Η Ferrari 348 δεν ήταν, σύμφωνα με την άποψη αρκετών, μια καλή Ferrari. Κάποιοι έφτασαν στο σημείο να ισχυριστούν ότι ήταν το χειρότερο προϊόν που είχε εξελίξει η Ferrari εδώ και αρκετό καιρό, όπως π.χ. ο πρώην επικεφαλής της Ferrari, Luca di Montezemelo.
Αναλαμβάνοντας τα ηνία στο Maranello, λοιπόν, ο Luca, ξεκίνησε αμέσως να επεξεργάζεται αυτό το αυτοκίνητο, για να το μετατρέψει σε μία από τις καλύτερες Ferrari με κινητήρα στο κέντρο που κατασκευάστηκαν ποτέ, με τη μορφή της F355 του 1994. Πλέον βρισκόμαστε στο 2024, και το αυτοκίνητο περνάει από άλλη μια διαδικασία αναβάθμισης. Αυτή είναι η 355 της Evoluto.

Η Evoluto είναι μια βρετανική εταιρεία μηχανολογίας αυτοκινήτων, που ειδικεύεται στην "σχολαστική αποκατάσταση και τον εκσυγχρονισμό εμβληματικών supercars", και έκανε ακριβώς αυτό με την εμβληματική Ferrari της δεκαετίας του '90.
Πλήρης ανακατασκευή

Η όλη διαδικασία ξεκινά με ένα αυτοκίνητο που παραδίδει ο πελάτης. Στη συνέχεια, απογυμνώνεται πλήρως μέχρι τον πυρήνα του πλαισίου του, αξιολογείται, καθαρίζεται και στη συνέχεια ενισχύεται μέσω σύντηξης άνθρακα. Αυτό, περιλαμβάνει την ενίσχυση των σκληρών σημείων της 355 με ανθρακονήματα, ώστε να βελτιωθεί η στρεπτική ακαμψία κατά 23% σε σχέση με το αρχικό μοντέλο.
Οι αλλαγές όμως δεν σταματούν εδώ, καθώς η 355 ενσωματώνει μια πλήρως ανασχεδιασμένη έκδοση του ατμοσφαιρικού V8 3.5 λίτρων της Ferrari. Υπάρχει μια νέα κυλινδροκεφαλή με θύρες CNC και μεγαλύτερες βαλβίδες εισαγωγής. Ένας ειδικός εκκεντροφόρος εισαγωγής. Στερεά ανυψωτικά εκκεντροφόρου. Υπάρχει μια νέα μονάδα ελέγχου κινητήρα (ECU) και μια νέα σπορ εξάτμιση τιτανίου.

Πάνω από 200 νέα μέρη στον κινητήρα
Συνολικά, περισσότερα από 200 νέα και ανασχεδιασμένα μέρη του κινητήρα συμβάλλουν στην αύξηση της ισχύος της 355 από περίπου 380 ίππους σε 420 ίππους, με την Evoluto να υπόσχεται "αξιοπιστία 21ου αιώνα", και καλύτερη απόκριση. Ελπιδοφόρο ακούγεται.
Υπάρχει ένα νέο σύστημα καλωδίωσης και μια ηλεκτρονική αρχιτεκτονική που αναπτύχθηκε in house από την Evoluto, μια αναμόρφωση του χειροκίνητου κιβωτίου έξι σχέσεων και φρένα Brembo (εξαπίστονα μπροστά τετραπίστονα πίσω, με την επιλογή των ανθρακοκεραμικών παντού) που διακρίνονται πίσω από τις ειδικές σφυρήλατες ζάντες 19 ιντσών.

Το αμάξωμα, καταφέρνει να δείχνει απόλυτα σύγχρονο και ταυτόχρονα πιστό στην εικόνα του αρχικού μοντέλου. Ακούγεται απλό, αλλά δεν είναι. Και προφανώς οφείλεται στο ότι ο Ian Callum (καλά, η εταιρεία του Callum Designs) ήταν υπεύθυνος για τον επανασχεδιασμό, με τα πάνελ αμαξώματος από ανθρακονήματα που έχουν τοποθετηθεί περιμετρικά, να βοηθούν στο να μειωθεί το βάρος της 355 στα 1.250 κιλά.
Εξατομίκευση
Τα μετατρόχια έχουν αυξηθεί, υπάρχουν μεγαλύτερες εισαγωγές και ένα νέο splitter μπροστά, αναδυόμενοι προβολείς LED, νέοι εξωτερικοί καθρέφτες και αεραγωγοί στους πίσω θόλους. Φυσικά, θα μπορείς να διαμορφώσεις το αμάξωμα και το εσωτερικό σύμφωνα με τις προτιμήσεις σου, καθώς η Evoluto προσφέρει εξατομικευμένα χρώματα, δέρματα και υλικά.

"Η 355 ήταν εμβληματική το 1994, τώρα, 30 χρόνια μετά, την έχουμε επανασχεδιάσει στα πρότυπα του ΟΕΜ (Original Equipment Manufacturer)", δήλωσε ο τεχνικός διευθυντής της Evoluto, Amjad Ali. Ενημερωτικά, ο Ali πέρασε επτά χρόνια εργαζόμενος στον βελτιωτή της Porsche, Gunther Werks. Οι κατασκευαστές ΟΕΜ, πρέπει να τηρούν ένα ευρύ φάσμα κανονισμών για να παραμείνουν ανταγωνιστικοί στον κλάδο. Σε αυτούς περιλαμβάνονται κανονισμοί ασφαλείας, όπως αυτοί που αφορούν τη δομή και το σχεδιασμό των προϊόντων.

"Το πρόγραμμα 355 by Evoluto, όχι μόνο τιμά την κλασική κληρονομιά ενός εμβληματικού ιταλικού supercar, αλλά προσφέρει επίσης στους πελάτες μας ένα μοναδικό ταξίδι εξατομίκευσης για κάθε παραγγελία", δήλωσε ο Darren McDermott, εκτελεστικός πρόεδρος του DRVN Automotive Group. Στην DRVN ανήκουν η Evoluto και η Boreham Motorworks, με την τελευταία να είναι υπεύθυνη για τον εκσυγχρονισμό των Ford RS200 και Mk1 Escort.
Το κόστος όλης αυτής της μετατροπής, φυσικά, εξαρτάται από τις προτιμήσεις του κάθε πελάτη, αλλά μόνο 55 θα επανασχεδιαστούν με αυτές τις προδιαγραφές. Η F355 δεν ήταν σαφώς το χειρότερο προϊόν που είχε αναπτύξει η Ferrari εδώ και αρκετό καιρό. Ήταν στην πραγματικότητα μία από τις καλύτερες κεντρομήχανες Ferrari που κατασκευάστηκαν ποτέ. Και απ' ότι φαίνεται στις εικόνες, η ανακατασκευή της Evoluto βελτιώνει το αριστούργημα του Maranello.