Τεράστιοι δασμοί της ΕΕ στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από Κίνα-τιμωρεί όποιους διαφωνούσαν

Η Κομισιόν το πήρε απόφαση και από τον επόμενο μήνα θα επιβάλλει δασμούς μέχρι 38,1% στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα κινεζικής κατασκευής. Ποιοι θα πληρώσουν τους μεγαλύτερους δασμούς και γιατί.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενημέρωσε την Τετάρτη τους κατασκευαστές αυτοκινήτων ότι θα εφαρμόσει πρόσθετους δασμούς έως και 38,1% στα εισαγόμενα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα από τον επόμενο μήνα.

Η Επιτροπή δήλωσε ότι θα ορίσει δασμούς 38,1% για την ιδιοκτήτρια της MG SAIC, 20% για την Geely και 17,4% για την BYD.

Η Επιτροπή θα εφαρμόσει συντελεστές 21% για τις εταιρείες που, όπως λέει, συνεργάστηκαν με την έρευνα κατά των επιδοτήσεων και 38,1% για εκείνες που, όπως λέει, δεν συνεργάστηκαν.

Η Tesla μπορεί να λάβει ατομικά υπολογιζόμενο συντελεστή δασμού στο οριστικό στάδιο, ανέφερε η Επιτροπή σε δήλωσή της.

Οι νέοι δασμοί θα προστεθούν στον υφιστάμενο δασμό της ΕΕ ύψους 10%, πράγμα που σημαίνει ότι η SAIC και άλλες εταιρείες που αντιμετωπίζουν τον υψηλότερο πρόσθετο δασμό 38,1% θα καταλήξουν να πληρώνουν 48,1% για τα ηλεκτρικά τους αυτοκίνητα που εξάγονται στην Ευρώπη.

Δυτικοί παραγωγοί όπως η Tesla και η BMW που εξάγουν αυτοκίνητα από την Κίνα στην Ευρώπη θεωρήθηκαν συνεργαζόμενες εταιρείες.

Ποιοι φτιάχνουν αυτοκίνητα στην Κίνα

Η Tesla στέλνει το Model 3 από τη Σαγκάη στην Ευρώπη, ενώ η BMW εξάγει το ηλεκτρικό SUV iX3 και ηλεκτρικά μοντέλα της μάρκας Mini. Η Mercedes-Benz κατασκευάζει ηλεκτρικά αυτοκίνητα Smart στην Κίνα και το ηλεκτρικό μίνι αυτοκίνητο Dacia Spring της Renault κατασκευάζεται στην Κίνα. Η Volvo εξάγει το ηλεκτρικό SUV EX30 στην Ευρώπη από την Κίνα -αλλά αυτό θα αλλάξει σύντομα.

Οι προσωρινοί δασμοί της ΕΕ πρόκειται να εφαρμοστούν από τον Ιούλιο, ενώ η έρευνα κατά των επιδοτήσεων θα συνεχιστεί μέχρι τις 2 Νοεμβρίου, οπότε θα μπορούσαν να εφαρμοστούν οριστικοί δασμοί, συνήθως για πέντε χρόνια.

Ο Μαργαρίτης Σχοινάς, αντιπρόεδρος της Επιτροπής, δήλωσε ότι τα κινεζικής κατασκευής αυτοκίνητα επωφελούνται από αθέμιτα επίπεδα επιδοτήσεων, απειλώντας τους παραγωγούς της ΕΕ.

"Σε αυτή τη βάση, η Επιτροπή έχει απευθυνθεί στις κινεζικές αρχές για να συζητήσει αυτά τα ευρήματα και να διερευνήσει πιθανούς τρόπους επίλυσης των ζητημάτων που εντοπίστηκαν", δήλωσε σε συνέντευξη Τύπου.

Οι ενδεικτικοί δασμοί υπερβαίνουν τις προσδοκίες των αναλυτών για δασμούς μεταξύ 10 και 25% στα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Η Κίνα έχει επιπλήξει την ΕΕ για την έρευνα κατά των επιδοτήσεων, έχει ζητήσει συνεργασία και έχει ασκήσει πιέσεις σε μεμονωμένες χώρες της ΕΕ, αλλά δεν έχει διευκρινίσει πλήρως ποια θα είναι η απάντησή της στους δασμούς.

Η ΕΕ εισήγαγε περίπου 440.000 ηλεκτρικά αυττοκίνητα από την Κίνα κατά τους 12 μήνες που έληξαν τον Απρίλιο, η αξία των οποίων ανήλθε σε 9 δισεκατομμύρια ευρώ ή περίπου στο 4% των δαπανών των νοικοκυριών για οχήματα.

Με πληροφορίες από capital.gr και Automotive News Europe