Steer-by-Wire: Πώς λειτουργεί η τεχνολογία που αλλάζει το αυτοκίνητο

Η τεχνολογία Steer-by-Wire για το σύστημα διεύθυνσης είναι η επόμενη τεχνολογία που θα μας φέρει μεγάλες αλλαγές στα αυτοκίνητα και ορισμένα μοντέλα την έχουν ήδη ενσωματώσει.

NIO ET9 ZF Steer-by-wire
NIO ET9 ZF Steer-by-wire
NIO ET9 ZF Steer-by-wire
NIO ET9 ZF Steer-by-wire

Η ZF κάνει ένα ακόμα βήμα προς το μέλλον των αυτοκινήτων που καθορίζονται από το λογισμικό, εξοπλίζοντας το νέο ηλεκτρικό sedan NIO ET9 με το τελευταίας γενιάς σύστημα Steer-by-Wire. Η συνεργασία αυτή σηματοδοτεί την είσοδο της γερμανικής εταιρείας σε μια ταχέως αναπτυσσόμενη αγορά, όπου τα ηλεκτρονικά συστήματα διεύθυνσης και πέδησης αντικαθιστούν τις μηχανικές συνδέσεις και τα υγρά συστημάτων.

NIO ET9 ZF Steer-by-wire

To Steer-by-Wire αλλάζει τα αυτοκίνητα

Στο NIO ET9, η ZF προμηθεύει τόσο τον ενεργοποιητή του τιμονιού, που αναπαράγει την αίσθηση οδήγησης, όσο και τον ενεργοποιητή του συστήματος διεύθυνσης, ο οποίος είναι σχεδιασμένος με πλεονασματική αρχιτεκτονική για μέγιστη ασφάλεια. Χάρη στο Steer-by-Wire, δεν υπάρχει πλέον φυσική σύνδεση μεταξύ του τιμονιού και των μπροστινών τροχών.

Διαβάστε Επίσης

Το σύστημα προσαρμόζει δυναμικά την αναλογία της γωνίας τιμονιού σε σχέση με τους τροχούς, προσφέροντας μεγαλύτερη ευελιξία σε ελιγμούς χαμηλής ταχύτητας, όπως το παρκάρισμα, και πιο άμεση απόκριση σε υψηλές ταχύτητες.

NIO ET9 ZF Steer-by-wire

Επιπλέον, σε συνδυασμό με την τεχνολογία AKC (Active Kinematics Control) της ZF, που αφορά τη μελετημένη οπισθοδιεύθυνση, ενισχύεται η σταθερότητα και η άνεση οδήγησης, ειδικά σε μακρύμεσης βάσης ηλεκτρικά οχήματα.

Ο Dr. Peter Holdmann, μέλος του διοικητικού συμβουλίου της ZF και υπεύθυνος για τη νέα επιχειρησιακή μονάδα "Chassis Solutions", δήλωσε: "Με το Steer-by-Wire, εγκαινιάζουμε την εποχή του λογισμικά καθοριζόμενου οχήματος, προσφέροντας στους κατασκευαστές νέες δυνατότητες στον σχεδιασμό, την άνεση, τις λειτουργίες οδήγησης και την ασφάλεια".

ZF Peter Holdmann
O Peter Holdman της ZF. 

Στρατηγική Συνεργασία ZF - NIO

Η συνεργασία της ZF με τη NIO δεν αποτελεί μια απομονωμένη συνεργασία, αλλά μέρος μιας στρατηγικής σχέσης που ξεκίνησε το 2022. Ο Danilo Teobaldi, επικεφαλής μηχανικός της NIO, τόνισε πως το Steer-by-Wire είναι κλειδί για τη νέα γενιά premium ηλεκτρικών οχημάτων, καθώς προσφέρει "βελτιωμένη οδηγική άνεση, δυναμική συμπεριφορά χωρίς συμβιβασμούς και μελλοντική επεκτασιμότητα".

Η NIO, έχοντας θέσει ως στόχο να πρωταγωνιστήσει στην παγκόσμια αγορά των έξυπνων EVs, θεωρεί τη συνεργασία με την ZF ένα σημαντικό βήμα για την υλοποίηση αυτής της φιλοδοξίας.

NIO ET9 ZF Steer-by-wire

Στην πρώτη γραμμή της καινοτομίας

Εκτός από τη συνεργασία με τη NIO, η ZF έχει ήδη κλείσει συμφωνίες για την εφαρμογή του Steer-by-Wire με έναν ακόμα παγκόσμιο κατασκευαστή, ενώ υπάρχουν νέες παραγγελίες για την ευρωπαϊκή αγορά.

NIO Danilo Teobaldi
Ο Danilo Teobaldi της ΝΙΟ.

Η επέκταση της ZF στα συστήματα By-Wire δεν περιορίζεται μόνο στο Steer-by-Wire. Η νέα μονάδα "Chassis Solutions" της εταιρείας συνδυάζει τις τεχνολογίες ενεργητικής ασφάλειας και πλαισίου σε ένα ενιαίο σύνολο, επιταχύνοντας την υιοθέτηση συστημάτων όπως το Brake-by-Wire, για το οποίο η εταιρεία έχει ήδη κλείσει συμφωνία για την προμήθεια σε σχεδόν πέντε εκατομμύρια οχήματα παγκοσμίως.

Με ένα πλήρες χαρτοφυλάκιο συστημάτων By-Wire, η ZF τοποθετείται ως βασικός παίκτης στη μετάβαση προς μια νέα εποχή στην αυτοκινητοβιομηχανία, όπου τα μηχανικά μέρη παραχωρούν τη θέση τους σε προηγμένες ηλεκτρονικές και λογισμικές λύσεις.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network