Υπάρχει μια χώρα που έχει απαγορεύσει ήδη τα θερμικά αυτοκίνητα

Υπάρχει μια χώρα που από την 1η Ιανουαρίου του 2024 έχουν απαγορευτεί οι εισαγωγές θερμικών αυτοκινήτων αλλά υπάρχουν διάφορα προβλήματα από αυτή την απόφαση.

Αιθιοπία αυτοκίνητα

Η Ευρώπη σκοπεύει να απαγορεύσει τα καινούργια θερμικά αυτοκίνητα το 2035 και  βλέπουμε, με όραμα να πωλούνται μόνο ηλεκτρικά και νέας τεχνολογίας αυτοκίνητα που θεωρητικά είναι καλύτερα για το περιβάλλον. Υπάρχει όμως ήδη μια χώρα που το έχει κάνει αυτό και μάλλον δεν μπορείς να μαντέψεις ποια είναι. 

Αιθιοπία αυτοκίνητα

Η απόφαση του Awgachew Seleshi, ενός δημόσιου υπαλλήλου από την Αντίς Αμπέμπα της Αιθιοπίας, να αποκτήσει ηλεκτρικό αυτοκίνητο έμοιαζε να ταιριάζει με τη νέα στρατηγική της κυβέρνησης για σταδιακή κατάργηση των βενζινοκίνητων οχημάτων. Ωστόσο, λίγους μήνες μετά την αγορά του, ο Seleshi αναρωτιέται αν έκανε τη σωστή επιλογή.

Διαβάστε Επίσης

Αντιμετωπίζει προβλήματα όπως οι συχνές διακοπές ηλεκτροδότησης στην πρωτεύουσα και η δυσκολία εύρεσης ανταλλακτικών. "Η φόρτιση του αυτοκινήτου μου είναι μια πρόκληση", δηλώνει στον Indepedent. "Τα ανταλλακτικά από την Κίνα είναι ακριβά, λίγοι μηχανικοί μπορούν να επιδιορθώσουν τέτοια οχήματα, και η μεταπωλητική τους αξία είναι χαμηλή".

Πρωτοποριακή πολιτική αλλά με δυσκολίες

Η Αιθιοπία, από τον Ιανουάριο του 2024, έγινε η πρώτη χώρα στον κόσμο που απαγόρευσε την εισαγωγή μη ηλεκτρικών ιδιωτικών οχημάτων. Η απόφαση αυτή είχε ως στόχο τη μείωση της εξάρτησης από την επιδότηση καυσίμων, ενώ παράλληλα προωθεί τις πράσινες τεχνολογίες για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής.

Η κυβέρνηση, μάλιστα, αύξησε πρόσφατα την τιμή των καυσίμων έως και 8%, στο πλαίσιο ενός σχεδίου για σταδιακή κατάργηση όλων των επιδοτήσεων. Παράλληλα, εισάγονται πάνω από 100.000 ηλεκτρικά οχήματα κάθε μήνα, με στόχο να φτάσουν τα 500.000 μηνιαίως έως το 2030.

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Η βασική ελπίδα της κυβέρνησης στηρίζεται στο Μεγάλο Φράγμα Αναγέννησης του Νείλου, το οποίο προβλέπεται να παράγει πάνω από 5.000 μεγαβάτ ηλεκτρικής ενέργειας εντός του επόμενου έτους.
Αντιδράσεις και Έλλειψη Υποδομών

Παρότι η πολιτική της κυβέρνησης φαντάζει φιλόδοξη, πολλοί κάτοικοι της Αντίς Αμπέμπα παραμένουν δύσπιστοι. Οι υποδομές φόρτισης είναι περιορισμένες, ενώ οι ελάχιστοι διαθέσιμοι μηχανικοί αδυνατούν να ανταποκριθούν στη ζήτηση. "Υπάρχουν μόλις δύο ή τρία συνεργεία που μπορούν να επισκευάσουν ηλεκτρικά οχήματα, και εμείς οι ίδιοι δεν έχουμε τα κατάλληλα εργαλεία ή γνώση", εξηγεί ο μηχανικός Yonas Tadelle.

Αυτόνομο αυτοκίνητο με επιβάτη στο πίσω κάθισμα

Πολλά από τα εισαγόμενα οχήματα είναι κινεζικής κατασκευής, με αμφιλεγόμενη ποιότητα, ενώ το κόστος κάποιων φτάνει τα 20.000 ευρώ. Σύμφωνα με τον οικονομολόγο Samson Berhane, η ξαφνική εισροή ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε μια χώρα με ελλιπή υποδομή δυσκολεύει την προσαρμογή των καταναλωτών.

Στροφή στη βενζίνη

Οι δυσκολίες ωθούν πολλούς οδηγούς να επιστρέφουν στα βενζινοκίνητα οχήματα. Ο επιχειρηματίας Yared Alemayehu, αφού πούλησε το ηλεκτρικό του αυτοκίνητο με ζημία, επέλεξε να αγοράσει ένα Toyota Corolla του 2007. Παρά την υψηλή φορολογία στα βενζινοκίνητα, το Corolla φάνηκε πιο αξιόπιστη επιλογή.
Παρόμοια εμπειρία είχε και ο ταξιτζής Dereje Hailu, ο οποίος δηλώνει: "Φοβάμαι ότι μπορεί να μείνω από μπαταρία αν απομακρυνθώ από την Αντίς Αμπέμπα".

Αιθιοπία αυτοκίνητα

Μελλοντικά σχέδια και ελπίδες

Η κυβέρνηση σχεδιάζει την ανάπτυξη δημόσιων σταθμών φόρτισης και τη δημιουργία εργοστασίου παραγωγής μπαταριών EV για μείωση των εισαγωγών. Παράλληλα, ο υπουργός Μεταφορών, Bareo Hassen Bareo, εκφράζει την αισιοδοξία του για το μέλλον της Αιθιοπίας ως πρότυπο πράσινης οικονομίας.

Ωστόσο, οι προκλήσεις είναι πολλές. Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά ο Independent, η επιτυχία της μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση θα εξαρτηθεί από την επένδυση στις απαραίτητες υποδομές και την καλύτερη εξυπηρέτηση των καταναλωτών.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network