
Μετά από 57 χρόνια συνεχούς λειτουργίας, το ιστορικό εργοστάσιο της Dacia στη Mioveni της Ρουμανίας γιόρτασε την παραγωγή του οχήματός υπ' αριθμόν 8.000.000, ενός Dacia Bigster σε μπλε Indigo. Το γεγονός αυτό δεν αποτελεί μόνο ορόσημο για την ίδια τη μάρκα, αλλά και μία ακόμη επιβεβαίωση της δυναμικής και της ανθεκτικότητας του εργοστασίου που παράγει ένα αυτοκίνητο κάθε 55 δευτερόλεπτα.

Η μονάδα παραγωγής της Mioveni, με συνολική έκταση 355.000 τ.μ., κατασκευάζει 1.357 οχήματα την ημέρα και απασχολεί 6.850 εργαζόμενους, με το 27% του εργατικού δυναμικού στη γραμμή παραγωγής να είναι γυναίκες.
Το εργοστάσιο ιδρύθηκε στις 20 Αυγούστου 1968 και ξεκίνησε την πορεία του με την παραγωγή του Dacia 1100, βασισμένου στο Renault R8. Από τότε, έχουν κυκλοφορήσει από τις γραμμές συναρμολόγησης δεκάδες μοντέλα, που σημάδεψαν την αυτοκινητοβιομηχανία στη Ρουμανία αλλά και στην ευρωπαϊκή αγορά.
Στα πιο σημαντικά κεφάλαια της ιστορίας της Dacia περιλαμβάνεται η ένταξη του εργοστασίου στον όμιλο Renault το 1999, γεγονός που άνοιξε το δρόμο για τη δημιουργία του Dacia Logan το 2004 — ενός αυτοκινήτου που καθόρισε τη νέα εποχή της μάρκας.

Ηγέτης σε παραγωγικούς αριθμούς παραμένει το Dacia Duster, με περισσότερες από 2,6 εκατομμύρια μονάδες από το 2010 έως σήμερα, ενώ ακολουθούν το κλασικό Dacia 1300 / 1310 (και τα παράγωγά του) με 2,28 εκατ. και το Logan με 1,7 εκατ. οχήματα. Η λίστα συμπληρώνεται από τα Sandero / Stepway (880.000) και το σχετικά νέο Jogger (250.000).
Το τελευταίο δημιούργημα της Dacia, το Dacia Bigster, αποτελεί το νέο στοίχημα στην κατηγορία των C-SUVs. Με χαρακτήρα που αντικατοπτρίζει πλήρως τις αξίες της Dacia — στιβαρότητα, εξοπλισμός και εξαιρετική σχέση ποιότητας-τιμής — έχει ήδη καταγράψει πάνω από 13.000 παραγγελίες πριν ακόμη φτάσει στις εκθέσεις της Ευρώπης. Στο Ηνωμένο Βασίλειο, οι πρώτες παραδόσεις αναμένονται μέσα στον Μάιο, ενώ σύντομα θα είναι διαθέσιμο για test drive.

Με εξαγωγική δραστηριότητα που φτάνει το 90% της παραγωγής, η Dacia αποδεικνύει πως, ακόμη και σε ένα ανταγωνιστικό περιβάλλον, το "value for money" εξακολουθεί να έχει δυναμική απήχηση. Παρούσα σε 44 χώρες και με πάνω από 9 εκατομμύρια πωλήσεις από το 2004, η μάρκα δείχνει έτοιμη να συνεχίσει την επιτυχημένη της πορεία, παραμένοντας πιστή στην απλότητα, τη χρηστικότητα και την αξιοπιστία.