Η κινεζική βιομηχανία αυτοκινήτων έχει αναμφίβολα εξελιχθεί εντυπωσιακά σε σχεδιασμό, τεχνολογία, ποιότητα και πολυτέλεια τα τελευταία χρόνια. Τόσο πολύ, που η νέα μάρκα Maextro, φιλοδοξεί να ανταγωνιστεί ευρωπαϊκούς κολοσσούς όπως οι Rolls-Royce, Bentley και Maybach.
Το πρώτο της μοντέλο, το S800, υπόσχεται ανάλογο επίπεδο πολυτέλειας σε σαφώς χαμηλότερη τιμή. Η μάρκα ονομάζεται Maextro και παρά το όχι και τόσο εύηχο όνομα, δεν είναι ένα τυχαίο εγχείρημα.

Αποτελεί καρπό μιας στρατηγικής συνεργασίας μεταξύ του τεχνολογικού γίγαντα Huawei και της κατασκευάστριας αυτοκινήτων JAC. Το S800 παρουσιάστηκε επίσημα, πριν από την κυκλοφορία του στην αγορά που προγραμματίζεται για την άνοιξη του 2025.
Υιοθετεί την κλασική συνταγή των πολυτελών μοντέλων. Μακρύ καπό, ρέουσα γραμμή οροφής που καταλήγει ομαλά στο πίσω μέρος και ένα τεράστιο μεταξόνιο που τραβάει την προσοχή.
Αντιγραφή των ανταγωνιστών
Παρά την πρόοδο της κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας στον σχεδιασμό, το Maextro S800 δεν μπορεί να αποφύγει την παγίδα της αντιγραφής. Αντί να δημιουργήσει μια δική του σχεδιαστική ταυτότητα, αποτελεί ένα συνονθύλευμα ευρωπαϊκών μοντέλων της κατηγορίας.

Οι τροχοί παραπέμπουν ξεκάθαρα στη Rolls-Royce, ο χρωμιωμένος προφυλακτήρας θυμίζει έντονα Bentley, ενώ η διχρωμία του αμαξώματος δείχνει προς την κατεύθυνση της Maybach. Στο πίσω μέρος, η κλίση της οροφής θυμίζει Porsche Panamera, γεγονός που ενισχύει την αίσθηση ενός μείγματος επιρροών.
Ωστόσο, το S800 διαθέτει και κάποιες πρωτότυπες λεπτομέρειες, όπως οι μοναδικές λαβές θυρών με αστρικό μοτίβο και οι περίτεχνοι LED προβολείς. Αυτές οι πινελιές, όμως, δεν είναι αρκετές για να εξαλείψουν τη γενική αίσθηση αντιγραφής στον σχεδιασμό του.
Επιβλητικές διαστάσεις
Ο Yu Chengdong, διευθύνων σύμβουλος του της Huawei, τόνισε με υπερηφάνεια ότι το Maextro S800 είναι μεγαλύτερο από το 99,99% των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στην Κίνα. Με μήκος 5,48 μέτρα, πλάτος 2 μέτρα, ύψος 1,53 μέτρα και μεταξόνιο 3,37 μέτρα, το S800 σίγουρα ξεχωρίζει.

Αυτές οι διαστάσεις είναι παρόμοιες με τη Mercedes-Maybach S-Class, που αποτέλεσε σημείο αναφοράς για το κινεζικό μοντέλο. Ωστόσο, το S800 υπολείπεται κατά 6,5 εκατοστά από τη Rolls-Royce Ghost, ενώ απέχει 50,2 ολόκληρα εκατοστά από τη Phantom EWB.
Πολυτελές εσωτερικό
Μία φωτογραφία-προεπισκόπηση αποκαλύπτει την πολυτέλεια του εσωτερικού, αν και ακόμη αφήνει αρκετά στη φαντασία. Η οροφή με φωτισμό που παραπέμπει σε έναστρο ουρανό, εμπνευσμένη από τη Rolls-Royce, δημιουργεί ατμόσφαιρα κομψότητας, ενώ η χρήση υψηλής ποιότητας υλικών ενισχύει την αίσθηση πολυτέλειας.

Τα δύο ανεξάρτητα καθίσματα πίσω, αφήνουν να εννοηθεί πως θα υπάρχει τετραθέσια διάταξη, εστιάζοντας σε όσους προτιμούν να μην βρίσκονται οι ίδιοι στη θέση οδήγησης. Επιπλέον, χάρη στη συνεργασία με τη Huawei, το S800 ενσωματώνει προηγμένες τεχνολογίες, όπως σύστημα τεχνητής νοημοσύνης και δυνατότητες αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 3.
Ανακοινώθηκε η τιμή

Το S800, βασίζεται στην έξυπνη πλατφόρμα Tuling της Huawei, αν και προς το παρόν τα τεχνικά χαρακτηριστικά της παραμένουν ερωτηματικό. Αναμένεται να ανακοινωθούν καθώς θα πλησιάζουμε στην ημερομηνία κυκλοφορίας του μοντέλου το 2025.
Η τιμή του, όμως, είναι ήδη γνωστή. Οι προπαραγγελίες στην Κίνα ξεκίνησαν με προκαταβολή 2.600 ευρώ, ενώ η τελική τιμή εκτιμάται μεταξύ 130.000-200.000 ευρώ.