Η ελληνική αγορά κινήθηκε το 2024 με οριακή αύξηση 2% που μεταφράζεται σε 137.200 μονάδες. Συνολικά ο όμιλος Stellantis οδήγησε την αγορά με μερίδιο αγοράς 23% που αντιστοιχεί σε 32.052 πωληθέντα μοντέλα από όλες τις φίρμες του ομίλου. Σημαντική διεύρυνση κατά 44% παρουσίασε η Toyota με ταξινομήσεις 24.067 μονάδων.
Σε σύγκριση με το 2023 επίσης καλά τα πήγαν οι Suzuki με πωλήσεις 10.652 μονάδων (αύξηση 40%) και Nissan με 4.326 μονάδες (αύξηση 40%). Η Volkswagen κινήθηκε πτωτικά κατά 10% με ταξινομήσεις 17.103 μονάδων ενώ στην 4η θέση βρέθηκε η Hyundai με 13.680 μονάδες (μείωση 16%). Μικρή διεύρυνση 3% σημείωσε η BMW με ταξινομήσεις 8.805 μονάδων.
Πρώτο μοντέλο στις ελληνικές πωλήσεις αναδείχθηκε το Toyota Υaris Cross με 8.195 μονάδες, ακολουθούμενο από το Toyota Yaris (6.836 μονάδες) και το Peugeot 2008 (4.986 μονάδες). Την πρώτη πεντάδα έκλεισε με το Citroen C3 (4.904 μονάδες) και το Suzuki Vitara (4.645 μονάδες).
Οι υπόλοιπες αγορές
Η αγορά της Ρουμανίας είναι παραπλήσια σε όγκο πωλήσεων με την ελληνική. Εκεί την περασμένη χρονιά πουλήθηκαν 151.400 καινούργια αυτοκίνητα σημειώνοντας αύξηση κατά 4%. Η εγχώρια αυτοκινητοβιομηχανία της Dacia κατέχει ηγετική θέση με μερίδιο αγοράς 29,4%. Ωστόσο, το 2024 οι πωλήσεις της Dacia στη Ρουμανία σημείωσαν μικρή πτώση 3% με τις συνολικές πωλήσεις να προσδιορίζονται στις 44.470 μονάδες.
Στη δεύτερη θέση βρέθηκε η Toyota με πωλήσεις 12.818 μονάδων και αύξηση 20%. Ακολούθησαν οι: Skoda (10.612 μονάδες +1%), Hyundai (10.268 μονάδες +14%) και Renault (10.252 μονάδες -4%). Πρώτο μοντέλο σε πωλήσεις ήταν το Dacia Logan (14.974 μονάδες) ακολουθούμενο από τα: Dacia Duster (13.856), Dacia Sandero (8.274) και Skoda Octavia (4.225).
Μικρή η αγορά του Λουξεμβούργου αλλά με τα μεγαλύτερα κατά κεφαλήν εισοδήματα σε όλη την Ευρώπη. Οι ετήσιες πωλήσεις 2024 κινήθηκαν περίπου στις 47.000 μονάδες μειωμένες κατά 4% σε σχέση με το 2023. Οι τρεις πρώτες εταιρείες σε ταξινομήσεις ήταν οι: Volkswagen, BMW και Mercedes, ενώ τα τρία πιο εμπορικά μοντέλα ήταν τα: Tesla Model 3, VW Golf και Tesla Model Y.
Η αγορά της Ουγγαρίας κινήθηκε ανοδικά κατά 13% που μεταφράζεται σε συνολικές πωλήσεις 121.700 μονάδων. Εκεί η Suzuki διατηρεί μονάδα παραγωγής και έχει ισχυρή παρουσία σημειώνοντας μάλιστα αύξηση στις ταξινομήσεις μοντέλων της κατά 29%. Στη 2η θέση βρέθηκε η Toyota και στην 3η, η Skoda. Το πιο δημοφιλές μοντέλο ήταν το Suzuki Vitara με δεύτερο το Suzuki S-Cross και τρίτο το Skoda Octavia.
Η ισπανική αγορά ξεπέρασε πέρυσι το ένα εκατ. πωληθέντα αυτοκίνητα σημειώνοντας αύξηση 8%. Είναι η πρώτη χρονιά μετά το 2019 όπου η συγκεκριμένη αγορά έφθασε τόσο ψηλά. Πρώτη εταιρεία σε πωλήσεις ήταν η Toyota με 2η την Volkswagen και 3η την Renault. Στην μάχη των μοντέλων, την πρώτη θέση κατέλαβε το Dacia Sandero ακολουθούμενο από τα Toyota Corolla και SEAT Ibiza.
Από την άλλη, η αγορά της Ελβετίας σημείωσε το 2024 συνολικές πωλήσεις 239.100 μονάδων μειωμένες κατά 5,2% σε σχέση με το 2023. Ο όμιλος της VW είχε ηγετική θέση όμως πέρυσι είδε τις πωλήσεις του να μειώνονται κατά 10%. Ωστόσο, παρέμεινε στην πρώτη θέση με δεύτερη εταιρεία σε πωλήσεις την BMW και τρίτη την Skoda. Το πιο εμπορικό μοντέλο ήταν το Tesla Model Y με δεύτερο το Skoda Octavia και τρίτο το BMW X1.
Μια μεγάλη ευρωπαϊκή αγορά είναι και η γαλλική με τις πωλήσεις του 2024 να σημειώνουν μείωση κατά 3% και συνολικές πωλήσεις της τάξεως του 1,72 εκατ. μονάδων. Πρωταγωνιστής στις πωλήσεις ήταν η Renault με πιο δημοφιλές μοντέλο – ανεξαρτήτου κατηγορίας – το Clio. Στη δεύτερη θέση βρέθηκε η Peugeot κυρίως με τις καλές πωλήσεις του 208 ενώ στην τρίτη θέση ήταν η Dacia με το Sandero να είναι το πιο εμπορικό της μοντέλο.
Οριακή μείωση 0,2% σημείωσε η αγορά της Ιταλίας με ταξινομήσεις που έφθασαν τις 1,57 εκατ. μονάδες. Διεύρυνση σημείωσε η Renault και η Toyota ενώ διψήφια πτώση είχε ο όμιλος Stellantis. Πρώτη εταιρεία σε ταξινομήσεις ήταν η FIAT με συρρίκνωση όμως κατά 18% και πιο δημοφιλές μοντέλο το Panda που ξεπέρασε τις 99.000 πωληθείσες μονάδες. Στη 2η θέση βρέθηκε η Toyota και στην τρίτη η Volkswagen. Σε επίπεδο μοντέλων, μετά το Panda βρέθηκε το Dacia Sandero ακολουθούμενο από το Jeep Avenger.