
Η Mercedes αναπτύσσει ένα σαρωτικό πρόγραμμα περικοπής κόστους μετά από ένα απογοητευτικό 3ο τρίμηνο, όταν τα κέρδη της στον τομέα των επιβατικών αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 2/3 και το περιθώριο κέρδους έπεσε μόλις στο 4,7%.
Η εταιρεία στοχεύει στη μείωση του κόστους κατά αρκετά δισ. ευρώ ετησίως τα επόμενα χρόνια, δήλωσε προσφάτως εκπρόσωπος της Mercedes. Το σχέδιο συνδυάζει τις προσπάθειες εξοικονόμησης κόστους με μια στρατηγική αύξησης των εσόδων.
Ο οικονομικός διευθυντής της Mercedes, Harald Wilhelm, είχε αφήσει να εννοηθεί ότι δρομολογούνται μέτρα μείωσης του κόστους μετά από μια "απαράδεκτη" επίδοση 3ου τριμήνου. Ο ίδιος δεν έκανε λόγο για πιθανές μειώσεις του εργατικού δυναμικού, αλλά δήλωσε ότι το εργατικό κόστος βρίσκεται υπό έλεγχο.

Οι 91.000 εργαζόμενοι της Mercedes που βρίσκονται στα γερμανικά εργοστάσια και διοικητικά κέντρα προστατεύονται από συμβάσεις εργασίας, σε αντίθεση με τους προσωρινά απασχολούμενους.
Η πρόσφατη αδύναμη ζήτηση για τα μοντέλα S-Class και EQS οδήγησε στη μη ανανέωση των συμβάσεων προσωρινής απασχόλησης στο εργοστάσιο της Mercedes στο Sindelfingen. Τα προτεινόμενα μέτρα βασίζονται στην αύξηση της αποδοτικότητας κόστους της εταιρείας που ξεκίνησε το 2019. Αυτές οι προσπάθειες επικεντρώθηκαν στη βελτίωση της τυποποίησης σε όλο το σχεδιασμό και την προμήθεια οχημάτων.
Το 2020, η Mercedes πούλησε το εργοστάσιό της στο Hambach της Γαλλίας, που κατασκευάζει μικρά αυτοκίνητα Smart, στην βρετανική αυτοκινητοβιομηχανία Ineos. Η Mercedes συνεχίζει να αξιολογεί τις δραστηριότητες στο Aguascalientes, στο Μεξικό, όπου παράγεται σήμερα μόνο το μοντέλο GLB. Η τοπικοποίηση των αλυσίδων εφοδιασμού, ιδίως στην Κίνα, θα μπορούσε επίσης να μειώσει περαιτέρω το κόστος.

Η ψηφιοποίηση θα είναι ένα άλλο βασικό στοιχείο για την αντιμετώπιση των προκλήσεων στον τομέα του εφοδιασμού, δήλωσε νωρίτερα φέτος ο Joerg Burzer, επικεφαλής παραγωγής, ποιότητας και εφοδιαστικής αλυσίδας της Mercedes.
Τον Σεπτέμβριο, η Mercedes μείωσε τις οικονομικές της προβλέψεις για το έτος, καθώς ολόκληρη η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία, από την BMW έως τη Volkswagen, αγωνίζεται να παραμείνει ανταγωνιστική εν μέσω υψηλότερου ενεργειακού κόστους, πληθωρισμού και ακριβής μετάβασης στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Για τη Mercedes, οι ασθενέστερες πωλήσεις κορυφαίων μοντέλων, όπως η S-Class στην Κίνα, η εκκαθάριση των αποθεμάτων των ηλεκτρικών οχημάτων και οι δαπανηρές μεταβάσεις μοντέλων, όπως η αναβάθμιση της G-Class, ήταν όλοι οι παράγοντες που οδήγησαν στα αδύναμα αποτελέσματα του τρίτου τριμήνου.
Τι έρχεται σε επίπεδο νέων μοντέλων
Η εταιρεία ποντάρει στις επερχόμενες προϊοντικές προτάσεις της για να αλλάξει την τύχη της, με τη νέα CLA, το πρώτο μοντέλο στη νέα πλατφόρμα MMA, να κάνει ντεμπούτο το επόμενο έτος. Η CLA θα διαθέτει μεγάλη ηλεκτρική αυτονομία, το πιο πρόσφατο λειτουργικό σύστημα MB.OS και δυνατότητες αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2+.
Μετά την CLA, η Mercedes σχεδιάζει να λανσάρει ηλεκτρικές εκδόσεις της C-Class και της GLC, μια ηλεκτρική AMG και ανανεωμένα μοντέλα της S-Class και της GLE.

Ο Wilhelm δήλωσε ότι η compact κατηγορία έχει εξορθολογιστεί σε τέσσερα μοντέλα από επτά, με έμφαση στα μοντέλα υψηλότερης κατηγορίας που διαθέτουν premium επιλογές, όπως μεγάλες μπαταρίες και πολυτελή χαρακτηριστικά.
Αν και η εταιρεία έχει δυσκολευτεί να πουλήσει πολυτελή ηλεκτρικά μοντέλα όπως τα EQS και EQS SUV στην Κίνα λόγω των υψηλών τιμών και της αδύναμης ζήτησης, ο Wilhelm εξέφρασε την αισιοδοξία του για τις μελλοντικές ευκαιρίες εκεί.
Ο ίδιος απέδωσε τις τρέχουσες προκλήσεις στις οικονομικές πιέσεις που ασκούνται στους εύπορους Κινέζους καταναλωτές, ιδιαίτερα σε εκείνους που επηρεάζονται από την ύφεση των ακινήτων.