Η μικρότερη δημογραφική ομάδα στις ΗΠΑ που διαθέτει δίπλωμα οδήγησης είναι οι νέοι μέχρι 19 ετών. Σε μια πολύ ενδιαφέρουσα έρευνα του MarketWatch παρατηρείται με αριθμούς και στοιχεία αυτό που είναι τόσο εμφανές στην εποχή μας και έχει να κάνει με την απάθεια των νέων απέναντι στην οδήγηση.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας μόλις το 3,6% των οδηγών στις Ηνωμένες Πολιτείες είναι ηλικίας 19 ετών ή λιγότερο. Η αμέσως επόμενη ηλικιακή ομάδα είναι εκείνη άνω των 80, για την οποία τα δεδομένα και οι λόγοι είναι πολύ διαφορετικοί.
Η μελέτη, διαπίστωσε επίσης ότι το ποσοστό των οδηγών που είναι 19 ετών και κάτω έχει μειωθεί σε περισσότερες από 40 πολιτείες μεταξύ 2012 και 2022. Η Νέα Υόρκη σημείωσε τη μεγαλύτερη πτώση, καθώς το ποσοστό όλων των οδηγών ηλικίας 19 ετών και κάτω μειώθηκε κατά 49%.
Πολλοί Αμερικανοί συνήθιζαν να παίρνουν την άδεια οδήγησης στα 16 τους, αλλά ο αριθμός των 16χρονων με "πλήρη άδεια οδήγησης" μειώθηκε κατά 8,7% μεταξύ 2012 και 2022. Το "πλήρης" είναι κάπως σημείο κλειδί στην προκειμένη περίπτωση γιατί το 2012 δεν υπήρχαν διαβαθμισμένες άδειες οδήγησης, όπως εξάλλου και αυτοκίνητα για συγκεκριμένες άδειες οδήγησης, κάτι που τώρα πια εξαπλώνεται εκθετικά.
Συνεπώς τα διαφορετικά διπλώματα μπορεί να έχουν αντίκτυπο στα αποτελέσματα που παρουσιάζει η έρευνα, καθώς επίσης ορισμένες πολιτείες δεν επιτρέπουν καν σε τόσο νέους οδηγούς να αποκτήσουν πλήρη άδεια. Είναι όμως ενδιαφέρον πως ο αριθμός των 18χρονων με άδεια οδήγησης αυξήθηκε κατά 0,6%, αλλά θεωρείται (καθώς η έρευνα δεν το διευκρινίζει) πως μιλάμε για άδειες με περιορισμούς.
Πέραν της έρευνας ωστόσο υπάρχει μια γενικότερη τάση οι νέοι να μην ενδιαφέρονται για την οδήγηση εδώ και χρόνια. Ιστορικά καταδεικνύεται πως το 1983, το 80% των 18χρονων είχε δίπλωμα οδήγησης, αλλά το ποσοστό μειώθηκε στο 60% το 2021. Τα κυβερνητικά στοιχεία έδειξαν επίσης ότι ο αριθμός των 16χρονων με δίπλωμα μειώθηκε από 46% σε 25% την ίδια χρονική περίοδο.
Οι λόγοι για το χαμηλό ενδιαφέρον των νέων
Όσον αφορά τους λόγους που οδηγούν στα παραπάνω στοιχεία η έρευνα κάνει λόγο για την αύξηση του κόστους σε κομβικούς παράγοντες όπως η ασφάλεια των αυτοκινήτων αλλά και τα ίδια τα αυτοκίνητα, ενώ σε μεγάλο βαθμό έχει επηρεάσει ασφαλώς η εξέλιξη της τεχνολογίας.
Οι νέοι πλέον δεν χρειάζεται να ταξιδέψουν για να δουν και να έρθουν σε επαφή με φίλους και συγγενείς με τους οποίους βρίσκονται μακριά, ενώ υπηρεσίες όπως αυτές που προσφέρουν μετακινήσεις χωρίς δέσμευση και με πληρωμή έχουν αναπτυχθεί σημαντικά και προσφέρουν λύσεις χωρίς να χρειάζεται κάποιος να έχει αυτοκίνητο στην κατοχή του.