
Ένα στα τρία αυτοκίνητα που θα πωλούνται στον κόσμο το 2030 θα προέρχεται από κινεζική εταιρεία. Αυτή είναι η νέα πρόβλεψη των ειδικών του κλάδου που μελετούν την αναπτυξιακή δυναμική της Κίνας και έρχεται να ταράξει τα νερά. Τα οποία εδώ που τα λέμε, έχει περάσει αρκετός καιρός από την τελευταία φορά που ήταν ήρεμα.
Τα κινεζικά αυτοκίνητα αντιπροσωπεύουν ήδη ένα σημαντικό μερίδιο που ανέρχεται σε 21% της αγοράς, αλλά οι αναλυτές αναμένουν ότι η κινεζική βιομηχανία θα επεκταθεί ακόμη περισσότερο. Μέρος της ανάπτυξης θα έρθει στην Κίνα εις βάρος των δυτικών εμπορικών σημάτων, με τις εγχώριες μάρκες να βελτιώνουν το μερίδιό τους από 59% σε 72%.
Η αύξηση θα έρθει εκτός Κίνας

Αλλά ακόμη πιο ανησυχητικό για τις ίδιες αυτές δυτικές μάρκες, είναι ότι προβλέπεται πως το μεγαλύτερο μέρος των πρόσθετων πωλήσεων θα προέλθει εκτός των συνόρων της Κίνας. Η AlixPartners εκτιμά ότι οι πωλήσεις των κινεζικών οχημάτων που πραγματοποιούνται εκτός Κίνας, θα εκτιναχθούν από 3 εκατομμύρια το 2024 σε 9 εκατομμύρια μέχρι το τέλος της δεκαετίας.
Αν και οι νέοι δασμοί 100% που εισήγαγε η κυβέρνηση Μπάιντεν στις ΗΠΑ θα περιορίσουν την ικανότητα της Κίνας να αναπτυχθεί στη Βόρεια Αμερική, και η διείσδυση στην αγορά της Ιαπωνίας θα αποδειχθεί επίσης δύσκολη, η μελέτη προβλέπει ότι οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες θα έχουν διπλασιάσει το μερίδιό τους στην ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτων στο 12% μέχρι το 2030 και θα αυξήσουν το μερίδιό τους στη ρωσική αγορά από το 33% στο 69%.
Την ίδια ώρα οι πωλήσεις στη Μέση Ανατολή και την Αφρική, αναμένεται να αυξηθούν από 8 σε 39% και οι παραδόσεις στην Κεντρική και Νότια Αμερική θα μπορούσαν να αυξηθούν από 7% σε 28%, αναφέρει το CNBC.
Τα συγκριτικά πλεονεκτήματα
Τα υψηλότερα περιθώρια κέρδους που απολαμβάνουν οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες και οι επιθετικές στρατηγικές τιμολόγησής τους είναι γνωστά, όμως οι αναλυτές έχουν εντοπίσει και άλλα σημαντικά πλεονεκτήματα. Αυτά περιλαμβάνουν χρόνους ανάπτυξης που είναι οι μισοί από αυτούς των δυτικών αυτοκινητοβιομηχανιών, κάτι που έχει ως αποτέλεσμα την ικανότητα της Κίνας να ανανεώνει συχνότερα τις σειρές των μοντέλων της.
"Οι κινεζικές μάρκες δίνουν μεγαλύτερη αξία στα χαρακτηριστικά που οι πελάτες μπορούν πραγματικά να βιώσουν, όπως ο σχεδιασμός και η τεχνολογία στην καμπίνα. Εστιάζουν στη διατήρηση του πλεονεκτήματος κόστους τους, ακόμη και όταν κατασκευάζουν εργοστάσια στο εξωτερικό, ενώ έχουν αποκτήσει σημαντικό προβάδισμα στις αναδυόμενες τεχνολογίες, συμπεριλαμβανομένης της παραγωγής μπαταριών", αναφέρει ο Andrew Bergbaum της AlixPartners.
"Αυτά τα χαρακτηριστικά έχουν καταστήσει τα κινεζικά μοντέλα ελκυστικά και τελικά θα καθορίσουν την παγκόσμια αγορά", καταλήγει ο Bergbaum.