Ταξιδιωτικό με SEAT Ibiza στα Δυτικά Τζουμέρκα

Άγρια, βραχώδη, με στενούς δρόμους, ανηφορικούς με πολλές στροφές, με απότομους γκρεμούς, και ολόλευκες κορυφές, τα Τζουμέρκα ξεχωρίζουν από τα υπόλοιπα βουνά της Πίνδου. Κι όμως ιδανικό όχημα για εκεί, είναι ένα μικρό αυτοκίνητο.

Κάποτε όταν φτάναμε με ένα Fiat 127 μέχρι την κεντρική Πελοπόννησο, νιώθαμε ήρωες, σαν εξερευνητές και στο νεανικό μας μυαλό, ίσως λίγο ριψοκίνδυνοι. Κάτι όμως που τελικά με τα σημερινά δεδομένα, δεν απέχει και πολύ από την αλήθεια.

Ο λόγος είναι ότι τα σημερινά μικρά, μόνο "μικρά" δεν είναι! Ένα από αυτά, το SEAT Ibiza, βρέθηκε στα χέρια μου και για λίγες ημέρες θα ξέφευγα στις πλαγιές των Αθαμανικών Όρων, ή αλλιώς Τζουμέρκα.

Κείμενο-Φωτογραφίες: Κώστας Κατσίγιαννης

"Οι απότομοι και οδοντωταί κορυφαί εγείρουν στην καρδιά των θεατών το τραχύ και άγριον ορεινό αίσθημα, παρόμοιον με αυτό που εγείρει η θέα μυστηριωδών πύργων του Μεσαίωνα…”, έγραφε ο πεζογράφος και ποιητής Κ. Κρυστάλλης περιγράφοντάς τα δίνοντας με τον καλύτερο τρόπο την εικόνα που περιμένει κάποιος να συναντήσει εκεί.

Το χωριό Πράματα με την επιβλητική κορυφή Στρογγούλα (2.374μ.) της οποίας το χαρακτηριστικό σχήμα της το διακρίνεις όπου σχεδόν βρεθείς στη περιοχή.

Έτσι κρύβοντας μέσα μου μια μικρή ανησυχία, για την ικανότητα του μικρού Ibiza, το φόρτωσα κι έφυγα. Η πρώτη εντύπωση θετικότατη με την πολύ καλή αίσθηση του τιμονιού και το μικρό, σαφή όγκο του να σε κάνουν να νιώθεις οικία από την πρώτη στιγμή.

Πάνω από την χαμηλή νέφωση στέκει η επιβλητική Κακαρδίτσα (2.429μ.).

Το μοτέρ του ήδη στην Αττική Οδό δείχνει τις δυνατότητές του με τις γρήγορες ασφαλείς προσπεράσεις, ενώ η άριστη αίσθηση και δύναμη των φρένων με έκαναν να νιώθω σιγουριά.

Οι δρόμοι στα Τζουμέρκα δεν φημίζονται για τις διαστάσεις και την καλή τους κατάσταση, αλλά αυτό δεν προβλημάτισε πουθενά το Ibiza.

Μέχρι τη γέφυρα του Ριο ακόμα δεν είχα μάθει τις πληροφορίες του ταμπλό του, αλλά μου αρκούσε ότι κάθε τόσο όλο και κάτι ανακάλυπτα.

Έφυγα σχετικά αργά το απόγευμα και καθώς δεν ήθελα να με προλάβει η νύχτα, μετά τη γέφυρα, είχα αρχίσει να πιέζω τα όρια ταχύτητας.

Από το Ξηροβούνι (1.754μ.) έχεις εντυπωσιακή θέα προς τον Άραχθο, την λίμνη Πουρναρίου και το χωριό Ροδαυγή.

Σύντομα συνειδητοποίησα ότι παρασυρμένος και από την λιγοστή κίνηση της Ιονίας Οδού, βρέθηκα να ταξιδεύω με 140-160 χλμ. με το μικρό Ibiza να πατάει με σιγουριά στο δρόμο, ενώ οι αεροδυναμικοί θόρυβοι γι αυτές τις ταχύτητες ήταν ανύπαρκτοι καθώς δεν ενοχλούσαν καθόλου στην επικοινωνία με την συνεπιβάτη μου. Μεσολόγγι, Αμφιλοχία, Άρτα έμειναν γοργά πίσω και μόνο τα ακριβά διόδια μας έκοβαν τον ρυθμό.

Το Ibiza τράβηξε την προσοχή και κάποιων ντόπιων, ημιάγρια αλόγα όπως μας είπαν.

Μαζί με τη νύχτα ήρθε και η ψιλή βροχή μειώνοντας δραματικά την ταχύτητα, αλλά πλέον φτάναμε στον Αμμότοπο (χωριό). Αφήνοντας την Ιονία Οδό στρίψαμε δεξιά και πλέον ο στενός δρόμος ανεβοκατέβαινε ανάμεσα σε πυκνή βλάστηση και βουνά.

Η γέφυρα Μπέιλι είναι είδος μεταφερόμενης, προκατασκευασμένης γέφυρας η οποία αναπτύχθηκε στη Βρετανία κατά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο για στρατιωτικούς σκοπούς. Επινοήθηκε από τον Ντόναλντ Μπέιλι, πολιτικό μηχανικό και υπάλληλο του Υπουργείου Πολέμου της Βρετανίας, ο οποίος είχε σαν χόμπι την κατασκευή μοντέλων γεφυρών, (λίγο πριν το χωριό Ματσούκι).

Για τις συνθήκες ο ρυθμός ήταν σχετικά ψηλός, αλλά ο ζωηρός κινητήρας, το τιμόνι και τα φρένα έκαναν τη διαδρομή διασκεδαστική ενώ κάποια ψιλογλιστρήματα λόγω υγρασίας στο οδόστρωμα, το Ibiza τα διόρθωνε πριν καλά-καλά τα αντιληφθώ, (μια χαρά, σκέφθηκα, λειτουργεί το TCS).

Μέσα από τα σύννεφα ξεπετάγονται οι άγριες κορυφές των Τζουμέρκων, ενώ διακρίνονται αμυδρά και τα σπίτια του χωριού Καταρράκτης.

Γρήγορα προσπεράσαμε το χωριό Ροδαυγή κι αφήνοντας πίσω μας το Ξηροβούνι (1.754μ.), αρχίσαμε να κατηφορίζουμε προς την Πλάκα. Εκεί θα ήταν και η βάσης μας για τις υπόλοιπες ημέρες, με την νυχτερινή βροχή και την ομίχλη που έχει σκεπάσει τα πάντα, να μας προετοιμάζουν για ένα πολύ ενδιαφέρον τριήμερο στα βουνά της Ηπείρου. 

"Θα ανηφορίσουμε τον Μπάρο (1.904μ.) έως ότου μας σταματήσουν τα χιόνια", πίσω μας η Κακαρδίτσα (2.429μ.)

Κι ας είναι η οδήγηση στα Τζουμέρκα απαιτητική λόγω των ανώμαλων, στενών δρόμων και των απότομων στροφών, το μικρό Ibiza πήγε παντού. Ακόμα και στη ψηλότερη ασφάλτινη διαδρομή της χώρας, τον Μπάρο (1.904μ.).

 

SEAT Ibiza ταξιδιωτικό Δυτικά Τζουμέρκα
SEAT Ibiza ταξιδιωτικό Δυτικά Τζουμέρκα
SEAT Ibiza ταξιδιωτικό Δυτικά Τζουμέρκα
SEAT Ibiza ταξιδιωτικό Δυτικά Τζουμέρκα
SEAT Ibiza ταξιδιωτικό Δυτικά Τζουμέρκα
SEAT Ibiza ταξιδιωτικό Δυτικά Τζουμέρκα
SEAT Ibiza ταξιδιωτικό Δυτικά Τζουμέρκα
SEAT Ibiza ταξιδιωτικό Δυτικά Τζουμέρκα
SEAT Ibiza ταξιδιωτικό Δυτικά Τζουμέρκα
SEAT Ibiza ταξιδιωτικό Δυτικά Τζουμέρκα
SEAT Ibiza ταξιδιωτικό Δυτικά Τζουμέρκα
SEAT Ibiza ταξιδιωτικό Δυτικά Τζουμέρκα