Ανάκληση αυτοκινήτων αναδεικνύει σοβαρό πρόβλημα ασφαλείας για εταιρεία

Μια σχεδιαστική επιλογή της Polestar που ξένισε πολλούς, ίσως τελικά αποδεικνύεται πιο ριψοκίνδυνη απ’ όσο φανταζόμασταν, αν κρίνουμε από κάποια προβλήματα που παρουσιάζονται.

Polestar 4

Υπάρχουν αρκετά πράγματα που μπορεί να σου αρέσουν στο Polestar 4. Από τη μοντέρνα σχεδίαση τύπου coupe-SUV και το υψηλής ποιότητας εσωτερικό, μέχρι τον πλούσιο εξοπλισμό του.

Διαβάστε Επίσης

Ωστόσο, αν υπάρχει ένα χαρακτηριστικό που προκάλεσε εντύπωση κατά την παρουσίασή του, είναι η παντελής απουσία πίσω παραθύρου. Σύμφωνα με την Polestar, "δεν χρειάζεται γυάλινη επιφάνεια πίσω, όταν μια κάμερα μπορεί να κάνει καλύτερα τη δουλειά".

Polestar 4

H πραγματικότητα όμως, αποδεικνύεται λιγότερο αισιόδοξη. Η Polestar, θυγατρική του κινεζικού ομίλου Geely, εξέδωσε πρόσφατα τη δεύτερη ανάκληση για το Polestar 2, λόγω βλάβης στην κάμερα οπισθοπορείας. Γεγονός, που μας θυμίζει γιατί τα αυτοκίνητα είχαν επί περισσότερο από έναν αιώνα πίσω παράθυρο και ίσως θα έπρεπε να συνεχίσουν να το έχουν.

Προς αποφυγή παρεξηγήσεων, η παρούσα ανάκληση δεν αφορά το Polestar 4, αλλά αποκλειστικά το Polestar 2, το οποίο διαθέτει κανονικό πίσω παράθυρο.

Polestar 2

Παρ’ όλα αυτά, η συχνότητα τέτοιων βλαβών σε μοντέλα πολλών κατασκευαστών, όπως των Ford, Hyundai, Kia, Jaguar Land Rover, Stellantis και άλλοι, δημιουργεί την εύλογη απορία: τι γίνεται όταν ένα αυτοκίνητο βασίζεται αποκλειστικά στην κάμερα, και αυτή χαλάσει;

Δεν λύνεται με αναβάθμιση OTA

Συγκεκριμένα, η Polestar ανακαλεί 27.816 οχήματα Polestar 2, μοντέλων από το 2021 έως και το 2025, καθώς η κάμερα οπισθοπορείας παρουσιάζει προβλήματα συγχρονισμού με το σύστημα infotainment, με αποτέλεσμα να μην εμφανίζεται η εικόνα στην οθόνη κατά την όπισθεν. Αντί γι' αυτό, η οθόνη προβάλλει το μήνυμα: "Η κάμερα είναι προσωρινά μη διαθέσιμη".

Σε αντίθεση με προηγούμενη ανάκληση του Ιουνίου 2024, που αφορούσε περίπου 26.000 Polestar 2 και επιδιορθώθηκε με over-the-air (OTA) ενημέρωση, αυτή τη φορά η επιδιόρθωση πρέπει να γίνει σε εξουσιοδοτημένο συνεργείο, κάτι που προσθέτει ταλαιπωρία για τους ιδιοκτήτες.

Polestar 2 BST edition 270

Τάση η κατάργηση παραθύρων;

Το θέμα αποκτά ιδιαίτερο ενδιαφέρον καθώς το επερχόμενο Polestar 5, όπως και το νέο ηλεκτρικό sedan της Jaguar, σχεδιάζονται επίσης χωρίς πίσω παράθυρο.

Μένει να φανεί αν αυτή η τάση θα συνεχιστεί ή αν οι πρόσφατες δυσλειτουργίες των καμερών, αναγκάσουν τους κατασκευαστές να επανεξετάσουν τη σχέση μεταξύ σχεδίασης και ασφάλειας.

Αλήθεια, πρέπει οι αυτοκινητοβιομηχανίες να είναι υποχρεωμένες να διατηρούν φυσική ορατότητα προς τα πίσω για λόγους ασφαλείας, ή πρόκειται για μεμονωμένες περιπτώσεις που δεν δικαιολογούν περιορισμούς στον σχεδιασμό;

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network