Δεν θέλεις Tesla; Χάνεις το μέλλον της οδήγησης

Διαβάστε ένα ενδιαφέρον άρθρο που εξηγεί για έχει τόσο μεγάλη διαφορά η Tesla σε επίπεδο αυτόνομης οδήγησης σε σχέση με τις άλλες φίρμες αυτοκινήτων και τα δικά τους συστήματα.

Στο τεύχος του Top Gear που κυκλοφορεί σε λίγες μέρες (Σάββατο 22 Μαρτίου μαζί με την εφημερίδα "Κεφάλαιο") κάνουμε μια αναφορά σε αυτά που έχουν συμβεί με τον Elon Musk και το "σηκωμένο χέρι" και σκεφτόμαστε αν αυτό είναι σοβαρός λόγος μποϊκοτάζ των αυτοκινήτων Tesla -και άλλων προϊόντων και υπηρεσιών που έχει δημιουργήσει και διαχειρίζεται ο μεγαλύτερος προβοκάτορας της εποχής μας. 

Όπως φαίνεται δεν είμαστε οι μόνοι που κάνουμε ανάλογες σκέψεις και τις βάζουμε στο διαδίκτυο και στο "χαρτί". Ο Brooke Crothers είναι από τις πιο σημαντικές πένες σχετικά με την ηλεκτροκίνηση και εδώ να τονίσουμε ότι το Forbes δεν είναι κάποιο μέσο που είναι φιλικό προς τον Musk. 

Διαβάστε Επίσης

Σε πρόσφατο άρθρο του με τίτλο: "Αποφεύγετε την Tesla; Μπορεί να χάσετε το μέλλον της οδήγησης", ο Crothers εξηγεί τι είναι αυτό που κάνει τα Tesla να διαφέρουν, κυρίως αν μιλάμε για αυτόνομη οδήγηση και υποβοήθηση οδηγού. 

Διαβάστε το άρθρο ως έχει: 

"Παρά τις πρόσφατες διαμαρτυρίες -μερικές βίαιες και καταστροφικές- ένα Tesla παραμένει value for money και έρχεται με τεχνολογία που δεν θα βρείτε σε άλλα EVs.

Η Tesla έχει περίπου 125.000 υπαλλήλους και μόνο ένας από αυτούς είναι ο Elon Musk. Ναι, είναι το υποκείμενο έντονου ελέγχου και κριτικής. Αλλά δεν σχεδιάζει και δεν κατασκευάζει τα αυτοκίνητα και δεν δημιουργεί το λογισμικό. Αυτό το κάνουν οι άλλες δεκάδες χιλιάδες εργαζόμενοι.

Σε έναν τέλειο κόσμο, οι αγοραστικές αποφάσεις θα λαμβάνονταν με βάση τα πλεονεκτήματα του αυτοκινήτου, χωρίς την προκατάληψη κατά της Tesla. Παρακάτω θα αξιολογήσω την τεχνολογία υποβοήθησης του οδηγού, αναμφισβήτητα το μέλλον της οδήγησης.

Προηγμένο σύστημα υποβοήθησης οδηγού της Tesla -καλό και ολοένα και καλύτερο

Για μένα, ένα προηγμένο σύστημα υποβοήθησης οδηγού, ή ADAS, έχει γίνει απαραίτητο. Αυτοματοποιώντας ορισμένες από τις πιο κουραστικές διαστάσεις της οδήγησης, ένα ADAS κάνει την οδήγηση ασφαλέστερη και λιγότερο αγχωτική. Έχω δοκιμάσει εκτενώς συστήματα ADAS (για τουλάχιστον μια εβδομάδα σε κάθε EV) σε ηλεκτρικά οχήματα των General Motors, Ford, Rivian, Acura, Subaru και Tesla (βλ. σημειώσεις* στο τέλος). Ενώ τα ADAS της GM και της Ford - Super Cruise και BlueCriuse, αντίστοιχα -είναι πολύ καλά, δεν είναι στο επίπεδο της πλήρους αυτόνομης οδήγησης της Tesla. Και κανένα δεν προσφέρει δωρεάν ADAS όπως η Tesla με τον αυτόματο πιλότο.

Το ADAS της Tesla διατίθεται σε τρεις παραλλαγές: Autopilot, Enhanced Autopilot και Full Self Driving ή FSD. Το Autopilot είναι ένα βασικό, δωρεάν ADAS που συνοδεύει όλα τα Tesla. Επιταχύνει, φρενάρει και κατευθύνει το αυτοκίνητο για εσάς. Σε ορισμένα σενάρια αυτό μπορεί να σημαίνει ότι το αυτοκίνητο ουσιαστικά οδηγεί μόνο του. Για παράδειγμα, στην οδήγηση στον αυτοκινητόδρομο. Και το Enhanced Autopilot (αναβάθμιση 6.000 δολαρίων) προσθέτει λειτουργίες όπως αυτόματη αλλαγή λωρίδας, Autopark και Smart Summon.

Πλήρης αυτόματη οδήγηση: FSD (99 δολάρια/μήνα) είναι η αλλαγή του παιχνιδιού. Καμία άλλη αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία δεν μπορεί να το φτάσει, σύμφωνα με την εμπειρία μου από τη δοκιμή διαφόρων ADAS. Μπορεί να αποδώσει, σε ορισμένα σενάρια, παρόμοια με ένα ταξί χωρίς οδηγό της Waymo. Και αυτό λέει πολλά. Είχα την ευκαιρία να χρησιμοποιήσω τόσο τα οχήματα χωρίς οδηγό της Waymo όσο και το νέο Tesla Model Y (το οποίο ξεκινά τις παραδόσεις αυτό το μήνα) και εξεπλάγην από το πόσο ικανό ήταν το νέο Y με το FSD v13, την πιο πρόσφατη έκδοση του ADAS της Tesla.

Η διαφορά είναι οι τοπικοί δρόμοι

Η διαφορά μεταξύ της Tesla και των υπολοίπων είναι οι τοπικοί δρόμοι και οι παράδρομοι. (Εκεί όπου λάμπει και η Waymo.) Εδώ είναι που οι ανταγωνιστικές αυτοκινητοβιομηχανίες ρίχνουν την πετσέτα. Αλλά υπάρχει λόγος γι' αυτό. Οι τοπικοί δρόμοι και οι παράδρομοι είναι γεμάτοι ρίσκο και απρόβλεπτα. Περισσότερο από την οδήγηση σε αυτοκινητόδρομο.

Έτσι, τα ανταγωνιστικά συστήματα, όπως το Super Cruise της GM, επιλέγουν να περιορίσουν τα ADAS τους στους αυτοκινητόδρομους. Αυτό είναι μια χαρά. Στην πραγματικότητα, θα προτιμούσα να οδηγώ ο ίδιος το αυτοκίνητο στους περισσότερους τοπικούς δρόμους. Και έχω διαπιστώσει ότι το Super Cruise επιτυγχάνει μια καλή ισορροπία μεταξύ της παροχής ενός πολύ καλού ADAS για αυτοκινητόδρομους, ενώ αφήνει τους τοπικούς δρόμους στον οδηγό.

Υπάρχουν όμως και κάποιοι τοπικοί δρόμοι στο Λος Άντζελες όπου ένα ADAS είναι χρήσιμο. Αυτοί με χρόνια πυκνή κυκλοφορία μπορεί να είναι εξίσου κουραστικοί με την οδήγηση σε αυτοκινητόδρομο. Και η ανία οδηγεί σε πλήξη, η οποία μπορεί να οδηγήσει σε απόσπαση της προσοχής, η οποία μπορεί να οδηγήσει σε ατυχήματα. Το FSD της Tesla δεν αποφεύγει τους τοπικούς δρόμους.

Την Παρασκευή, δοκίμασα το FSD v13 (έκδοση 13) στο Woodland Hills του Λος Άντζελες σε ένα 2025 Model Y. Την προηγούμενη εβδομάδα, δοκίμασα το v13 σε ένα "νέο" (ανανεωμένο) 2026 Model Y. Στην πιο πρόσφατη δοκιμή απέδωσε όπως το σύστημα χωρίς οδηγό της Waymo - το οποίο έχω χρησιμοποιήσει πολλές φορές. Άφησα το Model Y να οδηγήσει μόνο του για περίπου 30 λεπτά. Αντιμετώπισε δύσκολες αριστερές στροφές στην κίνηση, αυτοκίνητα που έκοβαν μπροστά του, ακόμα και ένα γεμάτο πάρκινγκ στο Whole Foods. Σε όλα τα σενάρια λειτούργησε με το ίδιο είδος αυτονομίας που έχω βιώσει με τη Waymo.

Η ομορφιά ενός συστήματος αυτόνομης οδήγησης όπως το FSD είναι ότι δεν χάνει την συγκέντρωσή του. Ποτέ δεν αποσπάται η προσοχή του. Σε αντίθεση με όλους τους οδηγούς στο Λος Άντζελες που στέλνουν μηνύματα και οδηγούν. Το θέμα είναι ότι η αυτονομία δεν χρειάζεται απαραίτητα να περιορίζεται στην οδήγηση στον αυτοκινητόδρομο. Και, θα έλεγα, όσο υψηλότερο είναι το επίπεδο αυτονομίας, τόσο το καλύτερο. Δεν θα το βρείτε αυτό από καμία άλλη αυτοκινητοβιομηχανία εκτός της Tesla.

*Έχω δοκιμάσει προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης στο Tesla Model Y, το Chevy Bolt EUV Premier, το Cadillac Lyriq, το Chevy Blazer EV, το GMC Hummer EV, το Ford Mustang Mach-E, το Ford F-150 Lightning, τα Rivian R1S και R1T, το Acura ZDX Type S και το Subaru Solterra (το Solterra διαθέτει ένα λιγότερο προηγμένο ADAS)".

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network