Οι ΗΠΑ ετοιμάζονται για χορήγηση δανείου άνω των 9,2 δισεκατομμυρίων ευρώ στην Ford και σε έναν συνεργάτη της, για την κατασκευή νέων εργοστασίων παραγωγής μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων (EV), με την κορυφαία ενεργειακή υπηρεσία της χώρας να ανακοινώνει αυτήν την εβδομάδα ότι έχει ολοκληρωθεί η προσφορά.
Τη Δευτέρα 16 Δεκεμβρίου, το Υπουργείο Ενέργειας των ΗΠΑ (DOE) ανακοίνωσε ότι ολοκλήρωσε τη συμφωνία για δάνειο ύψους 9,22 δισεκατομμυρίων ευρώ προς τη Ford και τη νοτιοκορεατική εταιρεία SK On, με στόχο την ανέγερση τριών νέων εγκαταστάσεων παραγωγής μπαταριών στο Κεντάκι και το Τενεσί, όπως ανέφερε το Reuters.
Η κοινοπραξία BlueOval SK πρόκειται να λάβει το μεγαλύτερο δάνειο που έχει χορηγηθεί ποτέ από το πρόγραμμα Δανείων για Οχήματα Προηγμένων Τεχνολογιών του Υπουργείου Ενέργειας, και το συγκεκριμένο δάνειο προέρχεται από την κυβέρνηση Biden, λίγο πριν την ανάληψη της προεδρίας από τον Donald Trump τον Ιανουάριο.
Οι εργασίες ξεκινούν το 2025
Οι δύο εταιρείες προγραμματίζουν την έναρξη κατασκευής του πρώτου εργοστασίου στο Κεντάκι το 2025, με την εγκατάσταση στο Τενεσί να ακολουθεί αργότερα την ίδια χρονιά. Η χρηματοδότηση αυτή αναμένεται να υποστηρίξει την παραγωγή 120 GWh μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων ετησίως, καθώς οι ΗΠΑ επιδιώκουν να ενισχύσουν την εγχώρια αλυσίδα εφοδιασμού μπαταριών και να μειώσουν την εξάρτησή τους από την Κίνα.
Σε συνέντευξή του, ο επικεφαλής του προγράμματος δανείων του DOE, Jigar Shah, ανέδειξε τη σημασία του δανείου για την ενίσχυση των θέσεων εργασίας στις ΗΠΑ και την προώθηση της τοπικής παραγωγής μπαταριών EV.
"Αυτό το πρόγραμμα είναι κρίσιμο για να επιλέξουν οι άνθρωποι τις Ηνωμένες Πολιτείες", είπε. "Όταν κοιτάξετε τον ανταγωνισμό που έχουμε από την Κίνα, είναι ξεκάθαρο για μένα ότι αυτοί χρησιμοποιούν εδώ και πολύ καιρό φτηνά δάνεια για να προωθήσουν τη μεγάλη παραγωγική ικανότητα, η οποία έχει αποδυναμώσει πολλές κοινότητες στο Κεντάκι, το Τενεσί και άλλες πολιτείες της χώρας", κατέληξε ο Shah.
Επικρίσεις για καθυστέρηση
Το Υπουργείο Ενέργειας είχε αρχικά προσφέρει μια προγραμματισμένη δέσμευση για δάνειο ύψους 8,8 δισεκατομμυρίων ευρώ, ενώ κάποιοι επέκριναν την καθυστέρηση των 18 μηνών από την έγκριση του σχεδίου τον Ιούνιο του 2023.
Η κοινοπραξία BlueOval SK απάντησε στις επικρίσεις σχετικά με τη διάρκεια της διαδικασίας, λέγοντας ότι το Υπουργείο πέρασε από αυστηρή επιμέλεια για την ολοκλήρωση του δανείου, περιλαμβάνοντας λεπτομερείς ελέγχους των οικονομικών, τεχνικών, νομικών, αγοραστικών και πιστωτικών επιπτώσεων.
Να σημειωθεί πως η Ford έχει επίσης συμφωνία προμήθειας μπαταριών με τον Νοτιοκορεάτη προμηθευτή LG Energy Solution (LGES) για τις αγορές της Ευρώπης και της Βόρειας Αμερικής. Μέρος αυτής της συμφωνίας, περιλαμβάνει τη μεταφορά παραγωγής μπαταριών για την Mustang Mach-E στις ΗΠΑ.
Στην κλήση για τα οικονομικά αποτελέσματα του τρίτου τριμήνου, η Ford ανακοίνωσε ζημία 1,15 δισεκατομμυρίων ευρώ από τα EV, λέγοντας ότι αναμένει να καταγράψει συνολική ετήσια ζημία περίπου 4,8 δισεκατομμυρίων ευρώ.