παρουσία του Πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη η σύμβαση για το τμήμα Χανιά-Ηράκλειο που είναι το κυριότερο του ΒΟΑΚ. Ξεκινά η μεταμόρφωση της Κρήτης.

ΒΟΑΚ Κρήτη Εργοτάξιο

Μια ιστορική στιγμή για την Κρήτη και την εξέλιξη των οδικών της υποδομών σηματοδότησε η σημερινή υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης του τμήματος Χανιά – Ηράκλειο του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), παρουσία του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη.

ΒΟΑΚ Κρήτη Εργοτάξιο

Ο Πρωθυπουργός χαρακτήρισε τη σημερινή ημέρα "σπουδαία για την Κρήτη και για την κυβέρνηση", επισημαίνοντας πως πρόκειται για ένα έργο με ιδιαίτερη σημασία όχι μόνο για την οδική ασφάλεια αλλά και για την οικονομική ανάπτυξη του νησιού. Όπως ανέφερε, η σύμβαση προβλέπει την κατασκευή του τμήματος Χανιά – Ηράκλειο, με δυνατότητα επέκτασης έως την Κίσαμο, καλύπτοντας έτσι μια προσωπική του δέσμευση.

Διαβάστε Επίσης

Ο ΒΟΑΚ αναμένεται να εκτείνεται σε πλήρη ανάπτυξη από την Κίσαμο έως τη Σητεία, ικανοποιώντας ένα χρόνιο αίτημα των κατοίκων του ανατολικού άκρου της Κρήτης. Οι μελέτες για το κρίσιμο τμήμα Παχιά Άμμος – Σητεία θα ξεκινήσουν άμεσα, με στόχο την επιλογή της βέλτιστης τεχνικής και χωροταξικής λύσης. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης εκτίμησε ότι το έργο είναι ιδιαίτερα σύνθετο, με ορίζοντα ολοκλήρωσης τα πέντε χρόνια, ζητώντας παράλληλα τη συνεργασία των τοπικών αρχών για την ομαλή υλοποίησή του.

Παράλληλα, ο Πρωθυπουργός αναφέρθηκε στα τμήματα του ΒΟΑΚ που ήδη κατασκευάζονται – από Χερσόνησο έως Άγιο Νικόλαο – τα οποία, όπως είπε, θα παραδοθούν μέχρι το 2027. Κάλεσε τους πολίτες και τις τοπικές κοινωνίες να δουν "τη μεγάλη εικόνα" και όχι μόνο το μικροτοπικό συμφέρον, τονίζοντας τη στρατηγική σημασία του έργου για την Κρήτη συνολικά.

ΒΟΑΚ Κρήτη Εργοτάξιο

Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε στα ζητήματα οδικής ασφάλειας, κάνοντας λόγο για έναν "παρανοϊκό φόρο αίματος" στους δρόμους του νησιού. Όπως ανακοίνωσε, σε συνεργασία με τον Υπουργό Υποδομών και τους παραχωρησιούχους, δρομολογούνται άμεσα έργα βελτίωσης της ασφάλειας στον υφιστάμενο ΒΟΑΚ, βασισμένα στο επιτυχημένο παράδειγμα των παρεμβάσεων στην Πατρών – Πύργου.

Εκτός από τον ΒΟΑΚ, ο Πρωθυπουργός παρουσίασε ένα ευρύτερο πλάνο ανάπτυξης για το νησί, κάνοντας λόγο για έργα όπως η ηλεκτρική διασύνδεση, το νέο διεθνές αεροδρόμιο στο Καστέλι και τα αρδευτικά δίκτυα. Παράλληλα, εξήγγειλε τη δημιουργία σύγχρονων φοιτητικών εστιών στο Ηράκλειο και το Ρέθυμνο, που θα εξυπηρετήσουν περίπου 5.000 φοιτητές.

ΒΟΑΚ Κρήτη Εργοτάξιο

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρίστος Δήμας ανέφερε ότι το έργο του ΒΟΑΚ έχει συνολικό προϋπολογισμό 1,75 δισ. ευρώ, μήκος 157 χιλιομέτρων, και περιλαμβάνει 43 κόμβους, 23 σήραγγες, 89 γέφυρες, καθώς και 101 διαβάσεις (άνω και κάτω). Πρόκειται για τη μεγαλύτερη ενιαία σύμβαση οδικού έργου που έχει εκτελεστεί ποτέ στην Ελλάδα.

ΒΟΑΚ Κρήτη Χρίστος Δήμας Υπουργείο Μεταφορών & Υποδομών

Από την πλευρά του, ο Υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος χαρακτήρισε το έργο "κομβικό για τη μελλοντική εικόνα της Κρήτης", σημειώνοντας τη δυσκολία της εκτέλεσης ενός τόσο μεγάλου αυτοκινητοδρόμου ως ενιαίο έργο για πρώτη φορά στη χώρα.

Ο Περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης δήλωσε ότι "η Κρήτη μετρά αντίστροφα για τον ΒΟΑΚ", τονίζοντας πως η υλοποίησή του θα σημάνει την παραγωγική και οικονομική ανασυγκρότηση του νησιού. Υπενθύμισε, επίσης, τη θέση της Περιφέρειας ότι ο ΒΟΑΚ πρέπει να θεωρείται ενιαίος από την Κίσαμο έως τη Σητεία.

Τέλος, ο πρόεδρος του Ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Γεώργιος Περιστέρης αναφέρθηκε στις προκλήσεις του έργου, υπογραμμίζοντας την ανάγκη συνεργασίας όλων των εμπλεκόμενων φορέων, με στόχο την έγκαιρη και αποτελεσματική ολοκλήρωσή του.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network