Η ισχνή αύξηση των πωλήσεων καινούργιων αυτοκινήτων τον Οκτώβριο στην Ευρώπη γύρισε σε συρρίκνωση τον Νοέμβριο με απότομες μειώσεις στην γαλλική και ιταλική αγορά αλλά και στασιμότητα στην γερμανική αγορά.
Η επιβράδυνση των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων (EV) αντισταθμίστηκε μόνο εν μέρει από την αύξηση των ταξινομήσεων υβριδικών μοντέλων, οι οποίες ξεπέρασαν εκείνες των diesel για 3o συνεχόμενο μήνα, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA).
Οι πωλήσεις των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 9,5% τον Νοέμβριο στην Ευρωπαϊκή Ένωση, ενώ εκείνες των υβριδικών αυτοκινήτων (HEV) αυξήθηκαν κατά 18,5%.
Η Tesla και η SAIC Motor, οι οποίες υπάχθηκαν στους νέους υψηλότερους δασμούς της ΕΕ από τον Νοέμβριο, είδαν τις πωλήσεις τους να μειώνονται κατά 40,9% και 7,8%, αντίστοιχα.
Τα ηλεκτροκίνητα οχήματα - είτε BEV, HEV είτε plug-in υβριδικά (PHEV) - που πωλήθηκαν στην ΕΕ αντιπροσώπευαν το 55,8% των ταξινομήσεων επιβατικών αυτοκινήτων τον Νοέμβριο, από 51,8% το προηγούμενο έτος.
Καθώς οι νέοι στόχοι της ΕΕ για τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα διαφαίνονται το επόμενο έτος, η ACEA δήλωσε ότι απαιτείται αναθεώρηση του κανονισμού και ότι διεξάγει συζητήσεις με τους νομοθέτες της ΕΕ σχετικά με αυτό.
"Στην Ευρώπη, έχουμε μερικά ζητήματα. Έχουμε πολύ δαπανηρές τιμές ενέργειας και ηλεκτρικής ενέργειας. Δεν έχουμε ακόμη στην ίδια την Ευρώπη τις πρώτες ύλες και την αλυσίδα εφοδιασμού που χρειαζόμαστε για την ηλεκτροκίνηση”, δήλωσε την Τρίτη στο Reuters η γενική διευθύντρια της ACEA, Sigrid de Vries.