Η αρχή έγινε με την Porsche Cayenne. Όταν έκανε το ντεμπούτο της το 2002, οι φαν της μάρκας εξοργίστηκαν καθώς θεωρήθηκε απαράδεκτο για μια κατασκευάστρια καθαρόαιμων σπορ αυτοκινήτων να εισέλθει στον κόσμο των SUV.
Βέβαια, οι επικριτές της συνειδητοποίησαν αργότερα ότι για να συνεχίσει να κατασκευάζει την αγαπημένη τους 911, η Porsche έπρεπε να βγάλει χρήματα, και η Cayenne (αργότερα και η Macan) ήταν η λύση. Η Bentley, η Rolls-Royce, η Lotus, ακόμη και η Ferrari, ακολούθησαν με τις δικές τους ερμηνείες του "δεν είναι SUV” και τώρα η McLaren πρόκειται να κάνει το ίδιο.
Γνωστή παγκοσμίως για τις πολυάριθμες νίκες της στους αγώνες, καθώς και για την McLaren F1, που μετράει ρεκόρ επί 30 έτη, η βρετανική αυτοκινητοβιομηχανία με έδρα το Woking, βρίσκεται σε σχετική οικονομική δυσχέρεια.
Παρόλο που μπορεί να βλέπεις αρκετούς Youtubers να επιδεικνύουν στο διαδίκτυο τα hypercars 540, 720 και πιο πρόσφατα την Artura, η εταιρεία που πήρε το όνομά της από τον Νεοζηλανδό Bruce McLaren, έχασε σύμφωνα με δημοσιεύματα περισσότερα από 400.000 ευρώ ανά αυτοκίνητο πέρυσι.
Ο CEO της εταιρείας, Michael Leiters, έχει κάποιες σκέψεις για να αντιστρέψει την κατάσταση. Η πρώτη είναι να περιοριστεί ο αριθμός των αυτοκινήτων που βγαίνουν από τη γραμμή παραγωγής. Οι McLaren είναι ξεχωριστά αυτοκίνητα, γνωστά για το χαμηλό τους βάρος και την οδική τους συμπεριφορά.
Μείωση της παραγωγής
Ακόμη και με 2.137 αυτοκίνητα που αναμενόταν να πουληθούν παγκοσμίως το 2023, ο Leiters δήλωσε ότι ο αριθμός αυτός πρέπει να μειωθεί, για να διατηρηθούν οι υπολειμματικές αξίες σε υψηλά επίπεδα. Μια παρόμοια προσέγγιση ακολουθείται από τη Ferrari και φαίνεται να αποδίδει για την ιταλική μάρκα.
Μια άλλη λύση για να βγει η McLaren από την οικονομική δυσπραγία, είναι να μπει στο χώρο των SUV. Αλλά, όπως ακριβώς η Ferrari, η Rolls-Royce και η Lotus, μην περιμένεις να δείς το ακρωνύμιο SUV πουθενά στο υπερυψωμένο αμάξωμα ενός μελλοντικού supercar της McLaren.
"Για να ξεκλειδώσουμε πλήρως τις δυνατότητές μας ως εταιρεία, πιστεύουμε ότι υπάρχει ένα δεύτερο στάδιο, να διευρύνουμε και να επεκτείνουμε τη γκάμα μας πέρα από την κατηγορία στην οποία βρισκόμαστε σήμερα”, δήλωσε ο Leiters.
Ακόμη ένα SUV που δεν θα είναι SUV
Με άλλα λόγια, ίσως βρισκόμαστε μπροστά σε ένα ακόμη αυτοκινητιστικό παρατσούκλι, κάτι του τύπου SPV, ή Shared Performance Vehicle. Στην περίπτωση της McLaren, το SUV-που-δεν-θα-είναι-SUV θα χρησιμοποιεί πιθανότατα ένα plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης, παράλληλα με έναν V6 ή V8 κινητήρα κάτω από το καπό.
Μια άλλη πιθανότητα είναι η McLaren να συνεργαστεί με μια μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία για να αποκτήσει πρόσβαση σε υβριδική τεχνολογία που θα ενσωματώσει σε μια υπάρχουσα πλατφόρμα.
Από άποψη τιμής, το plug-in SPV της βρετανικής αυτοκινητοβιομηχανίας εκτιμάται πως θα είναι πιο κοντά σε μια Ferrari Purosangue και μια Rolls-Royce Cullinan, παρά σε μια Lamborghini Urus ή μια Bentley Bentayga. Αυτό υποδηλώνει μια τιμή γύρω στα 370.000 ευρώ.
Εκτός από την ενασχόληση με την κατηγορία των SUV, η McLaren εργάζεται επίσης πάνω στο πρώτο της αμιγώς ηλεκτρικό hypercar έχοντας στόχο ένα βάρος μόλις 1.500 κιλών. Αναφερόμενος σε μοντέλα όπως τα Rimac Nevera, Pininfarina Battista και Lotus Evija, ο Leiters δήλωσε ότι ο ορισμός του για ένα supercar βασίζεται στο βάρος και όχι μόνο στις επιδόσεις.
"Για μένα, ένα supercar που ζυγίζει δύο τόνους δεν είναι supercar”, είπε. "Είναι εύκολο να έχεις καλύτερη ισχύ για να αυξήσεις τις επιδόσεις. Αυτή είναι η διαμήκης απόδοση, αν θέλετε. Επιτάχυνση. Αλλά το καλύτερο ερώτημα είναι, ποια είναι η πλευρική απόδοση; Δεν μπορείτε να καταφέρεις κάτι καλό αν το βάρος είναι πολύ μεγάλο”. Δεν έχει άδικο.