Η Volkswagen ενδέχεται να προχωρήσει σε κλείσιμο εργοστασίων φέτος, κάτι που θα μπορούσε να οδηγήσει σε περισσότερες από 15.000 απολύσεις, σύμφωνα με αναφορά αναλυτών της Jefferies.
Ο κατασκευαστής αυτοκινήτων μπορεί να πάρει αυτές τις αποφάσεις χωρίς την έγκριση του εποπτικού συμβουλίου, ανοίγοντας τον δρόμο για σημαντικές προσπάθειες αναδιάρθρωσης.
Στο παρελθόν, το εποπτικό συμβούλιο της Volkswagen είχε μπλοκάρει τέτοιες προσπάθειες αναδιάρθρωσης, αλλά αυτή τη φορά η διοίκηση φαίνεται αποφασισμένη να προχωρήσει. "Τα συνδικάτα θα πρέπει να νιώσουν πίεση για να επιτύχουν νέες συμφωνίες, ενώ η VW θα είναι σε θέση να επιβάλει απολύσεις," σημείωσαν οι αναλυτές.
Τόνισαν επίσης ότι ενώ μπορεί να υπάρξουν διαταραχές στα εργοστάσια, τα συνδικάτα περιορίζονται σε απεργίες για τους μισθούς και δεν μπορούν νομικά να αποτρέψουν τα κλεισίματα εργοστασίων ή τις απολύσεις αν αυτές δεν προστατεύονται συμβατικά.
Η αναφορά έρχεται μετά την παρουσία της VW στη Βόρεια Αμερική, όπου τα στελέχη υπογράμμισαν την επείγουσα ανάγκη για αντιμετώπιση της πλεονάζουσας παραγωγικής ικανότητας και τη μείωση των δαπανών.
Η εταιρεία υπαινίχθηκε ότι θα μπορούσε να κλείσει τα εργοστάσιά της στη Γερμανία, μια κίνηση άνευ προηγουμένου, ως μέρος μιας ευρύτερης στρατηγικής μείωσης του κόστους, με στόχο τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας έναντι των Ασιατών ανταγωνιστών.
"Η λογική για τη μείωση του μεγέθους της μάρκας VW δεν είναι νέα, αλλά η αίσθηση του επείγοντος και η αποφασιστικότητα της διοίκησης να αντιμετωπίσει αυτές τις προκλήσεις είναι," δήλωσαν οι αναλυτές της Jefferies. "Δεν υπάρχει εναλλακτικό σχέδιο που να αποφεύγει τη μείωση της παραγωγικής ικανότητας," πρόσθεσαν.
Την περασμένη εβδομάδα, η Volkswagen έκανε ένα σημαντικό βήμα στις προσπάθειες αναδιάρθρωσής της, τερματίζοντας μια μακροχρόνια συμφωνία ασφάλειας εργασίας για έξι από τα γερμανικά της εργοστάσια. Αυτή η απόφαση έχει προκαλέσει εντάσεις με τα ισχυρά συνδικάτα, τα οποία έχουν δεσμευτεί να αντισταθούν σθεναρά σε οποιεσδήποτε απολύσεις.
Ο Jefferies εκτιμά ότι το κόστος αυτής της αναδιάρθρωσης μπορεί να κυμανθεί μεταξύ €2,5 δισ. και €3 δισ., με πιθανότητα να φτάσει τα €4 δισ., ανάλογα με τα πακέτα αποζημίωσης και άλλες μη προσδιορισμένες δαπάνες κλεισίματος.
Εκπρόσωπος της Volkswagen αρνήθηκε να σχολιάσει την κατάσταση.
Πηγή: Automotive News